Gå til innhold
  • Bli medlem

"Sensur" i DNTs publikasjoner?


morten

Anbefalte innlegg

Hei Moten !

La oss ta et litt annet utgangspunkt for den videre diskusjon.

Du er, som du selv sier, mest opptatt av Fjellforum som en viktig informasjonskilde for fjellinteresserte. Du kan vel ha noe rett i at for noen kan den være nyttig, men det står jo mye tullball der også da. Og, er det den VIKTIGSTE og første siden en uerfaren vandrer/fjellturist bør besøke ? Neppe, for alle som er nye og ukjente både på nettet og i terrenget er www.turistforeningen.no den desiderte viktigste og den absolutt alle bør besøke først.

Selv besøker jeg stort sett bare offisielle sider med faktaopplysninger. Personlige beretninger kan noen ganger være interessante, men DOG subjektive !

Hvor skulle DNT, etter din mening, trekke en grense mellom mer eller mindre personlige/subjektive oppleveler/beskrivelser og det som er faktabasert fra offisielle kilder ? Jeg skjønner godt at DNT vil holde seg borte fra denne hengemyra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hei Bage.

Hvis det ikke er DNT, så er det ikke noe? Du er muligens en DNT person på din hals, ingenting galt i det, men jeg synes et fargerikt mangfold når det gjelder informasjonskilder er positivit, også på nettet - ikke bare i bøkenes verden. På mange spørsmål om utstyr og turmål tror jeg folk kan få bedre og langt mer nyanserte svar her enn å henvende seg i turistinformasjonen hos DNT Oslo.

DNT sin informasjonssatsning på nettet har kommet seg betraktelig, selv om den fortsatt kanskje er noe tørr og kortfattet. Men det tok veeldig lang tid. I mange mange år var diverse private tursider eneste kilde for div. turer i Norge.

Jeg mener, litt avhengig av ønske og spørsmål, kan en henvendelse på fjellforum.net mange ganger være vel så fruktbart som et dykk inn på turistforeningen.no med blinkende reklame og endeløse lister over guidede fellesturer i tillegg til også mye veldig nyttig informasjon (jeg bruker selv turistforeningen.no som kilde fra tid til annen).

Men det er ikke snakk om at noen skal gå ut å si at turistforeningen.no ikke skal være førstevalg på nettet, men dersom det hadde vært en erkjennelse av at andre steder har verdifull tilleggsinformasjon for mange medlemmer, så kunne det på et eller annet tidspunkt vært nevnt som en liten notis, på linje med nye bøker, nye kart, eller et smart nytt produkt fra en trofast annonsør.....

Jeg håper vi aldri kommer dithen at alt som har med fjellet å gjøre skal gå gjennom DNT, og ser derfor svært positivt på et mangfold. DU får heller ikke glemme at fjellforum på mange måter er et medlemsorgan og ikke et privat foretak. Og jeg lurer også litt på hvorfor du er her, og har skrevet 355 innlegg, dersom du mener ikke fjellforum.net har noe tilby? Men du er kanskje så veldig mye mer erfaren og spesiell enn andre DNT-medlemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Moten !

La oss ta et litt annet utgangspunkt for den videre diskusjon.

Du er, som du selv sier, mest opptatt av Fjellforum som en viktig informasjonskilde for fjellinteresserte. Du kan vel ha noe rett i at for noen kan den være nyttig, men det står jo mye tullball der også da. Og, er det den VIKTIGSTE og første siden en uerfaren vandrer/fjellturist bør besøke ? Neppe, for alle som er nye og ukjente både på nettet og i terrenget er www.turistforeningen.no den desiderte viktigste og den absolutt alle bør besøke først.

Selv besøker jeg stort sett bare offisielle sider med faktaopplysninger. Personlige beretninger kan noen ganger være interessante, men DOG subjektive !

Hvor skulle DNT, etter din mening, trekke en grense mellom mer eller mindre personlige/subjektive oppleveler/beskrivelser og det som er faktabasert fra offisielle kilder ? Jeg skjønner godt at DNT vil holde seg borte fra denne hengemyra.

