Gå til innhold
  • Bli medlem

DNT-medlemmene i harnisk ;)


Gjest PaperCut

Anbefalte innlegg

Annonse

En ting er at de inngår en avtale om sponsing til russebil (mange avstår utelukkende pga negative assosiasjoner), enda verre er det at de trekker seg fra en inngått avtale (trodde de var bindende jeg..) og krever tilbake pengene pga dårlig dømmekraft. Dette var slett håndverk, TO ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaperCut
En ting er at de inngår en avtale om sponsing til russebil (mange avstår utelukkende pga negative assosiasjoner), enda verre er det at de trekker seg fra en inngått avtale (trodde de var bindende jeg..) og krever tilbake pengene pga dårlig dømmekraft. Dette var slett håndverk, TO ganger.

Det er jeg ikke enig i. De kunne unngått dette ved å ha litt bedre intern kvalitetskontroll - men jeg synes det er korrekt nok å trekke seg fra avtalen.

Rent juridisk sett så er den vel bindende, men hvis begge parter er enige om å avbryte avtalen så er det vel ikke noe problem.

Jeg er forøvrig enig med dem som synes dette er en storm i et vannglass, og facebook-gruppen har fått 15 nye "liker" bare på den siste timen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på er ikke at DNT sponser russen i seg selv, men at de bryter egen strategi om ikke å sponse ved å sponse russebussen til generalsekretærens datter. DET lukter lang vei... og det er håpløst at en så stor organisasjon som DNT ikke har skjønt at man skal være ekstremt forsiktig når man inngår avtaler med nærstående. Krohn-Devold må gjerne bli sittende som generalsekretær, men her har hun utøvd et elendig skjønn. Saken burde aldri vært bragt på bane i DNT engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort å kritisere DNT når det allerede i den første artikkelen kom frem at styrelederen sentralt ikke vissten noe om saken og lovet oppvask.

Dette er nok verket til èn eller to inne på hovedkontoret som har handlet på egenhånd. "Jeg kjenner jo datteren til Devold og vet hun er ordentlig av seg" var sånn omtrentlig gjerningmannens unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg ikke enig i. De kunne unngått dette ved å ha litt bedre intern kvalitetskontroll - men jeg synes det er korrekt nok å trekke seg fra avtalen.

Rent juridisk sett så er den vel bindende, men hvis begge parter er enige om å avbryte avtalen så er det vel ikke noe problem.

Det jeg leste var at DNT har sagt opp avtalen og krever pengene tilbake. Og det er jo fint gjort siden (slik jeg forstår det) navn og slagord allerede var kommet oppå bilen. En minnelig løsning her er faktisk at DNT betaler kr. 5.000 i "erstatning" for ekstraarbeidet jentene er påført. Så får ledelsen gjøre opp dette på kammerset i ettertid.

Aspiranten, styreledere er så godt som aldri involvert i beslutninger om bruk av 5.000 kroner. "Verket" som du kaller det, ja det er en leders "verk". Han som sitter med beslutningsmyndighet i slike saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Det er mye fornuftig og riktig som allerede er sakt om denne saken og mer kan tilføyes.

For det første syns jeg at sponsing av en russebuss i seg selv er betenkelig når en kan se hvordan russen ofte oppfører seg i og med disse bussene. Skolen til generalsekretærens datter er neppe noe unntak i så henseende. Spesielt ille blir det når vi får høre at DNT i det hele tatt ikke driver med sponsing. Krohn Devold kommer da i en skikkelig klemme som bør få konsekvenser for hennes posisjon i DNT. Det er for dumt å antyde at hun har vært ukjent med sponsingen. Hun har neppe det politiske gangsyn som gir henne fornøden tillitt til at hun kan fortsette som generalsekretær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for dumt å antyde at hun har vært ukjent med sponsingen.

Datteren hennes stod jo på tv og uttalte at nesten all sponsing av russebussen kom fra russens foreldre eller deres arbeidsgivere. Selvfølgelig er det "Sissel Grom Dævel" som har fikset dette. Hvor vidt andre i Turistforeningens ledelse visste om dette er vel ikke så godt å si, men nå vet de det i hvert fall, og hvilke konsekvenser dette vil få kan man bare spekulere på. Jeg tipper at det blir et internt møte hvor de kommer frem til en løsning som rammer så få som mulig og så er saken ute av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspiranten, styreledere er så godt som aldri involvert i beslutninger om bruk av 5.000 kroner. "Verket" som du kaller det, ja det er en leders "verk". Han som sitter med beslutningsmyndighet i slike saker.

Ja, det stod så i den første artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større ikke-sak er det lenge siden jeg har sett :)

"Ikkesak" ? Det kan du vel kanskje si når du bare ser på beløpets størrelse. Krohn Devold kunne sikkert ha betalt kr 5000 av egen pung.

Men da bagatelliserer du den prinsippielle side av saken.

Særlig ille blir det når vi får vite at DNT ikke driver med sponsing. Bra er det, for hva ville vi kunne vente oss i tiden fremover hvis det skulle være nok å være en datter av generalsekretæren for å bli sponset.

Kanskje er hun også medlem i et idrettslag eller en sangforening som også trenger økonomisk støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.