Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger tips til kjøp av rimelig dunjakke


Øystein_S

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å handle meg dunjakke. Budsjettet er stramt. Jeg skal hovedsaklig bruke jakka på tur, så den trenger ikke være fancy, men den må være lett og funksjonell.

Jeg har funnet noen jakker på nettet som jeg tror kan være aktuelle, men som jeg ikke finner så mye informasjon om. Erfaringer og kvalifisertsynsing ønskes. Gode tips til andre alternativer tas i mot med takk!

http://www.intersport.no/Product/254279%28BC_2%29/mckinley-chamonix-dunjakke-herre/

http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=87185

http://www.sportsdeal.no/produkter/1133131654/1129833268/1131904818/summit_herre_dunjakke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjenner ikke til noen av jakkene, men jeg har hatt et par andre mckinley produkter (blant annet et selvoppblåsende liggeunderlag som jeg kjøpte i hu og hast). det var noe ræl som gikk i stykker omtrent før jeg rakk bruke det.

swix skijakkene (ikke dunjakker) mine har holdt mye bedre (har to stk.).

dette var veldig generelt og ikke en gang om dunjakkene, men det er i alle fall min erfaring med to av merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror DENNE er et bra alternativ i prisklassen du ser på. Har lest en del kommentarer om denne rundt om på ulike forum, og de fleste er meget positive. Mener jeg leste et sted at den har rundt 280g dun, noe som tilsvarer f.eks Mountain Equipment lightline som selges til rundt 2500 i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med ei stund Busken, men det er ikke så mye som har vært midt i blinken. Forsøkte meg på ei jakke, men en annen var raskere enn meg på avtrekkeren. Jeg følger med. Hvis noen har ei knallgod dunjakke i str XL til salgs for en spottpris så er jeg interessert!

Var i en butikk og kikka på McKinley jakka og Swixjakka i dag. McKinley så kjiip ut, men Swixjakka så helt ok ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsdeal.no har en Helly Hansen Norse Down Bomber til kr 1299,-. i både L og XL. Har den selv, og er meget fornøyd. Ytterstoffet er relativt tynt, som gjør vekten lav. Den tåler antagelig ikke tøffe påkjenninger. Men med tynn overtrekksjakke vil det hjelpe veldig hvis det er snakk om påkjenninger. Egner seg godt som pausejakke og byjakke. Godt komprimerbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner McKinley fordi jeg har dagstursekk som jeg har brukt til daglig i ca. 1 1/2 år. Denne sekken har mange detaljer og er av god kvalitet. En kollega har et telt av samme merke og er fornøyd med det. Om dette sier noe om hvordan McKinley sine dunjakker, tviler jeg på, men det gjor ikke liggeunderlag heller ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.