Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor ble de av???


Anbefalte innlegg

Hvorvidt du måtte synes at mitt standpunkt i etojm-saken er interessant, er meg revnende likegyldig.

Det som virkelig er uinteressant er slike som deg, som slenger innom tråder ens ærend for å sutre over andre debattanter, uten å ha noe som helst å bidra med hva angår trådens tema.

Denne tråden handler om hvor siden var blitt av. Ikke om det var lurt å legge den ned eller ei. Den som virkelig har entret tråden for å sutre er du erling12!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Verbale slagsmål er noe som oppstår når folk angriper person istedenfor å forholde seg til sak. Og: It takes at least two to tango, men her inne er det interessant nok tradisjon for å legge all skyld på én person. Apropos etojms eier, så har han ikke kommentert tilbudet om finansiering. Han har isteden, i kraft av å være moderator, kommet med trusler på pm om utestengning av meg. Så det er bare å fortsette med usaklige angrep - jeg er fritt vilt så lenge han og moderatoren Ragnar har en personlig vendetta gående mot meg.

For øvrig viser jeg til følgende, som viser at jeg har opptrådt redelig og konstruktivt i denne tråd, selv om moderator med sine skylapper automatisk tror at jeg er roten til alt ondt. Dette er en oppsummering av hva jeg har skrevet:

Det finnes to argumenter som er fremmet for å støtte Morten:

1. Mortens eiendomsrett

2. Mortens økonomi

Når det gjelder punkt én har jeg hele tiden skilt mellom eiendomsrett og eiendomsforvaltning. Jeg anerkjenner Mortens eiendomsrett, men synes hans eiendomsforvaltning er idiotisk. Jeg har fremmet gode argumenter for hvorfor siden er verdifull og bør være tilgjengelig.

Når det gjelder punkt to har jeg tilbudt meg å finansiere hele etojm.com, slik at denne igjen blir offentlig tilgjengelig. Altså har jeg opptrådt høyst redelig og konstruktivt i denne debatt (i motsetning til visse andre).

At jeg må forsvare meg mot sabotører som kun entrer tråden fordi de liker å slenge dritt, og vet at slik alltid tillates av moderator så lenge det er mot meg, er en annen sak. Slike som deg, Finnmark, har intet krav på noe annet enn verbal juling. Som man reder ligger man, vet De.

Det hjelper ikke å være hverken saklig, redelig eller konstruktiv så lenge man har meninger som provoserer intolerante konformister. Problemet er feige meningsmotstandere som ikke har nubbesjans til å ta meg på sak, og som derfor angriper person. Når så skjer og jeg forsvarer meg, mener moderator at jeg har skapt "dårlig stemning". Nok en gang idioti. På bakgrunn av truslene må jeg trolig avslutte denne debatten. Altså en seier for dem som har avsporet med personangrep, og et tilbakeslag for dem som ønsker fri og frisk meningsutveksling basert på argumenter. Lenge leve moderator!

EDIT: Dette innlegget kommer til å bli fjernet fordi det treffer spikeren på hodet, og spikeren trenger inn et sted det gjør vondt for moderator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en ganske amusant tråd i grunnen. Det er fornøyelig hvor mye tid en enkelt person bruker på en tapt sak. Ser det er flere som deler samme syn og det er jo greit nok. I motsetning til hva Erling12 (bruker med et antall tidligere støyende brukerkontoer her på FF) later til å tro, er ikke etojm.com saken en sår sak i det hele tatt. Bakgrunnen for nedleggelsen er redegjort for i en annen tråd, og inneholder strengt tatt noe mer enn det Erling12 koker det ned til.

Erling12 attribuerer meg også en del egenskaper basert på sine egne psykologiske analyser, kall det gjerne personkarakteristikker, det er jo greit nok. Jeg tror ikke Erling12 evner å se innover, og han virker å være sykelig opptatt av å få siste ord i en hver debatt, og det greier han nok. De fleste andre har bedre ting å gjøre enn å skrive 150 innlegg i måneden, med mye av det jeg definitivt oppfatter som gnål.

Erling12 sin fremferd i enkelte debatter minner meg om en slitsom person jeg kjenner, som aldri blir ferdig med en sak, og gnåler opp og ned med det samme i ulike fasonger, uansett hvor mye svar man gir vedkommende person.

Etojm.com er borte bl.a. fordi jeg ønsker å stå inne for siden, og fordi jeg ønsker å erstatte den med en annen side.

Har ingenting i mot at folk surfer på innholdet på webarhcive, har derfor heller ikke bedt om sletting der. Om noen av en eller annen merkelig grunn (tror ikke det er noen) ikke klarer seg uten etojm.com, så send en blank CD med en frankert returkonvolutt, så skal de få en kopi.

Erling12 har ikke forstått at en pm er nettopp det, en personlig melding, men siden han ikke klarer å holde en pm personlig, så stemmer det.

Jeg sendte ham en PM i går, fordi jeg er lei gnålet hans - det blir omtrent som om man setter Rambo i en paneldebatt.

Så om Erling12 blir borte, så er det ene og alene fordi han ikke klarer å la være å gnåle og debattere som en rambo. Nei FF er ikke demokratisk Erling og FF er i våre øyne tolerant, men ikke i dine.

