Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har gått Øyungen - Kikut denne uken?


Ides

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal på tur med pulk til Kikut på fredag, og planlegger å gå fra Skar.

 

Er den noen som har gått fra Skar til Øyungen (vestlig rute) og fra Øyungen til Gåsungen og videre derifra (mot Myrtj) til Kikut denne uken.

 

Jeg lurer spesielt på hvordan det pt. er å gå over Øyungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanligvis er det fine forhold over vannet på denne tiden. Pleier være maskinkjørt opp til Øyungen og scooter videre.

I følge Skiforeningen ble alt kjørt opp seneste på mandag http://www.skiforeningen.no/marka/forem/

Pass på og ikke gå i sporet med pulken etter da. Kan det fort komme en "kondomdress" i full fart å klage på at du ødelegger sporet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis er det fine forhold over vannet på denne tiden. Pleier være maskinkjørt opp til Øyungen og scooter videre.

I følge Skiforeningen ble alt kjørt opp seneste på mandag http://www.skiforeningen.no/marka/forem/

Pass på og ikke gå i sporet med pulken etter da. Kan det fort komme en "kondomdress" i full fart å klage på at du ødelegger sporet :)

Jeg er en eks "kondomdress" løper og har aldri hatt det problemet der :-P  Møter i grunnen bare hyggelige folk på tur. Syns det er flott med mange forskjellig typer skiløpere i marka.

 

Hyggelig å se at folk kommer som de uavhengig av form og fasong....og på Kikut har vi tenkt å heie litt på Grenaderene når de passerer på lørdag  B) 

 

...og jo, jeg går i sporet med pulken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en fantastisk tur!!

 

Utrolig flott å ferdes innover i marka i stille løyper og var godt sliten på Kikut etter alle oppoverbakkene fra Skar. 

 

Etter Øyungen gikk vi skogsløypen fra Gåslungen til Myrtjern mot Kikut. Utrolig flott å gå gjennom skogen. Over Bjørnsjøen var mini ute av pulken og suste over isen :smile:

 

I dag gikk vi "motorveien" hjem "over" Myrtjern-høgda.  Veldig god trening opp lia der :-)

Fra "toppen" koste mini seg nedover de slake bakkene mot Rottungen før han satte seg i pulken der den bratte bakken begynner. 

 

Alt i alt en fantastisk tur  :-P

 

Får håpe det blir en laaaaang vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.