Gå til innhold
  • Bli medlem

Service på "nye" Helsport i Lillehammer


Ellefjell

Anbefalte innlegg

Hei folkens... Nå angrer jeg på at jeg hadde ventet med å reklamere et gammelt Stetind 2 telt mtp stenger, bardunfaster der metallringen rev ut av materialet mm. Telt duken har også blitt utett, slik at det regner igjennom når telt står en dag eller 2 i regn... Helsport mener det er "kondens" (lol) og vil meg til å helle over bøtter med vann og filme prosedyren. Jeg er pisst... Nærmere sagt. Hva slags service kan jeg vente meg her?

Noen som har nyere erfaring med kundeservicen etter at Helsport flyttet? Når der er sagt, ja, jeg vet at BO (Barentsoutdoor) kan hjelpe, men dem tar ikke reklamasjon knyttet til Helsport sine telt. 

Endret av Ellefjell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten mer info eller bilder eller annet gir du ikke noen grunn til at ikke vi også skal spørre; Kan det være kondens? :)

Klart, om det drypper mye ned fra ytterteltet på innsiden når det regner er det sannsynligvis regn og ikke kondens. Er duken bare søkkvåt så kan det godt være kondens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (1 time siden):

Uten mer info eller bilder eller annet gir du ikke noen grunn til at ikke vi også skal spørre; Kan det være kondens? :)

Klart, om det drypper mye ned fra ytterteltet på innsiden når det regner er det sannsynligvis regn og ikke kondens. Er duken bare søkkvåt så kan det godt være kondens.

Ok, greit å spørre, men jeg forklarte Helsport fra starten av at det handler om "utette sømmer" men mulig at spm om kondens er relevant.

Men var ikke primær det jeg lurte på:

tenkte heller å høre hva slags erfaring dere har etter at "nye" Helsport startet/overtok bedriften? Om det er greit å spørre?...og jeg er ikke ute etter å henge ut noen, beklager hvis det virker som. Er bare usikker om jeg skal sende teltet til Helsport eller til Barentsoutdoor (som da produserte nettopp dette telt i sin tid - når dem var "gamle" Helsport)

Endret av Ellefjell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sovepose til rep hos «nye»helsport og det var fine greier og god service . 
Nye Helsporttelt lekker ofte i sømmene. Dette sto beskrevet i bruksanvisning tidligere i hvert fall og går på trutning av lim/søm/silikon. Enkelte telt blir også levert med sømlim - det var med et north face telt jeg hadde. Syns i grunnen det er fair at de ber om video/bilde i slike saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Iver skrev (3 timer siden):

Jeg hadde en sovepose til rep hos «nye»helsport og det var fine greier og god service . 
Nye Helsporttelt lekker ofte i sømmene. Dette sto beskrevet i bruksanvisning tidligere i hvert fall og går på trutning av lim/søm/silikon. Enkelte telt blir også levert med sømlim - det var med et north face telt jeg hadde. Syns i grunnen det er fair at de ber om video/bilde i slike saker.

takk for svar...har ikke sett noe beskrivelse om at nye telt (produsert i 2020) skal være lekk i sømmer...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellefjell skrev (På 16.6.2023 den 9.47):

tenkte heller å høre hva slags erfaring dere har etter at "nye" Helsport startet/overtok bedriften? Om det er greit å spørre?...og jeg er ikke ute etter å henge ut noen, beklager hvis det virker som. Er bare usikker om jeg skal sende teltet til Helsport eller til Barentsoutdoor (som da produserte nettopp dette telt i sin tid - når dem var "gamle" Helsport)

Siden gjengen som stiftet BO ikke fikk beholde Helsport navnet sier jo mye om hvem som hadde/har rettigheten til Helsport som merkevare. "Vi er de originale" holdt tydeligvis ikke. Dessuten har BO ikke gjort så mye annet enn å kopiere Helsport. Nei vent, det er Helsport som kopierer BO, nei søren, går i ball for meg her🤣

Så til spørsmålet ditt. Servicen hos Helsport har vært suveren. Dokumentasjon tror jeg er nøkkelordet her. Både bilder, video og et kortfattet hyggelig brev/notat. Det har fungert topp de (få) gangene jeg har hatt behov.

BO "flyter" enda, men lønnsomheter har enda ikke gått opp. Som nevnt før, tror ikke BO er på markedet om 5-10år.

