Gå til innhold
  • Bli medlem

SignaTUR MASSIV til fots på hausten?


EliO

Anbefalte innlegg

SignaTUR MASSIV, frå nord til sør. Tankar om å gå den til fots frå ca midten av september?
Ein kan vel forvente alt frå fint vær til vind og sludd og snø.
Men konkret: etappen frå Sognefjellshytta til Fanaråken. Då er hytta stengt og breføringa over. Det er ikkje akkurat nokon sti rundt breen heller? Via Skogadalsbøen, då. Erfaringar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
sneakyowl skrev (37 minutter siden):

Jeg har kun gått opp til Fannaråken fra Turtagrø-siden, men jeg mener å ha sett/lest at stien fra Skogadalsbøen er i samme kategori. Ganske grei sti i så fall.

Ja, det er nok ein grei sti. Men då blir ruta Sognefjellshytta - Skogadalsbøen - Fanaråken - Skogadalsbøen, og så vidare. Men, det er kanskje berre slik det må bli, når ein ikkje kan ta ruta over breen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjellrypa skrev (11 timer siden):

Kan du ikke bare droppe Fanaråken når hytta uansett er stengt (den har ikke selvbetjent-del) og gå Sognefjellshytta – Skogadalsbøen? September er en fin tid i fjellet.

Dersom eg nokon gong skal gå Massiv-ruta, so vil eg ha stempel frå kvar hytte, so ruta blir komplett. Det kan hende at det innebærer at ruta bør gåast innanfor sesongen for breføring over Fanaråkbreen (når det er snakk om til fots, ikkje på ski). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo å gå fra Sognefjellshytta via stien til Skogadalsbøen og så opp til Fanaråken. Eventuelt 2 netter på Skogadalsbøen og dagstur til Fanaråken. Siden det ikke er selbetjeningsdel og hele er stengt vil du dog ikke få stempel.

Fanaråken er en skymagnet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnilite skrev (1 time siden):

Det går jo å gå fra Sognefjellshytta via stien til Skogadalsbøen og så opp til Fanaråken. Eventuelt 2 netter på Skogadalsbøen og dagstur til Fanaråken. Siden det ikke er selbetjeningsdel og hele er stengt vil du dog ikke få stempel.

Fanaråken er en skymagnet.

 

Det med stempel var neste ting på "lista" som eg ville finne ut av, ja😉 Folk går jo ruta vinterstid? Det er kanskje ei ordning for det. 

Vel, i fyrste gang er det no ekstremværet "Hans" som ein må prøve å kome seg heilskinna gjennom, her i Innlandet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusler litt med den ruta sjøl og ser ikke helt problemet med å "gå rundt". Det blir bra med stigning opp til Fanaråken fra Storebru og det tar noen timer lengre. Det er uansett en lang tur, så litt ekstra skader ikke.

Alternativet er å bite i seg at du bruker UT-appen til å registrere besøket og tar en tur til neste år for å få komplett stempelliste. Som jeg tenker så er stempellista et skikkelig minne for turen og absolutt noe å strekke seg etter. Du får jo da en ekstra tur til Jotunheimen og da må da være en fin bonus?

Aldri vært der selv, men har hørt flere rykter som bekrefter hva @Omnilite skriver: sjansen for tåke på Fanaråken er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.