Hva er egentlig fakta? Er noe fakta når det er skrevet ned i den trykte boken "Til Fots i Norge" og kvalitetssikret av Per Roger Lauritzen? Eller er også dette basert på subjektive opplevelser? Og hva med de turene og de spørsmålene du har som ikke omtales her? Eller kanskje fakta er når Niels Block Hoel har testet ryggsekken i en test i Fjell og Vidde? Eller kanskje ikke sekken du vurderer en gang har vært med i testen. Skal du da ta den kvisete og halvt uinteresserte sportsbutikkselgerens utsagn for god fisk?

Jeg tror så absolutt at Til Fots i Norge og testene til Fjell og vidde er veldig gode måter å få informasjon på. Men jeg ser ikke helt forskjellen på en freelance-artikkel i de "offisielle" kildene og en turrapport her på Fjellforum. I den digitale verden er uansett kildekritikk noe vi må være utstyrt med en god porsjon av. Hvis din antydning om at det er behovet for kildekritikk som er problemet, burde DNT i utgangspunktet ligge unna mediet internett. Men jeg har ikke tro på at dette er problemet. Isåfall hadde de aldri linket til etojm eller bergtatt.net fra linkesiden.

Fjellforum skal aldri konkurere med turstforeningen.no. Skal du lære å bruke kompass kan du gå på opplæringssidene til turistforeningen først. Men dersom du ønsker å diskutere dette, spørre om hvorfor det står som det står, diskutere andres bruk osv, er Fjellforum tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Moten !

Hei Bage.

Kinamannsprat? :wink:

Jeg skjønner ikke hvorfor det hele tiden må spørres om motiver for at noe skal gjøres synlig. So what om Morten selger noen flere bøker eller bilder av at fjellforum blir "markedsført" f.eks gjennom DNT sine sider. Vi lever i en fri verden der folk stort sett vet sitt eget beste. De kjøper bilder, bøker whatever hvis de selv mener de har nytte av det. UTEN tvang!

Gjennom fjellforum vil et gjennomsnittlig DNT medlem kunne spørre og få svar, eller svare andre som spør, på alt mellom himmel og jord som har med fjell- og friluftsliv å gjøre. At kompetansenivået på medlemmer er forskjellig er ikke noe argument. Jo flere medlemmer, jo mer nyanserte blir svarene. Annonsering gjennom DNT vil gi flere medlemmer og bedre svar. Hva er pr i dag alternativet for dette? I dag er medlemsmassen blitt så stor at det knapt finnes et spørsmål som ikke kan besvares på en slik måte at den som spør blir helt eller delvis hjulpet.

Et forum er et møtested der en spør eller svarer. Medlemmene er de som bestemmer formen gjennom sin aktivitet. Satt på spissen: Om 1% av DNT's medlemsmasse ble aktive medlemmer på fjellforum.net, ville de "kuppet" hele nettstedet i den forstand at innholdet ville endret seg til et sterkt DNT preget innhold. Hva det enn måtte være, for jeg tror at også der er interessen svært variert. Kort sagt, fjellforum er og blir det medlemmene gjør det til. Derfor har det også endret seg fra å være et forum med stort fokus på toppturer, til å bli et forum der toppturer bare er en liten del av totalen. Dette har sin naturlige forklaring i at fjellforum ble startet av personer som har/hadde nettsider med fokus på toppturer, så har stadig nye medlemmer med andre interesser tatt en større og større del av kaka. Og den kaka er i dag så stor og sammensatt at DNT's medlemmer vil ha stor nytte av å både være med å bake og å smake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for alle som er nye og ukjente både på nettet og i terrenget er www.turistforeningen.no den desiderte viktigste og den absolutt alle bør besøke først..
Dette er jeg veldig uenig i. Mange plasser i landet har Dnt en svak stilling, og røde T'er er heldigvis fraværende fra landskapet. Jeg kan ikke se hvilken viktig info den nettsiden har for meg. Når jeg nå skulle sjekke det så jeg at man har en artikkel om "det gjemte landet" skrevet av en bruker her inne - som ligger på fremsiden av nettsiden.

