Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken olje til steking


kis

Anbefalte innlegg

Annonse

Vanlige matoljer. Soya er bra. (ikke oliven, den tåler ikke høy varme så godt).

Et annet problem er kulde og olje som blir stiv.. Flytende margarin kan være et greit alternativ. Selv bruker jeg stort sett Bremykt, da jeg ikke gidder å ha med meg så mange typer.

Det er mulig å regulere varmen med bålet også, slik at du ikke får så høy varme. Hvis du har veldig stor varme ville jeg ikke brukt teflonpanne. Belegget kan løsne, og teflonen kan utvikle gasser som ikke er sunne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljer som ikke kommer fra jomfruer er stort vsett greie å steke i.

Foretrekker ellers smør. (smør er smør, og margarin det er noe helt annet)

Btw.

Mandelolje, kommer fra mandler

Soyaolje, fra Soya

Olivenolje fra oliven

solsikkeolje, fra solsikke

helårsolje, fra statoil

Hvordan lager man babyolje? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivenolje som varmer over 200 grader blir vel sån farlig fett om jeg ikke husker feil!

Jeg vil anbefale kokosnøtt olje! Dette tåler enormt! Jeg vokker alle grønnsakene mine i det. Jeg anbefaler IKKE å steke kjøtt eller fisk i det der smaken for min del blir litt for " snål ". Da er skikkelig smør bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mange oljer fryser i selv et kjøleskap til at de har noe for seg på tur. Noe anna er at det er helsikes vanskelig å finne ei flaske som er tett nok! Du kan banne på at der vann ville blitt på plass så greier oljen nesten ALLTID å finne en vei ut og til alt det andre du har i sekken. Hvis brusflasker hadde kommet i 2.5dl så ville de kanskje vært perfekt. Det er sant at noen oljer tåler lavere temperaturer enn andre før de herdes, men forskjellene er ikke så store at man har spesielt kontroll over det når man lager mat på brenner eller bål.

Smør er greiene ser du... Smaker godt, holder seg på plassen sin og kan alltid skjæres! Og som Rune sier: smør er smør, margarin noe helt annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mange oljer fryser i selv et kjøleskap til at de har noe for seg på tur. Noe anna er at det er helsikes vanskelig å finne ei flaske som er tett nok! Du kan banne på at der vann ville blitt på plass så greier oljen nesten ALLTID å finne en vei ut og til alt det andre du har i sekken. Hvis brusflasker hadde kommet i 2.5dl så ville de kanskje vært perfekt.

Skal ikke gå god for at de er perfekte, men brusflasker rundt 2 dl finnes:

http://www.4sevens.com/index.php?cPath=82&osCsid=4ae1dadc6b276118eb8883cea3a77e7b

Dette er emner til vanlige brusflasker. Enellerannen smarting har laget sin egen kork med bøyle for så å selge til en vanvittig avkastning. Ikke heng deg opp i den snåle korken, vanlig brusflaskekork eller imsdal helletutkork passer glimrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljer som ikke kommer fra jomfruer er stort vsett greie å steke i.

Foretrekker ellers smør. (smør er smør, og margarin det er noe helt annet)

Btw.

Mandelolje, kommer fra mandler

Soyaolje, fra Soya

Olivenolje fra oliven

solsikkeolje, fra solsikke

helårsolje, fra statoil

Hvordan lager man babyolje? :!:

Jeg har jobbet i barnehage. Og da lagde vi det av de minste. Kjøp ei kjøtt kvern pass på størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.