GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

71 grader nord

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst
Skrevet

Jeg har sett alle sesongene av programmet da jeg elsker den flotte naturen programmet formidler. Det er de samme intrigene og det samme samme spillet, men slik er programmet. I Ärets utgave er det en deltaker som er sÄ skruppellÞs og falsk at jeg mÄtte skru over pÄ en annen kanal. MÄten denne deltakeren tar seg videre pÄ er den verste jeg har sett av samtlige deltakere siden det fÞrst programmet i 1999 . Programmet handler om Ä vinne, men mÄten vedkommende gÄr frem pÄ fÄr det til Ä vrenge seg inne i meg. Det mÄtte bare ut :) Synes sÄ inderlig synd pÄ hun som havner nederst hver gang.

Annonse
Skrevet

Hvem sikter du til?

Jeg har sett vĂŠrre sesonger. Glemmer ikke Steffen, megaklysen. Eller de damene som faktisk mobbet en annen, slik at Tom sendte en av de ut av programmet...

Gjest Turlyst
Skrevet

Jeg synes det er ille nÄr vedkommende fremstÄr som en bestevenn og stÞttespiller, for sÄ Ä stemme Tricia nederst hver gang, men liknende har vi sett mange ganger fÞr i alle andre sesonger og episoder. NÄr hun i tillegg er den fÞrste til Ä trÞste, blir det veldig galt. Det verste for meg er den fjerde dimensjonen, nemlig Ä pÄvirke Tricia til Ä velge andre som duellant, gjennom Ä vise sin stÞtte og "all sin medmenneskelighet". Det er den siste som er den vanskeligste for meg. Det blir "Ä gÄ over lik" for Ä ikke bli stemt ut selv.

Gjest Turlyst
Skrevet
1 minutt siden, Movy skrev:

Legen? Har ikke fulgt sÄ nÞye med.

ja

Skrevet

Åja, jeg er med. Tror mange ikke tenker pĂ„ at hele norge ser pĂ„ og fĂ„r med seg hvem som oppfĂžrer seg som drittsekker. Tricia ser ogsĂ„ programmet nĂ„r det er ferdig, og ser da hvem som er ekte venner og ikke. Er det mulig Ă„ ikke klare Ă„ tenke sĂ„ langt??!???!!...

Jeg ser pÄ programmet for naturopplevelsene. Siste program med de kjedlige sykkeletappene langs bilveien er ikke mine favorittepisoder. Liker skitur, fjelltur, klatre og kajakkturene best :)

Gjest Turlyst
Skrevet
3 minutter siden, Mareng skrev:

Er det mulig Ä ikke klare Ä tenke sÄ langt??!???!!...
:)

Godt spÞrsmÄl. Noen klarer Ä se slikt, andre ikke, er mitt svar.

Skrevet (endret)
12 minutter siden, Mareng skrev:

Åja, jeg er med. Tror mange ikke tenker pĂ„ at hele norge ser pĂ„ og fĂ„r med seg hvem som oppfĂžrer seg som drittsekker. Tricia ser ogsĂ„ programmet nĂ„r det er ferdig, og ser da hvem som er ekte venner og ikke. Er det mulig Ă„ ikke klare Ă„ tenke sĂ„ langt??!???!!...

Jeg ser pÄ programmet for naturopplevelsene. Siste program med de kjedlige sykkeletappene langs bilveien er ikke mine favorittepisoder. Liker skitur, fjelltur, klatre og kajakkturene best :)

Det samme gjÞr jeg, og jeg klarer simpelt hen ikke engasjere meg i intrigespill etc. som utspiller seg. Hvem som gjÞr hva og hvem som mÄ ut betyr null og niks. Det er naturbildene og lengten etter Ä komme meg ut som betyr noe. Og sÄ mÄ jeg innrÞmme at jeg blir litt misunnelig nÄr jeg ser alle de fine turene du fÄr vÊre med pÄ.

p.s.

Jeg ser av det som er skrevet ovenfor at noen har sympati for denne Tricia og mÄten hun blir behandlet pÄ. Jeg tar ikke stilling til dette, men jeg er stygt redd for at jeg ikke hadde klart Ä holde ut lenge med denne dama, men det er kanskje like mye min feil.

Endret av REs
Skrevet

Hehe! Tricia klarer seg finfint, hun ser alltid de positive sidene, og hun er flink til Ä legge ting bak seg. Kjipeste for henne var nok at hun slet en del med kneet etter innspillingen men har likevel vÊrt pÄ drÞssevis av fjellturer i Norge og nedover i Europa i sommer og hÞst. 

Selve programmet m/deltakerprofiler var bra fÞrste sesongen, etter det sÄ er det litt for mye taktikk & lureri for min del. Passer ikke bra sammen med der jeg forbinder med tur/turmennesker, men er sikkert bra TV for dem som liker det.

