Gå til innhold
  • Bli medlem

Nature Hike Cloud UP 2


syldron

Anbefalte innlegg

Hei, er ny på forumet, og lette etter erfaringer med teltet Cloud UP 2 fra Nature Hike. Den er kinesisk produsert, og prisen ligger i underkant av en tusenlapp. Fikk den tilsendt i går (ca 5 uker etter bestillingen på nett via Amazon). Dette er en to manns telt, og vekten er med 1500 g ikke all verden. Har ikke brukt teltet enda, men etter det jeg har sett så langt, ser det bra ut. 

Det er den her: http://www.naturehike.com/cloud-up-2-ultralight-two-men-tent/

Teltet er omtalt i en rekke videoer på youtube, og egentlig er alle i hvert fall enig i at det finnes ingenting som slår denne i denne prisklassen.

Er det ingen her som har erfaringer med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle akkurat til å starte en tråd om dette telte, veldig nysgjerrig selv. Telte er super billig og lett, det er for meg perfekt om det viser seg bra nok. Håper noen har noen innspill :D
Noe jeg la merke til ved telte som kanskje er nevnverdig. Sidene på telte kan virke veldig utsatt om det er kraftig vind. Dette er det jeg er mest nysgjerrig på, om det vil holde i uvær. Det burde ha bardun fester på begge disse sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kenngu skrev:


Noe jeg la merke til ved telte som kanskje er nevnverdig. Sidene på telte kan virke veldig utsatt om det er kraftig vind. Dette er det jeg er mest nysgjerrig på, om det vil holde i uvær. Det burde ha bardun fester på begge disse sidene.

Ja, det sier også en på youtube som har testet teltet, og han har modifisert teltet deretter. Det kan du se her: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, syldron skrev:

Hadde tenkt å kjøpe dette selv, helt til jeg så at det var 26 dollar i fraktkostnader, da havner teltet på rett over 1000 kroner ferdig fortollet (hvis vi antar at det blir fortollet av Posten, og ikke DHL etc). Spørs om det ikke er verdt å betale 500 kroner mer for å få (5 års?) reklamasjonsrett med på kjøpet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 6 måneder senere...
På 23.10.2017 den 15.43, SondreW skrev:

Blir dette teltet for lite i lengden for meg som er 190 ? sitter og vurderer kjøp. litt lei av og drasse med meg det tunge gamle firemanns teltet til fattern. 

For meg på 187 ble det for lite oppå en thermarest x-therm large. Sendte det tilbake etter prøving på stuegulvet. Opplevde det som knapt uten liggeunderlaget også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Terka skrev:

Ja, men opplevd lengde kjem og an på hver enkelt sine  preferanser. (Har Up 2/3 liggende heime til barna, bare prøveligget selv.)

Ok. Eg synes eg har eit hav med plass i Nallo 2, og kan godt tole mindre plass enn eg har i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Ser pakklett.no selger Cloud Up med stormmatter også.

(Og en dunpose på 1900 gram, -20 i limit, til 1999kr. Må sies å være billig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet selv, men en kamarat solgte teltet (1p utgave) etter en overnatting på fjellet i fjor høst. Låg på ca 1100m og ikke spesielt vindfult, men han mente det hadde vært en del trekk inne i teltet sitt i løpet av natten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Terka skrev:

Ja, men opplevd lengde kjem og an på hver enkelt sine  preferanser. (Har Up 2/3 liggende heime til barna, bare prøveligget selv.)

Tror ikke 166 skal være noe problem. Jeg opplevde rett og slett å stange hodet i døra eller føttene i veggen mer enn jeg orket. Men enig at det blir mye med hva man foretrekker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker for egen del at jeg setter mer pris på høyde og bredde enn lengde. Som en relativt gjennomsnittlig mann på 179 med 180cm langt underlag syns jeg det er upraktisk å ta nytte av noe særlig lenger telt enn 200 cm gitt relativt bratte endevegger. Nåværende telt er 213 cm langt(altså marginalt kortere enn CloudUp 2) og jeg har meer enn nok å gå på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har 3-manns utgaven selv. Du finner ikke bedre telt i nærheten av denne prisklassen:) Anbefaler å kjøpe den oppgraderte 2018 utgaven. Kan også nevne at utgavene i polyester(grønn eller oransje) ikke tåler gnister fra bål spesielt godt. Tror nylon-utgaven(grå) er bedre på dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.