Forfatteren av denne artikkelen er altså bruker av forumet og har lagt ut mye bilder fra sine turer som er postet her før og også benyttet forumet til å få info om området osv. før han la ut på tur

Se https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=12187&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Normalt ville det vel kanskje i en slik artikkel vært naturlig å legge inn lenker til aktuelle nettsider om stedet - om ikke annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært medlem av Dnt sia 1966. Har et skikkelig bibliotek av årbøker, som jeg har hatt mye fornøyelse av. Mange flotte artikler med bilder! Men kor det i årboka er mange bilder av fjell,

som kan gi en lyst på å få prøve turen opp, må en kikke langt etter veiledning. I motsetning dertil finnes den nu på Nettet en masse.

Har i mange år hatt lyst på å lære norsk, men på kveldskaffen gikk praten for fort :wink:

I de år jeg har vært på fjellforum har jeg lært mye mer norsk enn på de mange årene før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte er så opptatte av hva DNT linker til og hva DNT mener. Hva er det man ønsker? Anerkjennelse? Etter min mening er det en anerkjennelse å IKKE bli linket til av DNT sentralt. :? Da anses man nemlig som en konkurrent til deres dominans. At lokale fjellsportsgrupper har et annet syn gir derimot cred begge veier. :P

Dessuten tror jeg de fleste skjønner at turistforeningen.no er oppskrytt som informasjonskilde for alt annet enn typiske DNT-aktiviteter. Folk er etterhvert såpass bevandret på nettet at de bruker søkemotorer når de skal finne informasjon. Det er sikkert noen som ikke tør å åpne en hjemmeside uten at den er forhåndsgodkjent av Den norske Arbeiderparti, OBOS, DNT, Nynorsk Pressekontor, Indremisjonen eller NRK, men for de aller aller fleste er det helt naturlig å finne frem til informasjon selv. De fleste har funnet frem til Wikipedia og startsiden.no er visstnok den meste brukte startsiden. Derfra brukes søkemotorer til å finne informasjon.

Så et lite hjertesukk avslutningsvis: Kan vi vær så snill unngå masseinnvandring av typiske DNT'ere? Dersom 80 % av trådene skal dreie seg om menyen på Bjørnhollia, diktopplesning under middagen på Fondsbu eller hvor koselig det har blitt med den nye hytta ved Prekestolen tror de fleste av dagens brukere kommer til å stikke. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så et lite hjertesukk avslutningsvis: Kan vi vær så snill unngå masseinnvandring av typiske DNT'ere? Dersom 80 % av trådene skal dreie seg om menyen på Bjørnhollia, diktopplesning under middagen på Fondsbu eller hvor koselig det har blitt med den nye hytta ved Prekestolen tror de fleste av dagens brukere kommer til å stikke. :wink:

Nå er avstemmingen i en tidlig fase, men trenden er ganske klar allerede. Det ER mange av fjellforums brukere som er DNT medlem.

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=17418&highlight=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Morten, Vea ,essem og kjiver !

Først et lite tilbakeblikk for å få diskusjonen inn på det sporet som Mortren startet på og som dreide seg om SENSUR i DNTs publikasjoner. Intet mindre enn det !!

Jeg mener at DNT har gode grunner for ikke å reklamere, (for å bruke et slikt uttrykk selv om det kanskje ikke passer så godt), med henvisninger til mer eller mindre kjente kilder som ikke er kvalitetssikret ved at de f.eks. tilhører DNT og/eller Fjell og Vidde. Jeg har IKKE sakt ,og heller IKKE ment, at alt annet enn det som DNT produserer er skitt og kanel. Jeg tror f.eks. at kjivers beretnnger fra Vefsn og Børgefjell (hvor forøvrig jeg også er litt kjent og har vandret) er troverdige og nyttige. DNT har knapt noen opplysniger om disse traktene å by på. Men jeg vil også si at jeg stoler mer på det Per Roger Lauritzen og Bloch-Hoel skriver i Fjell og vidde og i Til fots enn mye at det jeg leser på Fjellforum.

Jeg minner ellers om at Mortens tema var FJELLFORUM og ikke de satelittene som omgir nettstedet som jeg altså bare så vidt har tittet litt på og derfor ikke kjenner noe til.

Jeg har som hobby og tidsfordriv å følge med på Fjellforum fordi jeg i mange år har vært, og fortsatt er, en dedikert fjellvandrer som det heter i moderne språkdrakt.

Hvis Morten har lest noen av mine 355 innlegg som han har funnet ut at jeg har skrevet, så vil han ha lagt merke til at den overveiende del av disse dreier seg om råd og veiledning til nykommere på både Fjellforum og i fjellet. Jeg anbefaler alltid nybegynnere å orientere seg på www.turistforeningen.no og å lete fram faktaopplysninger på offisielle nettsider som f.eks. nasjonalparkene og www.statskog.no m.fl. Morten vil forøvrig også se at jeg flere ganger har kommet med kritikk av en del av det DNT har gjort eller ikke gjort.

Jeg fastholder imidlertid at alle som vil fjellvandre i kongeriket Norge først bør orientere seg på nettop www.turistforeningen.no

God tur alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er avstemmingen i en tidlig fase, men trenden er ganske klar allerede. Det ER mange av fjellforums brukere som er DNT medlem.

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=17418&highlight=

At mange av kverulantene her på FF også er DNT-medlemmer betyr egentlig veldig lite. Jeg er også medlem av DNT, men kun av økonomiske grunner. Jeg irriterer meg hver gang Fjell+Vidde dumper i postkassen og hver gang noen i DNT bruker de høye medlemstallene som belegg for at det er stor oppslutning om alt DNT gjør. Faktum er at det er mange som lar prinsippene vike for de økonomiske realiteter og betaler den årlige avgiften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også medlem av DNT, men kun av økonomiske grunner.

Det er opplagt at dette gjelder for mange DNT-medlemmer. Det økonomisk fordelaktige medlemsskapet er en vesentlig forutsetning for DNTs høye medlemstall, og et medlemsskap betyr derfor ikke nødvendigvis at en stiller seg bak organisasjonen i ett og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mange av kverulantene her på FF også er DNT-medlemmer betyr egentlig veldig lite. Jeg er også medlem av DNT, men kun av økonomiske grunner. Jeg irriterer meg hver gang Fjell+Vidde dumper i postkassen og hver gang noen i DNT bruker de høye medlemstallene som belegg for at det er stor oppslutning om alt DNT gjør. Faktum er at det er mange som lar prinsippene vike for de økonomiske realiteter og betaler den årlige avgiften.

Nettopp Marmolejo!

Tror nesten det finnes like mange Dnt-tjuver (kynisk økonomisk (meg selv inkl)) som det snart finnes gjester her på ff!

Antall gjester(lesere) her inne er jo 10 gangen antall medlemmer. Ære være de for det. Velkommen er dere gjester!

Prosentvis tror jeg snart det finnes flere "skap-medlemmer" her, enn det finnes "ekte" Dnt-medlemmer :)

Jeg er overbevisst om at det finnes et langt større "medlemstall" på ff, enn hva medlemstallet tilsier, og hurra for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant et Fjell og Vidde fra juni i år, og det var kjemisk fritt for toppturrelatert stoff. Mitt inntrykk av DNT kommer nettopp fra Fjell og Vidde, og såvidt jeg kan huske har bladet aldri inneholdt særlig mye om toppturer. Da konkluderer jeg med at den jevne DNT'er ikke er så interessert i toppturer. Det er mulig jeg og redaksjonen i Fjell og Vidde har tatt fullstendig feil her.

Her på forumet har vi kategorier for padling og klatring. Jeg kan heller ikke se at bladet Padling eller Klatring har noen lenker til fjellforum. Det finnes vel mange padlere og klatrere som går i fjellet av og til. Hvordan det er med jakt og fiskeblader eller sykkelblader vet jeg ikke.

Tror nok Morten må ta pennen fatt og skrive en liten epistel om forumet og sende det til Fjell og Vidde redaksjonen, eller som et alternativ kjøpe seg reklameplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at dnt har satt opp en tur som innbefatter intet mindre inn travers av selveste Styggdalsryggen: http://www.turistforeningen.no/activity.php?ac_id=22148

Det må sies å trekke store veksler på været :?

Viss det regner flyttes turen til lettere område (kor det også regner).

Det er jo all ære verd at dnt har satt opp en så avansert tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at dnt har satt opp en tur som innbefatter intet mindre inn travers av selveste Styggdalsryggen: http://www.turistforeningen.no/activity.php?ac_id=22148

Det må sies å trekke store veksler på været :)

Viss det regner flyttes turen til lettere område (kor det også regner).

Det er jo all ære verd at dnt har satt opp en så avansert tur!

Til fem og en halv høvdinger er det ikke akkurat en tur for folk flest. :? Jeg ville heller sett at de bruker tid og energi på det enkle friluftslivet. Fjellsportsgruppene i DNT må for min del gjerne arrangerer slike turer men på en enkel måte og uten guiding.

Men egentlig så er jeg motstander av at DNT skal spise seg inn også på denne type turer (guidede turer med én fører for annenhver turist). DNT er allerede for stor og har for mye markedsmakt. Medlemstallene brukes for alt det det er verdt og allerede i dag er det vanskelig for politikere å nekte DNT å bygge hytter eller foreta inngrep. Om 15-20 år sitter vi muligens igjen med kun DNT-hytter i Jotunheimen og DNT som organiserer all guiding. Jeg tviler på at det er en gunstig utvikling verken for bevaring av Jotunheimen eller for det lokale næringsliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til fem og en halv høvdinger er det ikke akkurat en tur for folk flest. :? Jeg ville heller sett at de bruker tid og energi på det enkle friluftslivet. Fjellsportsgruppene i DNT må for min del gjerne arrangerer slike turer men på en enkel måte og uten guiding.

OT: 11.000 pr. fører for 2 turdager og 2-3 før- og etterdager er jo sikkert en grei betaling. Kostnadene er ikke så store, men det er en krevende jobb, så som jobb er det vel ikke noe å si på betalingen, men det begynner å ligne på priser som firmaer har, firmaer som helst skal gå med overskudd og gi et lite bidrag til sine eier og fint lite idealisme.

I følge yr.no skal det snø og sludde oppi der 31.07 og 01.08, uten at det trenger å stemme. Resultatet blir vel at ev. kunder betaler 5.500 for å skli over Dyrhaugsryggen eller sikre seg opp til Store Austanbotntinden. Slike lange traverser med såpass mye utsatt klippe egner seg ikke som datofastlagte turer. Skal det være noe særlig vits i bør det være i finvær eller når det i det minste er lovet finvær :)

Hos kommersielle aktører kan man til en viss grad avtale slike turer når været slår til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant et Fjell og Vidde fra juni i år, og det var kjemisk fritt for toppturrelatert stoff. Mitt inntrykk av DNT kommer nettopp fra Fjell og Vidde, og såvidt jeg kan huske har bladet aldri inneholdt særlig mye om toppturer. Da konkluderer jeg med at den jevne DNT'er ikke er så interessert i toppturer. Det er mulig jeg og redaksjonen i Fjell og Vidde har tatt fullstendig feil her.

Her på forumet har vi kategorier for padling og klatring. Jeg kan heller ikke se at bladet Padling eller Klatring har noen lenker til fjellforum. Det finnes vel mange padlere og klatrere som går i fjellet av og til. Hvordan det er med jakt og fiskeblader eller sykkelblader vet jeg ikke.

Tror nok Morten må ta pennen fatt og skrive en liten epistel om forumet og sende det til Fjell og Vidde redaksjonen, eller som et alternativ kjøpe seg reklameplass.

Hei Joker !!!

Du traff spikeren på hodet !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket akkurat 2 F&V som lå bak meg. Begge hadde stoff om toppturer, klatring og andre fjellsportaktiviteter (altså redaksjonelt og ikke annonser). Andelen var muligens en tanke lavere enn på FF, men ikke mye. (Her er jo andelen dominerende, til tross for enkelte som hevder noe annet).

