Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

Driver å ser på arctic bedding. Ser de fleste har lengde på 185cm. Har selv et liggeunderlag som er 197 cm langt. Noen som har erfaring med dette som vet om dette blir i overkant trangt/kort med standardlengde på beddingen? Vet det finnes en XL-versjon som er lengre, men de var ganske mye dyrere. 

Tanker?

Annonse
Posted

Piteraq Arctic Bedding HD XL. Denne er lang nok og bred nok, bruker den selv med LW liggeunderlag. Piteraq bruker også YKK glidelåser… kjenner mange som har erfart på tur at fjellpulken ikke bruker det.

• 3 weeks later...
Posted

Endte opp med Sleeper 200 SF fra Fjellpulken, og er veldig fornøyd med den. Falt for sittefunksjonen :) Etter noen dager på Hardangervidda er i hvertfall konklusjonen min at en eller annen form for bedding på pulktur er sinnsykt snopt!  

• Like 3
  • 7 months later...
  • 1 month later...
Posted

Har ikke noe å sammenligne med, da jeg kun har brukt sleeperen fra Fjellpulken. Men syns ikke vekten har vært noe problem sålangt. Det å kunne sitte i teltet er derimot en veldig luksus som jeg setter pris på, så de ekstra grammene tenker jeg er verdt det. Men er ikke umulig at andre tenker annerledes.

Har ikke opplevd balanseproblemer, men kan jo være det kan være en utfordring om man pakker pulken veldig høy. Har brukt en Fjellpulken på 168 cm. Har bare hatt den med på tur på Hardangervidda der vi ikke gikk i veldig utfordrende terreng, så har ikke veldig mye grunnlag for å uttale meg tungt her :)