+Terka 3 773 Skrevet August 31 Noen som har link til gode karabinere å benytte på snøplugger ift hjemmemekk/rigging? (Bilde av hillebergs plugger kun som eksempel) Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
AmundJS 28 Skrevet August 31 Vet ikke om dem er gode, men søkeordet er vel "fransk karabinkrok". Skjult lenke - logg inn for å se den 1 Terka reagerte på dette Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Tobleronen 91 Skrevet August 31 (endret) Jeg kjøpte noen sånne her til bruk på snøplugger, og det har fungert bra. Skjult lenke - logg inn for å se den De er litt firkantete i formen, men de er av veldig god kvalitet og er uten skarpe kanter. Endret August 31 av Tobleronen Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Freebird 362 Skrevet August 31 Skjult lenke - logg inn for å se den Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Gemajohn 146 Skrevet August 31 Hva med å bruke knuten larks head Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
+TomWithoutVom 274 Skrevet August 31 11 minutter siden, Gemajohn skrev: Hva med å bruke knuten larks head Ikke dumt. Glir den greit på bardunen ved evnt. stramming ? Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
foroll 197 Skrevet September 1 Jeg lagde slike snøplugger selv med flagglinekroker. Skjult lenke - logg inn for å se den Jeg klippet bort litt materiale med avbitertang for å få større åpning. Plasten i greiene der er knallhard, så burde holde lenge. Ikke sett behovet for at de må kunne låses helt. Bardunene skal da strammes allikevel. Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Marius Engelsen 859 Skrevet September 1 12 timer siden, Tobleronen skrev: Jeg kjøpte noen sånne her til bruk på snøplugger, og det har fungert bra. Skjult lenke - logg inn for å se den Skjult lenke - logg inn for å se den De er litt firkantete i formen, men de er av veldig god kvalitet og er uten skarpe kanter. Jeg bruker disse til snøanker, kajakkpadling i saltvann, etc. Disse karabinerne er «the shit», rett og slett. Lette, sterke, varer lenge, og en lukkemekanisme som tåler saltvann og ikke biter seg fast i tau. LØP OG KJØP!!! Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Vimsehue 131 Skrevet September 1 Drister meg til å spørre hva tanken med de snorene og krokene på snøpluggene er? Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
+Walle 934 Skrevet September 1 5 minutter siden, Vimsehue skrev: Drister meg til å spørre hva tanken med de snorene og krokene på snøpluggene er? Siden man i mange tilfeller graver ned snøpluggene, er det greit å å ha en snor som man kan plassere i snøen slik at den ligger greit i forhold til vinkel etc mot bardunpunktet, samt at man kan tråkke litt rundt og oppå snøpluggen slik at snøen blir "hard". Kroken gjør det lettere å feste bardunen i kulda. Så slipper man knuter som fryser. Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Vimsehue 131 Skrevet September 1 8 minutter siden, Walle skrev: Siden man i mange tilfeller graver ned snøpluggene, er det greit å å ha en snor som man kan plassere i snøen slik at den ligger greit i forhold til vinkel etc mot bardunpunktet, samt at man kan tråkke litt rundt og oppå snøpluggen slik at snøen blir "hard". Kroken gjør det lettere å feste bardunen i kulda. Så slipper man knuter som fryser. ah, takk for forklaring Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Marius Engelsen 859 Skrevet September 2 (endret) 11 timer siden, Vimsehue skrev: Drister meg til å spørre hva tanken med de snorene og krokene på snøpluggene er? Jeg har Helsport Piranha Snøankere på bardunene mine, som graves ned. De har en tåpelig ring til å feste bardunene i, det blir mye lettere å bruke disse med en liten karabin i ringen Pluggene kan også graves ned på samme måten. Endret September 2 av Marius Engelsen Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Tessatroll 3 694 Skrevet September 2 Ehm, har slike, synes det er prakk med liner og styr ved behov for nedgraving på tvers. Enda me då rive dei av på fleire. Ei linegrøft frå pluggen og fram som du uansett må ha, og bardun tredd inn på med dobbel runde funka gull. Nett som du ville gjort det med ei ski, berre at du der ikkje får tredd dobbel runde. 1 Terka reagerte på dette Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider