Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som kjenner igjen denne brenneren?


espemch

Anbefalte innlegg

Har en multifuel brenner som broren min kjøpte for mange år siden, han husker ikke hvilket merke dette er og det står ingenting på brenneren. Er det noe her som kjenner igjen den? Jeg tror det er en Kovea, men er usikker. Prøver å få tak i pakning inni pumpa som jeg fant ut at var smuldret opp inni sist jeg skulle bruke den.

Håper noen kan hjelpe så jeg slipper å kjøpe en ny😊

20240127_131041.jpg

20240127_131035.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ser ut som en XGK EX, men er trolig ikke det, men en klone.

På XGK EX går ikke slangen ut i vinkel inne ved brenneren, den går rett ut. MSR slangen er også mye stivere, så den er ikke særlig bøyelig. Koblingen ved pumpa er også anderledes, så du får ikke en MSR pumpe til å passe.

Selv om den kanskje ikke er original, betyr ikke det nødvendigvis at du ikke finner pakninger til pumpa ett eller annet sted. Kanskje Kovea pakninger funker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis pumpa ikke er original, så kan kanskje slangen være uoriginal også? Er innfestinga for slangen på XGK EX på samme sted som på denne? Slik at den synlige forskjellen, før selve slangen, er vinkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stussa litt over at det ikke var bajonettfeste på den, men tenkte det var noe som var fiksa på egenhånd, men @Omnilite har nok et poeng. Det kan se ut som en «Bulin T3» som visstnok ble solgt på Dealextreme tidligere, jf. denne tråden på Classic Camp Stoves.

Altså en uoriginal klone av XGK EX og det som ligner på en klone av Kovea-pumpe.

Bulin T3 fra lenket tråd:

sku_425364_1(1).jpg.6b78961cbe3d926c3e74ba3c8e00fab9.jpg

Endret av Måssåbjønn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forsøke å lage et pumpelær i lær, men jeg støtter ideen om å kjøpe noe mer kurant. 
Det er viktig å se på hvilke egenskaper du ønsker å prioritere.  Må den takle flere typer brennstoff? Er det viktig å kunne dempe varmen?(simmre) Har lydnivå noe å si?  For meg har Optimus Nova vært det mest pålitelige av slangebrennere, men den er ikke den enkleste å betjene, dener grei å simre, men bråker.  Coleman Apex er den jeg liker best å bruke, men den får jeg ikke deler til.  Kovea booster har rå effekt, men er vanskelig å simmre.  Så jeg står igjen med å anbefale velge mellom MSR, Optimus og Primus 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.