Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
7 hours ago, tshansen said:

Summen av laster er konstant sies det. Å bli så hekta på tur er kanskje en ny form for slit eller sjukdom? 🤔 

Det er mulig, Xander Budnick er en av de sykeste energiproppene jeg har sett i mitt liv, selv på YouTube. Han er tidligere alkoholiker som nå lager turvideoer på YouTube og Instagram i stedet for å drikke. 

Tror ikke egentlig det var et alternativ for han å "ta det med ro", det er snakk om så my energi at den bare måååå ut på et eller annet vis. 

Det skal også nevnes at han gjennom friluftslivet har klart å forandre miljøet han tilbringer tiden i, så nå driver han stadig vekk med samarbeid med andre på YouTube som feks Lost Lakes/Jonathan Kelly, reiser på soloturer og er med på alt slags gruppeturer også. Samt at han har gjort noen "Solo Survivals" på øyer i sydligere strøk. 

Det virker som en mye sunnere retning enn den han hadde tidligere i alle fall. 

Endret av Gabs88
  • Liker 1
Annonse
Skrevet

Nei, jeg har et godt inntrykk av Xander selv, men det er påfallende mange likheter når det kommer til å rømme fra sine demoner og kanalisere uro i noe som er mindre destruktivt for helsa. Men så kan man stille seg spørsmålet om denne type friluftsliv er så sunt for helse som vi skal ha det til. 🤔 

Skrevet
1 hour ago, tshansen said:

Men så kan man stille seg spørsmålet om denne type friluftsliv er så sunt for helse som vi skal ha det til. 🤔 

For min del er ikke spørsmålet "Sunt eller ikke sunt" men om det er bedre enn alternativene han faktisk kunne ha holdt på med. 

Han gikk vel fra industriarbeider, modell og alkoholiker til YouTuber med fokus på friluftsliv. For med høres det ut som en forbedring. 

Skrevet
Kjell Iver skrev (15 timer siden):

Takk for nyttig informasjon- skal sjekke opp det der.

Melding fra Avinor under. Det var vist 8. desember, jeg bommet med en drøy uke :P 

.............................................................................

Snart går vi over til Avidrone

Takk for at du bruker Ninox Drone og er med på å fly drone trygt i Norge. Fra 8. desember 2025 går vi over til en ny løsning som vil hete Avidrone. 

I fjor høst startet vi i Avinor arbeidet med et nytt trafikkstyringssystem for droner som har fått navnet Avidrone. Den nye løsningen skal sikre en mer intuitiv brukeropplevelse og tekniske oppgraderinger som kan møte ønskene til dronepiloter. 

Avidrone vil være tilgjengelig på nett, App Store og Google Play.

Klikk på knappen lenger ned for å melde deg på nyhetsbrevet og motta informasjon fremover.

Hva kan du forvente i Avidrone? 

Oversikt over luftrom: En utfordring mange droneoperatører opplever er å holde oversikt over hvilke restriksjoner som gjelder i ulike luftrom. Avidrone skal bidra til å gjøre dette mer forståelig og brukervennlig. 

Flere flyvetillatelser: Muligheten til å søke om tillatelse til å fly innenfor fem kilometer av lufthavner vil selvfølgelig videreføres i Avidrone. Etter hvert vil dette også utvides til å gjelde enda flere lufthavner. Avidrone vil i tillegg tilrettelegge for at andre myndigheter skal kunne gi flyvetillatelse for luftrom de er ansvarlige for, enten manuelt eller automatisk innenfor gitte kriterier.   

Økt situasjonsforståelse: Det vil jobbes for å gi brukerne et bedre situasjonsbilde av aktivitet i luftrommet gjennom å introdusere flere overvåkningskilder. Dette gjør vi for å øke sikkerheten til både droneoperatører og andre luftromsbrukere.  

Et trafikkstyringssystem bygget for fremtiden: Med en solid økning av droneaktivitet hvert år vil det bli et større behov for å ha oversikt over hvem som flyr hvor, spesielt i områder hvor det pågår mye samtidig aktivitet. Det felleseuropeiske regelverket for U-space åpner for at det vil kunne etableres spesifikke luftrom hvor droneoperatører og tjenesteleverandører må oppfylle konkrete krav for å operere. Avidrone skal tilrettelegge for en slik utvikling i luftfarten.  

Hva betyr dette for deg som Ninox Drone-bruker?

Fra og med 8.desember 2025 vil det ikke lenger være mulig å bruke appen Ninox Drone. Avinor har dessverre ikke mulighet til å automatisk flytte eksisterende brukere fra Ninox Drone til Avidrone. Det betyr at du må registrere deg som bruker på nett eller i appen Avidrone når vi åpner opp for dette i slutten av november.

Registreringen fungerer på tvers av plattformene, så dersom du ønsker å bruke flere enheter trenger du kun å registrere deg én gang.  

Appen Avidrone blir tilgjengelig for nedlastning fra slutten av november 2025.

Skrevet (endret)

Filmsnutter som dette synes jeg det ser ut som er er AI genererte og det er kjipe greier synes jeg. Man må nå hele tiden være kritisk hvis man man ikke vil se "fake" saker.  

Endret av Krankman
Skrevet
2 minutes ago, Krankman said:

Filmsnutter som dette som er AI genererte ødelegger mye synes jeg. Man må nå hele tiden være kritisk gitt at man kun vil se "ekte" greier. 

Ja ser jo at jeg gikk rett på limpinnen der. 

Skrevet (endret)
Gabs88 skrev (2 minutter siden):

Ja ser jo at jeg gikk rett på limpinnen der. 

Det gjør vi trolig alle i blant og oftere enn vi liker å tro. Kjipe greier.

Endret av Krankman

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.