Litt gÞy at de er innom hjemtraktene mine denne sesongen ogsÄ (Toppturen til Gygrastolen) 

• Liker 1
Skrevet

MÄ fase ut mykje av det som gÄr pÄ det mellommenneskelege nÄr eg ser pÄ, fÄr karveslag av enkelte, anten dei driv "splitt-og hersk" eller dei syt og klagar i det uendelege. Heldigvis er der alltid nokon reale, heiderlege folk med, som tek ein for laget og held Ända oppe. Fokuserar helst pÄ dei :)

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor tar ingen til orde og foreslÄr at alle stemmer hÞyest de som de vil ha med pÄ tur videre, eller sÄnn som de har lyst, uten Ä snakke om det i grupper?

Da tenker jeg stemningen hadde vert litt bedre, og ingen hadde rottet seg sammen pÄ samme mÄten som de gjÞr nÄ.

Skrevet
13 minutes ago, Mareng said:

Hvorfor tar ingen til orde og foreslÄr at alle stemmer hÞyest de som de vil ha med pÄ tur videre, eller sÄnn som de har lyst, uten Ä snakke om det i grupper?

Da tenker jeg stemningen hadde vert litt bedre, og ingen hadde rottet seg sammen pÄ samme mÄten som de gjÞr nÄ.

Fordi de er med for konkurransen og ikke turen?

• Liker 2
  • Takk 1
Skrevet
18 minutter siden, Mareng skrev:

Fordi de prÞver Ä skaffe seg allierte. Jo sterkere du stÄr i en gruppe, jo stÞrre sjans har du for Ä komme videre. Om du kan spillet vel og merke. Mange tror de kan spillet men skaper bare konflikter. HÄrfin balanse det der. 

Jeg meldte meg pÄ en gang i tiden. Ene og alene for opplevelsens skyld. Fordi man fÄr prÞvd ut sÄ utrolig mye gÞye ting. Men kamera og allianser frister ikke, men er vel et nÞdvendig onde. 

Skrevet
27 minutes ago, Gittiamo said:

Jeg meldte meg pÄ en gang i tiden. Ene og alene for opplevelsens skyld. Fordi man fÄr prÞvd ut sÄ utrolig mye gÞye ting. 

Kanskje vi skal dra i gang noen friske turer her inne? Da slipper vi kamera og allianser (forhĂ„pentligvis.. đŸ€Ł).

Et viktig forskjell er at pÄ 71°N sÄ har man ressurser med underveis som vurderer og etablerer sikkerheten underveis. PÄ en "forumtur" mÄ nÞdvendigvis alle ha ansvar for vurdering av egen sikkerhet, selvsagt med stÞtte av de andre som er med pÄ turen.

Skrevet
36 minutter siden, Terka skrev:

Kanskje vi skal dra i gang noen friske turer her inne? Da slipper vi kamera og allianser (forhĂ„pentligvis.. đŸ€Ł).

Et viktig forskjell er at pÄ 71°N sÄ har man ressurser med underveis som vurderer og etablerer sikkerheten underveis. PÄ en "forumtur" mÄ nÞdvendigvis alle ha ansvar for vurdering av egen sikkerhet, selvsagt med stÞtte av de andre som er med pÄ turen.

Ingen kameraer, og alt sponsa og tilrettelagt, hadde vért helt greit 😀 

Vi har vel drodle litt pĂ„ den drĂžmmer der fĂžr om jeg husker riktig. Men en eller annen form for challenge hadde vĂŠrt utrolig gĂžy 😀 

Vi kan dra en gjeng og alle fĂ„r utdelt en dag der de bestemmer aktivitet. Det kunne blitt gĂžyalt 😁

Skrevet
21 minutter siden, Espen Ørud skrev:

Si fra nÄr du har det i boks! Jeg er med...!

Jeg tar med stemmebrett. Send en PM om dere Þnsker Ä vÊre med pÄ alliansen, sÄ fÄr vi sendt noen hjem :evil: 

Skrevet

Jeg skjÞnner ikke at folk fremdeles elsker Ä se falske folk lure seg frem i slike programmer....jeg sÄ vel to eller tre sesonger av det og da hadde jeg fÄtt nok....

Det er sikkert masse flott natur og inspirasjon til turer Ä fÄ, men det mangler liksom ikke pÄ det andre steder heller. Uten det falsknerikrydderet.

• Liker 2
Skrevet (endret)
30 minutter siden, SteinarL skrev:

Jeg synes nesten "kjendis-utgaven" av 71 gr nord er bedre.

Samme flotte naturscener og tĂžffe oppgaver, ingen taktikkeri og utstemming.

Enig der.  Kjendiser har ikke "rÄd til" Ä oppfÞre seg dÄrlig siden de jo skal "leve av navnet" etterpÄ.. og premien gÄr jo heller ikke til dem selv men til en god sak sÄ dermed vet de at "alle vinner" og turen blir viktigere.  De har jo ogsÄ klart Ä fÄ noen fantastisk fine folk med I en del av kjendisversjonene. 

Endret av dede
  • Liker 3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.