Fraank84 Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 Hei. Hadde litt løst å se om jeg fikk lurt noen predator ørret i vinter, store fiskespisere. Noen som har tips/triks og kansje til og med en historie å dele om dette? Kunne tenkt meg deres erfaringer med bruk av agnfisk, mark, maggot, balansepilk osv, og vanlige dybder,viker osv man kansje kan ha større sjangs å treffe på en andre. Takker for svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
famjsv Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 Sjekk også litt på ofa.no for gode tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fraank84 Posted February 26, 2012 Author Share Posted February 26, 2012 Se der ja, der var det jo litt å se på Så også at Jakt&Fiske nr 12 hadde et godt innslag om agnfiske etter ørret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REs Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Jeg kjøpte en gang en bok om isfiske. Ikke så veldig bra skrevet, men masse nyttig informasjon. http://www.fjellogfiske.no/linkesider/bokanmeldelser/anmeldelse.asp?id=367 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veidemannsblod Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Dette har vel vært diskutert og tatt opp i andre isfisketråder her inne. F.eks https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=28308 Anyway: -Jeg får ørret 95% av gangene på ståbruk -Ørreten tar i på både makk og maggot (mine to foretrukne agn til alt egentlig) -Kan også bruke opphengsfluer over makk/maggotkroken -Lokkeskje trengs ikke. Ørreten tar mest i på mormyshka eller blanke kroker med et lite blysøkke over f.eks. Han kan ta i på lokkeskjeer også, men de må stå i ro. Ellers skremmer de ørreten vekk. Var på isfiske innover Nord-Sverige i helga. Flest harr i vannet (mellom 0,5 og 0,8 ) men vi tok også noen fine ørreter, hvorav den største på 1,2 kilo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts