Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny packraft.


Anbefalte innlegg

Kvitta meg med min gamle litt store packraft og vil ha en mindre, lettere og en som ikke har så stort pakkvolum. Inntil nå står det mellom disse 2

Anfibio Rebel 2k

Norseraft Loki

Noen som har noe forslag? Er 172 høy ca. Det jeg hadde fra før var Kipara char 285xl. Pakkvolum setter jeg noe høyere enn vekt men det har vell en sammenheng hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en av tilbakemeldingene innpå siden deres

Her må man naturlig nok gå på noen kompromisser, for å oppnå en så lav vekt og lite pakkvolum som denne har. Bunnduken tåler ikke allverdens av kontakt med steiner etc. i stryk, og man bør vurdere å legge en vektstang (stangholder eller gåstav feks.) på tvers over spruttrekket om sekken er veldig tung.

Tynn bunnduk går greit men ble litt usikker på spruttrekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, fjellræv said:

Dette er en av tilbakemeldingene innpå siden deres

Her må man naturlig nok gå på noen kompromisser, for å oppnå en så lav vekt og lite pakkvolum som denne har. Bunnduken tåler ikke allverdens av kontakt med steiner etc. i stryk, og man bør vurdere å legge en vektstang (stangholder eller gåstav feks.) på tvers over spruttrekket om sekken er veldig tung.

Tynn bunnduk går greit men ble litt usikker på spruttrekket?

Tror det skal gå fint, legger vel uansett sekken på kanten av packraft ikke rett oppå duken?

 

Og det er nok også snakk om svært tunge sekker, feks 30+ kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjellræv skrev (5 timer siden):

Liker ikke å har ikke behov for lagring i tubene, og spruttrekket så veldig åpent ut?

Om du absolutt ikke vil ha tizip, er jo denne utelukket. 

Spruttrekket ser åpent ut fordi det ikke er bildet av det. Denne modellen har en cockpit-ring som en vanlig hav-eller elvekajakk, og det følger med et spruttrekket som festes på ringen. Jeg har ikke sett løsningen på den amfibio-raften, men løst spruttrekk som Refuge har, er veldig mye tettere enn den hersens borrelås-løsningen de fleste andre packrafter har med unntak av de som er solgt som "whitewater"-packrafts.

Edit: Nå har jeg sett video av Anfibio-raften. Bedre enn de med bare borrelås, men definitivt mindre tett enn båter med ordentlig spruttrekk.

Endret av Vea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, et par små lekkasjer, men bare når det har vært fortjent fordi jeg har vært alt for sent ute med vedlikehold av tizip. Merk at lekkasjene har vært så små at det har vært mer et irritasjonsmoment enn et faktisk problem. Opplever lekkasje som et ikke-problem.

Liker utviklingen med WW-spruttrekk også for lette varianter. Jeg opplever personlig WW-spruttrekk som overlegent til alt mitt bruk. Til flatt vann kommer vann fra åra utenfor åpningen, så det er ikke behov for skjørt. Behagelig åpent og lite styr. I drittvær og/eller elv er det med skjørt helt tørt innenfor trekket i motsetning til hva jeg har opplevd med borrelås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg erfarer at det kan være litt plundrete å feste skjørtet rundt cockpiten på min MRS. Litt for mye plunder dersom jeg padler i grunn elv, og må ut og inn for å dra over grunner. En annen erfaring er at framdekket kan være litt kort når jeg fester ryggsekk på langs. Sekken stikker da litt over den framre kanten i cockpiten. 

Når sprutskjørtet er festet så er det overlegent tett og det skal mye til før det kommer vann inn packraften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/5/2023 at 3:01 PM, Lompa said:

Hvis pakkstørrelse er viktig, så ville jeg i alle fall ikke valgt tizip. Det begrenser hvordan man kan rulle og brette båten. 

Holdbarhet også, tizip krever vedlikehold og av og til utskiftning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.