Gå til innhold
  • Bli medlem

Ha fellene på over natten


NC

Anbefalte innlegg

Hei,

Vurderer en tidlig start for en tur med feller. I og med kulda som er nå tenker jeg på å ta på fellene kvelden før så jeg slipper styre med dette på morgenen. Noen som vet om det er en ulempe med dette? 

 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke opplevd noen ulempe med dette. Jeg tar ikke kortfellene av før turen er over. Det er først når de går fra å være ute i kulda, til varme biler og rom at fellene har en tendens til å løsne av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint, mulig du må gni de litt innpå skiene igjen før du tar de ut. 

Sett skiene opp mot veggen ute en liten stund før du legger de ned i snøen, slik at du ikke hiver varme ski rett ned i snøen. (Du unngår ising) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NC skrev (2 minutter siden):

Jeg mente type randonne-feller. 

Det går fint med rando feller også, men de vil nok også slippe litt fra Skien i løpet av natten. Bare gnukk de inntil sålen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fellene fester seg bedre om jeg tar inn skiene over natta, og fester fellene på varm ski. Synes ofte at det tynne rimlaget som legger seg ute i kulda får fellene til å løsne/sitte løsere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.