Gå til innhold
  • Bli medlem

hva er den beste oppskrift mot knott?


norpixx

Anbefalte innlegg

gutten vår ble rett og slett angrepet av knott ifjor. Da han kom til barnehagen spurte de om det er vannkopper han har. Ansiktet så ikke fint ut.

Tenkte når vi skal ut på telttur trener vi noe effektivt.

Hva bruker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til meisa har vi et myggnett (emaljunga myggnett til vogn), jeg turte ikke da han var liten, men nå har jeg tenkt å impregnere nettet med antimyggmiddel.

http://www.nomaden.no/main/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=7473&category_id=1135&back_list=1&option=com_phpshop&Itemid=1

Kanskje en kan kle myggen ute, dvs m tynn balaclava hansker etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Støver

Inne i telt og hus er det vel ikke så ille for knott. Jeg mener de alltid trekkes mot lyset og derfor sitter i hopetall på teltduken, men ikke flyr omkring inne i teltet. Mygga derimot :shock::twisted: den kan ødelegge nattesøvnen. Knotten setter seg på klærne og finner veien opp under plagg. Det er nesten umulig å holde den vekk når man går ute. Jeg husker ikke om den ble tiltrukket av lyse plagg eller mørke, men mener jeg har sett noe omkring det. Andre kan sikkert svare på dette.

Når det gjelder hva man kan smøre på et barn så avhenger jo det av hvor stort barnet er. Du får snakke med en apoteker. De selger jo myggmiddel og kan sikkert hjelpe. De mest effektive midlene med masse DEET er jo ikke lov i Norge, men du får dem i utlandet 8) . Uansett bør du ikke bruke disse på en liten unge.

Min yngste sønn fikk en gang en allergisk reaksjon på myggstikk, hele øyelokket hovnet opp så han kunne ikke se med det øyet. Det tok et par dager så var han normal, men han har ikke hatt lignende reaksjon senere. Det er vel snakk om en tilvenning, mao det gjør ikke så mye om man får litt stikk fordi man da venner seg til det etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knott er vanskelig, og mye av det vi smører på er giftig. Mye vitløk (veldig mye) holder både mygg, knott og gode venner unna.

Også her er det flere bivirkninger, som mulig fall i blodtrykket.

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.