Gå til innhold
  • Bli medlem

Bedding til Paris pulk


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en bedding som skal brukes på Paris pulk. Jeg har et LW oppbl.bart underlag som er nesten 2 m. så jeg må ha en bedding som er 200 cm. Noen som erfaring med å bruke dette på Paris pulk? Den er 150 cm lang, men lurer på om det kanskje kan funke likevel. Er det noen åpenbar grunn til at dette ikke skulle funke? For at beddingen ikke skal være i veien for taudraget, må den stikke ut en halv meter bak på pulken.

Noen som har noen tanker/erfaringer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut fra egen erfaring skulle det ikke bli noe problem.

I mangel på dedikert bedding (og to pulker) måtte madammen og jeg ta i bruk det vi hadde i boden. Jeg la to LW underlag, to skumplast-underlag og to tykke vinterposer i jervenduken (thermo). Litt enkel stropping på toppen av resten av utstyret i paris-pulken, så var det bare å legge i vei. Det funket helt knall.  Nå har jeg riktignok laget et hjemmesnekret drag til pulken, men kan ikke se at det skulle bli noe problem med taudrag.

Digg å åpne jervenduken i teltet og ha en ferdig oppredd dobbeltseng, samt gulv i teltet som ikke føles iskaldt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomas christensen skrev (1 time siden):

Jeg kjenner i hvert fall ikke til det. Oppakkingen din ser helt strøken ut!

 

Jervenduken ble ganske rynkefri med dobbelt sett liggeplass 😄 vi måtte sette oss oppå for å få glidelåsen igjen. Men bedding som konsept er jo glimrende. Herlig å få teltet klart så kjapt 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phanzi skrev (11 timer siden):

Litt offtopic, men finnes det bedding som er laget for to komplette sove-system? Tror de fleste blir for trange..

Snapchat-2007791799_edit_817080513503968.jpg

Kan jeg få utvide spørsmålet? 
Ser Sydvang sin bedding er oppgitt til 20 cm høyde. Vil det fungere med to Downmat 9 (e.l., uten soveposer)? Det er jo 2 cm å gå på, men usikker på om jeg stoler på at dette holder? Eller bør jeg gå for to beddinger, da får jeg også lagt soveposene i beddingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte 2 komplette system i en bedding (Arctic bedding sin store). MÅ riktignok slippe bittelitt luft fra begge de oppblåsbare (Exped 7), men det funker. Har da hatt 2 oppblåsbare og 2 stk voluminøse soveposer i samme bedding + et par tynne skumunderlag

20200420_140526.thumb.jpg.8b1b7c39f1929615ea40ab4177a0b775.jpg

https://www.instagram.com/p/B_K4yoDD1nf/

https://www.instagram.com/p/B_rbKw-DgV2/

Endret av Espen Ørud
  • Liker 3
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange sier går nok dette helt fint, men som det også blir påpekt vil pulkens tyngdepunkt endres med høy bedding. Avhengig av terreng vil det medføre frustrerende pulkvelt. I tillegg erfarte jeg nylig at det hadde slitt seg hull i beddingen ettersom den er lenger en paris-pulken og hadde subbet i bakken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har inte anv pulkan många dagar men den kräver låg tyngdpunkt och liggunderlag och sovsäck + påse väger ju ej så mycket men blir hävarm från tyngdpunkt som kallas moment och ska vara så lågt som möjligt.

Största nackdel är ju att man ej kommer åt packningen vid tex matrast,jag hade en 60L ryggsäck som kombinerat extra påse och dragsele och hade tex liggunderlag och thermos och smörgås och lite kläder.ev vindsäck och spade om sämre väder på gång.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkan S skrev (11 timer siden):

Jag har inte anv pulkan många dagar men den kräver låg tyngdpunkt och liggunderlag och sovsäck + påse väger ju ej så mycket men blir hävarm från tyngdpunkt som kallas moment och ska vara så lågt som möjligt.

Största nackdel är ju att man ej kommer åt packningen vid tex matrast,jag hade en 60L ryggsäck som kombinerat extra påse och dragsele och hade tex liggunderlag och thermos och smörgås och lite kläder.ev vindsäck och spade om sämre väder på gång.

Ingen problem. Legg alt eg skal ha fremst i pulkbag, sørger for å ha glidelåsdrager heilt fremst.

Stroppar bagasje med strekk. Når det er pause sett eg meg på pulken, løyser ein krok og vippar opp bedding, så har eg full tilgang til stormpose, mat, dunjakke m.m. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.