Gå til innhold
  • Bli medlem

Belte - ikke så enkelt gitt


Gittiamo

Anbefalte innlegg

Jeg må ha et ok belte til turbukser/klatrebukser. Og vanlig belter, med digre beltespenner og styr, er bare ubehagelig. Jeg leter derfor etter et belte med en hock-up spenne. Men å finne dette i damestørrelse er ikke enkelt. Og på nett finner jeg bare over tollgrensa. Å betale over 600,- for et belte pga frakt og toll, skjer ikke.

Noen som vet hvor man kan finne et slikt belte til damer? Og til en normal pris?

 

belte.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å se i butikkene som selger arbeidstø? Det er selvsagt en risk at det for det meste er til herrer, og at fargeutvalget er magert.

Selv bruker jeg belte av praktiske årsaker, og favoritten er et belte fra "Blåklader" kjøpt på Jula. Det er standard taggeklemme som spenne, men det som gjør at det fungerer veldig bra på tur, er at det er stretch i det. Det er bare å stramme til sånn passe, så føles det aldri hverken for stramt eller for løst uansett hvordan jeg beveger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Omnilite skrev:

Hva med å se i butikkene som selger arbeidstø? Det er selvsagt en risk at det for det meste er til herrer, og at fargeutvalget er magert.

Selv bruker jeg belte av praktiske årsaker, og favoritten er et belte fra "Blåklader" kjøpt på Jula. Det er standard taggeklemme som spenne, men det som gjør at det fungerer veldig bra på tur, er at det er stretch i det. Det er bare å stramme til sånn passe, så føles det aldri hverken for stramt eller for løst uansett hvordan jeg beveger meg.

Joa kan jo det også (Blåklader er gull til bruk i stallen). Men jeg vil jo gjerne ha det litt feminint også :P Den forfengeligheten. Og så må det være i en liten størrelse.

2 minutter siden, Odd Bjørn skrev:

Det er noen her: http://www.bergfreunde.no/houdini-hook-up-belt-belter/

Prisen er i underkant av kr 270,- inkl. frakt men de muligens for lange ?

Da kommer toll i tillegg. Men Houdini og Mountain Hardwear har jo de beltene jeg vil ha. De er fine og de ser behagelige ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er toll på den type varer. Jeg finner ikke belter i tollkalkulatoren, men hvis du legger det inn som et klesplagg i kalkulatoren så kommer det ikke opp noe toll på det.

Dessuten så står det: Du slipper å betale toll og merverdiavgift hvis varesendingen inkludert frakt og forsikring har en verdi på under 350 kroner.

http://www.toll.no/no/handle-pa-internett/importkalkulator/

http://www.toll.no/no/handle-pa-internett/toll-og-avgifter-pa-klar-og-sko/

 

Endret av Odd Bjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha for jeg fant beltet på Amazon men da ble det toll på dette og sluttsummen ble kr 630,- og det er litt vel mye for et enkelt belte. Jeg liker den type spenne, så jeg har fått en liten hang-ups på dette. Og når man først finner noe man vil ha, så er det ikke lett å se på andre alternativer :P Ser Norrøna har noe lignende, men de er utsolgt i nettbutikken.

Jeg skal sjekke butikken til Jentesport og Norrøna og se hva de har inne først der tror jeg. Om ikke så får jeg se om jeg får kjøpt meg et fancy belte til meg selv i julegave uten tulletoll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Jan Erik Hansen skrev:

Takk :) Da blir det gave til meg fra nissen i år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Havørn skrev:

Vil du ha et smalt, greit og billig belte kan du kanskje prøve disse: https://www.xxl.no/sea-to-summit-sts-tiedown-strap-1-5m-20mm-pakkrem/p/1115063_1_style
(20mm brede pakkremmer med 'krok-feste', 2 stk. for kr. 139,-. Lett å kappe til riktig lengde)

Jeg har brukt en slik reim som belte, funka fint for meg.

Perfekt!! Takk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.