Gå til innhold
  • Bli medlem

Alkohol er ikke for alle på tur.


Robinson

Anbefalte innlegg

Annonse

Bra og viktig påminnelse. Minner meg ikke rent lite om en lignende episode med meg selv i hovedrollen for en 15 års tid tilbake. Mye god lærdom der for en relativt ung rypejeger den gang. Det kan skje selv den beste at man får i seg litt for mye - også til fjells eller langt ute i skauen. Man skal vokte seg vel - og ta høyde for at man er utendørs, at kroppen kanskje er sliten, og mer mottakelig for prosentene. Og da kan konsekvensene nødvendigvis bli større. Finnes nok mange eksempler på det. Dette kunne ha endt dårlig for gutten om omstendighetene bare hadde vært litt annerledes. Bra håndtert av dere. Forhåpentligvis har han vokst litt etter denne opplevelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for historien - har jo hørt om folk som har ramla i bålet og også noen som brant opp støvlene sine langt inni fjellet , så ting kan skje. Vi lærte vel på skolen at skrotten regulerer temperaturen dårligere når man er påseilet i kulden..

Bra det ordnet seg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for historiedelingen! Veldig godt poeng det med å ikke introdusere alkohol/oppmuntre til drikking med folk på tur man ikke vet hvordan takler det.

Litt utenom dette ekstremeksempelet, så er jeg er selv blitt mindre og mindre glad i større mengder alkohol på tur. Det er alltids en fare for at noen har med "litt" for mye, og vekten må man jo selvfølgelig kvitte seg med før tilbaketuren--- Det ender som regel bare opp med en mindre trivelig morgen, og en slitsom vandredag istedenfor å våkne opplagt og fin, klar til å gripe dagen : )

Én øl til camp eller noen slurker fra lommelerka er selvfølgelig supert til middagen uansett, uten at det blir for mye av det gode.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt håndtert - det er jo ingen som pakker med tvangstrøye sånn i tilfelle.

Når turfølget snakker om single malt whiskey, så skal man ikke dra frem rom og sukkervann, eller (grøss), hjemmebrent. Skal det først være med alkohol på tur, så får det være så dyre og gode varer at ingen får seg til mer enn å nippe. Finner i alle fall at det har vært en grei kjøreregel for min del.

Folk reagerer også forskjellig på ulike ting. Selv kan jeg holde stødig retning med whiskey ombord, men lur i meg et halvt glass tørr hvitvin og lampeskjermene kan komme i bruk.

Rom og cola, jeg vet ikke, men i tillegg til høy alkholprosent, så kan vel sukkerinnholdet bli høyt. Legg til ekstra anstrengelse for å vise hvem som var sprekest og jeg lurer på hvordan blodsukkeret hans var.

For øvrig: det er fullstendig innenfor å si nei takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.