Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er egentlig "nyttekjøring"?


Tom

Anbefalte innlegg

Den stødige og staute fornuftsvaldrisen Alek skrev:

Jeg hadde ikke akseptert en 10m bred stripe/løype gjennom utmark for scooterbruk, men hadde akseptert baner og løyper i innmark langt fra dyreliv og friluftsinteresser.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Svar 231
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Angrer den dag i dag at jeg ikke tok bilde av scooteren jeg så på toppen av Rasletind 17. mai 1999. En gamling med hunden sin bakpå kjørte helt opp på toppen, og deretter videre ut på Munken før han returnerte mot Flya. At jeg ikke gjorde noe med saken den gangen har plaget meg i 7 år, og neste gang jeg møter en scooter i fjellet har jeg garantert kamera for hånden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis snøscooterkjørerne fikk et eget sted å kjøre på fjellet hvor det ikke er skitrafikk, der det ikke skjemmer folk.. hadde du fortsatt hatt noe imot snøscooterkjøring?

og det med forstyrring av dyrelivet er bare tull, da skigåere skremmer dyra mer enn snøscooterkjøring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok helt sikkert en lokal bondetamp. Toppbestigninger med scooter i Valdres er jo ikke helt uvanlig. En scootergjeng fra Valdres har jo vært på mange topper og deriblant Galdhøpiggen. Jeg ble forbikjørt av en scooter en gang jeg skulle på ski til Vennisfjellet. Han måtte heldigvis gi seg under den siste svært bratte bakken. Var så jeg skulle ønsket å hatt rifla til Tom i det øyeblikket. Synne, hvor har du det i fra at skiløperere skremmer lettere dyr en scootere? De blir jo like skremt om de hører scooteren som kommer stadig nærmere enn en skiløper som kommer overaskende på. Forskjellen er at scooteren kan befinne seg mye lengre unna og fremdeles skremme selv om den ikke skulle komme nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke i utmark?

og hvis man først skal prate om eksosen fra snøscooterne, kan man jo ta med båter motor på da...

skal man fjerne alle motorer på båtene da? folk kan vel begynne å ro isteden? hvis man har fått seg en hytte på en øy så får man ta konsekvensene av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke i utmark?

Les denne tråden en gang til. Hvis du deretter fortsatt mener at spørsmålet er ubesvart er det nok andre mennesker enn meg som er nødt til å hjelpe deg.

skal man fjerne alle motorer på båtene da? folk kan vel begynne å ro isteden?

Kysten har i århundrer vært trafikkert av nytte- og næringstransport, og det er også langs kysten den store delen av befolkningen er bosatt. Det er høl i hue å sammenligne det med fjellområder som aldri er blitt brukt til annet enn jakt og i noen grad fiske. Scooterkjørere vil bruke urørt natur som fornøyelsespark og motorkickbane. Det burde kanskje begynne å gli inn i hodet ditt hvorfor vi er kritiske til dette nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke i utmark?

og hvis man først skal prate om eksosen fra snøscooterne, kan man jo ta med båter motor på da...

skal man fjerne alle motorer på båtene da? folk kan vel begynne å ro isteden? hvis man har fått seg en hytte på en øy så får man ta konsekvensene av det!

Hvorfor? fordi det er i mot loven av grunner flere på forumet har nevnt. Det finnes nok av bøller på vannet også, men der ferdes jeg ikke nok til å kunne uttale meg. Men det finnes sikkert de som blir plaget av båtstøy også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke i utmark?

og hvis man først skal prate om eksosen fra snøscooterne, kan man jo ta med båter motor på da...

skal man fjerne alle motorer på båtene da? folk kan vel begynne å ro isteden? hvis man har fått seg en hytte på en øy så får man ta konsekvensene av det!

Resten av scooterpøbelen har allerede brukt de idiotiske argumentene dine flere ganger tidligere. Les gjennom scootertrådene her før du begynner å uttale deg. Du er hjertelig velkommen tilbake når du har funnet noe nytt å bidra med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste fornuftige grunnene jeg har fått ut fra det jeg har lest er at det lager støy og er miljøforurensende...

Noe båtetrafikk er nyttig, andre er bare for moroskyld.. sånn er det med snøscooterkjøring også..

kanskje man skal begynne å måtte ha løyve til å kjøre båt på vannet også?

Jeg mener det er unødvendig å rase med snøscooter der det er folk som går på ski, men det er fortsatt snøscooterne eller tråkkemaskin som kjører skiløypeene.. organisasjoner som Norsk Folkehjelp har patruljer med snøscooter.. mener du disse skal fjernes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synne skrev:

Noe båtetrafikk er nyttig, andre er bare for moroskyld.. sånn er det med snøscooterkjøring også..

kanskje man skal begynne å måtte ha løyve til å kjøre båt på vannet også?

Det er svært mye vanskeligere å innføre strenge vernebestemmelser langs en befolket og trafikkert kystlinje enn i et fjellområde som tradisjonelt ikke er brukt til annet enn jakt og fiske. Og uansett er det neppe noe godt argument for scooterkjøring at det er støy mange andre steder i landet? Er det denne "logikken" du bruker ellers også, at dersom noe er negativt ett sted forsvarer det automatisk innførselen av negative elementer andre steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis resten av "scooterpøblene" har sagt det jeg har nevnt nå tidligere så burde da du snart få noe vett i knollen din??

Han sa ikke at de har kommet med noe vettugt, bare at de allerede har rapet alt det hodeløse pjattet du nå gjentar til det kjedsommelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bortsett fra at det som er sagt er vettugt..!

Man kan jo merke at du er fra oslo, for en del byfolk har problemer med å skjønne ting i naturen.

Det er jeg som er på parti med naturen, ikke du. Det er heller dere bønder som ofte gir blaffen i naturen, fordi dere ser på den som en fornøyelsespark og pengemaskin istedenfor et sted med egenverdi som forvalter av dyreliv og rekreasjonsmuligheter for mennesker som ikke vil misbruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! jeg kjenner ingen fra byen bortsett fra noen utflytta valdriser. Siden jeg er fra et område som er svært aktuelt for temaet vi diskuterer her, så har jeg jo fått følt scooterproblematikken med ulovlig kjøring i utmark på kroppen flere ganger. En trenger ikke være så hjernevaska for å bli motstander av noe som har gitt meg negative opplevelser. Men du virker jo som å være mer eller mindre blåst. Kom med noe nytt snart a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som er på parti med naturen, ikke du. Det er heller dere bønder som ofte gir blaffen i naturen, fordi dere ser på den som en fornøyelsespark og pengemaskin istedenfor et sted med egenverdi som forvalter av dyreliv og rekreasjonsmuligheter for mennesker som ikke vil misbruke den.

Nå syns jeg du skal tenke deg litt om før du kommer med sånne uttalelser..!

ser på naturen som en pengemaskin??? gir blaffen i naturen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.