I det ene var også en artikkel med en tilhørende infoboks om Natur på nett (så ja F&V har henvist til nettet). Sidene det ble henvist til i denne boksen var: www.youtube.com, www.bouldering.no, www.steepstone.com og www.kite.no

Jeg har ikke det aktuelle nummeret det henvises til (har et års medlemspause fra DNT i år), men vil likevel spørre om Joker virkelig har forsikret seg om at bladet er kjemisk fritt for enhver redaksjonell toppturlink?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva private aktører tar men det er sikkert i samme prissegment.

Sånne turer er bare enda et eksempel på at DNT sentralt har blitt en kommersial aktør som konkurrerer på lik linje med private aktører. Man kan ikke forvente at DNT skal se seg tjent med en link til Fjellforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at turistforeningen har noen "politikk" overfor fjellforum. Derimot kan jeg godt tenke meg at link-siden deres ikke har blitt oppdatert på en stund.

Løsningen er sikkert bare å sende en kort og hyggelig mail til webansvarlig, så ordner det seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke forvente at DNT skal se seg tjent med en link til Fjellforum.

Forutsatt at DNT er en medlemsorganisasjon så burde det være spørsmålet om det var av interesse for medlemmene eller ei som avgjorde, og ikke en tenkt annen egen interesse til DNT. Sistnevnte forutsetter at DNT er et eget "vesen" som har en egen agenda og eget handlemønster som ikke alltid samsvarer med medlemmenes interesser. Men det blir en annen debatt.

Fullstendig: OT: Hvis DNT hadde primært holdt seg til kjernevirksomheten sin og ikke jobbet så intenst for å bli en stor aktør innen det kommersielle friluftslivet, hadde det nok vært lettere å bli medlem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selvfølgelig aldri sagt at Fjell og Vidde er kjemisk renset for toppturstoff eller linker, men mitt inntrykk er at dette er ikke et dominerende tema i bladet.

Ser at siste nummer hadde en artikkel fra Galdhøpiggen og dermed konkluderer enkelte med at dette er et toppturmagasin, men det er jo bare denne ene artikkelen. Heller ikke denne artikkelen hadde lenke til Fjellforum, leseren ble anbefalt å kontakte Spiterstulen for info.

Tror ikke det er så fruktbart å sitte her på forumet å være misfornøyd med DNT, men heller gjøre som Panda foreslår, send en mail til redaksjonen.

Som en liten digresjon vil jeg si at da jeg for noen år tilbake var i Jotunheimen brukte jeg etjom veldig mye når jeg skulle finne info om turer jeg hadde lyst på. Den siden ville også idag være førstevalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selvfølgelig aldri sagt at Fjell og Vidde er kjemisk renset for toppturstoff eller linker, men mitt inntrykk er at dette er ikke et dominerende tema i bladet.

Ser at siste nummer hadde en artikkel fra Galdhøpiggen og dermed konkluderer enkelte med at dette er et toppturmagasin, men det er jo bare denne ene artikkelen. Heller ikke denne artikkelen hadde lenke til Fjellforum, leseren ble anbefalt å kontakte Spiterstulen for info.

Hmm, det er vel ingen som konkluderer med at Fjell og vidde er et toppturmagasin pga artikkelen fra Galdhøpiggen Joker? Hvor har du det fra? :roll:

For egen del (jeg nevnte den artikkelen), skrev jeg at "det hender jo av og til at det er reportasjer om toppturer og sågar 2k-turer" i bladet, og det betyr som skrevet, av og til (som i sporadisk)! Ikke hver gang! Altså ikke dominerende i bladet akkurat. Det er ingen (så vidt jeg har fått med meg) som har påstått at Fjell og vidde inneholder mye toppturstoff (er et toppturmagasin).

Og når det er nevnt, Fjellforum har veldig mye mer info om andre deler av turlivet enn toppturer. Og det finnes vel en og annen leser av Fjell og vidde som er interessert i annet enn toppturer...!? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å utveksle slike linker som en vennetjeneste. På forsiden av Fjellforum.net ligger linker til steder der nøkkelpersoner på Fjellforum har personlige interesser. Hvorfor ikke starte med å legge ut en link til turistforeningen.no, og som Panda foreslår sende en velment epost til turistforeningen om at det er et nyttig sted som heter Fjellforum? Er det noe å lage et stort nummer ut av ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.