Endret av Nikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikke skrev (2 timer siden):

Siden gjengen som stiftet BA ikke fikk beholde Helsport navnet sier jo mye om hvem som hadde/har rettigheten til Helsport som merkevare. "Vi er de originale" holdt tydeligvis ikke. Dessuten har BA ikke gjort så mye annet enn å kopiere Helsport. Nei vent, det er Helsport som kopierer BA, nei søren, går i ball for meg her🤣

Så til spørsmålet ditt. Servicen hos Helsport har vært suveren. Dokumentasjon tror jeg er nøkkelordet her. Både bilder, video og et kortfattet hyggelig brev/notat. Det har fungert topp de (få) gangene jeg har hatt behov.

BA "flyter" enda, men lønnsomheter har enda ikke gått opp. Som nevnt før, tror ikke BA er på markedet om 5-10år.

Har hatt gode erfaringer med Helsport før også, men ble litt forvirret når BO ( eller Ba?) sier at Helsport sine krav til type dokumentasjon er urimelig.

Men er helt greit for meg å vanne et telt med hageslange for å se om det lekker 😀...fint vær i Nordnorge nå.

Aner ikke hvem av disse 2 Helsport eller  BA/BO jeg skal støtte, er bare ute etter beste kundeservice. Og hittil er ikke BO noe bedre for å si det sånn. Jeg får bare diskutere saken med Helsport så kan jeg rapportere min endelige erfaring i denne saken. 

Endret av Ellefjell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellefjell skrev (1 time siden):

men ble litt forvirret når BO ( eller Ba?) sier at Helsport sine krav til type dokumentasjon er urimelig.

Gikk litt fort i svingene her (Hodet en annen plass). Mente BO.

Klart BO må si det (om erkefienden), BO er knøttsmå i et knalltøft telt marked, og må posisjonere seg for å karre til seg markedsandeler. Service glipper selv for den beste, men jevnt over er de fleste god på dette. En digresjon. I fjor høst knakk og løsnet en spenne/klips på Osprey sekken min. Kontaktet forhandler (Fjellsport), og håpet de kunne bestille en spenne/klips. Jeg sa klart i fra at det ikke hastet, og den bare kunne komme inn til dem når de hadde en forsendelse på vei derfra. Nei sa de, det måtte jeg bestille direkte fra Osprey Europe. Altså et klips, et fly. Da endte jeg opp med å sende en mail til OE og forklarte situasjonen. De svarte lynraskt og ba om bilder av det ødelagte klipset. Sendte så bilder, og etter 5 arbeidsdager lå det et nytt klips i postkassa. Glad ble jeg, men miljøvennlig var det ikke.

Når jeg jobbet i bransjen så var det en selvfølge å få se varen det er var et problem med. I disse netthandel tider blir bilder, video og et hyggelig/saklig brev noen ganger en nødvendig løsning. Sist jeg snakket med Helsport hadde jeg verken et problem eller var klagenøden. Tok en telefon kun for å få informasjon om navn på ulike telt modeller på 90-tallet, sponsing før og nå mm (De sponset med et telt midt på 90-tallet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikke skrev (4 timer siden):

Gikk litt fort i svingene her (Hodet en annen plass). Mente BO.

Klart BO må si det (om erkefienden), BO er knøttsmå i et knalltøft telt marked, og må posisjonere seg for å karre til seg markedsandeler. Service glipper selv for den beste, men jevnt over er de fleste god på dette. En digresjon. I fjor høst knakk og løsnet en spenne/klips på Osprey sekken min. Kontaktet forhandler (Fjellsport), og håpet de kunne bestille en spenne/klips. Jeg sa klart i fra at det ikke hastet, og den bare kunne komme inn til dem når de hadde en forsendelse på vei derfra. Nei sa de, det måtte jeg bestille direkte fra Osprey Europe. Altså et klips, et fly. Da endte jeg opp med å sende en mail til OE og forklarte situasjonen. De svarte lynraskt og ba om bilder av det ødelagte klipset. Sendte så bilder, og etter 5 arbeidsdager lå det et nytt klips i postkassa. Glad ble jeg, men miljøvennlig var det ikke.

Når jeg jobbet i bransjen så var det en selvfølge å få se varen det er var et problem med. I disse netthandel tider blir bilder, video og et hyggelig/saklig brev noen ganger en nødvendig løsning. Sist jeg snakket med Helsport hadde jeg verken et problem eller var klagenøden. Tok en telefon kun for å få informasjon om navn på ulike telt modeller på 90-tallet, sponsing før og nå mm (De sponset med et telt midt på 90-tallet).

Fjellsport butikken er jeg helt ferdig med å støtte.... Men ska fint la være å hisse meg opp basert på din erfaring som bare støtter inntrykket mitt av de.

Snakket med BO idag og kan sende inn telt så ta dem en titt uten ekstra kostnader, men vil nok trolig ende opp med en større sum om dem reparerer og syr.

Så får se hva Helsport kommer med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.