Erling12 er for øvrig lik bl.a. Gud, PocoLoco, Julius og Tom og våre interne modereringsforum inneholder mer enn 1500 modererte innlegg med tldels kraftig sjikane, i all hovedsak signert Tom.

Så Tom / Erling12: Føl deg gjerne forfulgt. Føl gjerne at du alltid får skylda. Føl gjerne at vi er ute etter deg. Føl gjerne at du er uten skyld. Føl gjerne at FF er intolerant, men face it: FF er udemokratisk - Kall det trusler, men det var faktisk et tilbud om å ha brukerkontoen din, også i morgen.

Saksopplysning: Erling12 har vært med på Fjellforum i snart 6 år. I løpet av 6 år er dette den eneste reelle brukeren (hvis man ser bort fra spamagenter og lignende) som har blitt utestengt fra forumet. Erling vil sikkert hevde det er fordi vi er ute kun etter ham. Men kanskje det er noe bak det? Tenk selv!

Dessuten håper jeg så få som mulig leser denne helt meningsløse tråden. www.etojm.com er et avsluttet kapittel. Nye sider er på gang som vi håper vil kunne glede noen. Hadde Erling12 lagt ned like mye ressurser i å lage f.eks. en webside, som han bruker på å debattere her, kunne det også blitt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du demonstrerer med all tydelighet i ditt innlegg hvorfor du ikke egner deg som moderator. Å karakterisere meg som sykelig er langt over streken.

Men du, Morten, kan du ikke fortelle meg hvilke innlegg som er gnål? Jeg er dessverre redd for at "gnål" i dine øyne er ensbetydende med meninger du ikke liker, og det er derfor det er umulig å ta deg seriøst. Er det en som virkelig gnåler, så er det deg i ditt innlegg over.

PM er noe du bruker akkurat når det passer deg, akkurat som du benytter andre midler. Når det passer deg går du også inn på forumet og slenger dritt. Det samme har Ragnar gjort på åpent forum gjentatte ganger mens jeg har vært IP-bannet og forhindret fra å forsvare meg. Dere er fullstendig uverdige som moderatorer. Dere har også lovet meg svar på mail som ikke har kommet. Det er trist at et så bra forum har en så udugelig og uredelig ledelse.

Jeg gjengir dine trusler om utestengelse så alle kan se hva som skjer. Så kan folk dømme selv. Konformistene utgjør din fanklubb, mens de som evner selvstendig tankegang og refleksjon utgjør min. At du kaller en direkte trussel for et "tilbud" sier også litt om hvor høy og mektig du føler deg.

Du trekker som vanlig frem saker fra årevis tilbake, men hva har du på meg i den senere tid? Kom med konkrete bevis for påstandene dine! Jeg konfronterer andre debattanter i samme tone som de konfronterer meg, hverken mer eller mindre.

For øvrig er det bare å si fra hvis du vil ha penger til å legge ut etojm. Det var idiotisk å fjerne en så bra side fra nettet, skjønner du.

EDit: Rambo er for øvrig rolig og behersket i en debatt, men han går samtidig ikke av veien for å kalle en spade for en spade. Altså en glimrende person i mine øyne, men en "gnåler" i øynene til en som blir redd og inntar fosterstilling hver gang det oppstår uenighet istedenfor koseprat og skulderklapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å karakterisere meg som sykelig er langt over streken.

Twist it :lol: "...han VIRKER å være sykelig opptatt av å få siste ord i enhver deb...."

Ja jeg synes du virker å være sykelig opptatt av å få siste ord i enhver debatt. Det er en karakteristikk av din debattatferd, og ikke av din almenne helsetilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva er poenget ditt? At jeg ikke nødvendigvis er syk, men at jeg opptrer som en syk person? Big difference :lol:

Jeg har ikke noe mål om å alltid ha siste ord, men når dine fans gnåler videre med usakligheter og personangrep i det uendelige, svarer jeg på det. De får imidlertid ingen trussel-PM, og kan si hva pokker de vil. Alle som er med i Mortens fanklubb er fredet.

Vi venter for øvrig i spenning på å få servert dine konkrete eksempler på at jeg har opptrådt så grusomt som du hevder de senere år. Kom med en ti-tolv eksempler på at jeg har gått over streken uten at noen andre først har budt opp til dans. Subsidiert: Hold kjeft og innse at fanklubben din er verre enn meg når det gjelder å avspore, komme med usakligheter, og flytte fokus fra argumenter til personangrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva er poenget ditt? At jeg ikke nødvendigvis er syk, men at jeg opptrer som en syk person? Big difference 8)

Jeg har ikke noe mål om å alltid ha siste ord, men når dine fans gnåler videre med usakligheter og personangrep i det uendelige, svarer jeg på det. De får imidlertid ingen trussel-PM, og kan si hva pokker de vil. Alle som er med i Mortens fanklubb er fredet.

Vi venter for øvrig i spenning på å få servert dine konkrete eksempler på at jeg har opptrådt så grusomt som du hevder de senere år. Kom med en ti-tolv eksempler på at jeg har gått over streken uten at noen andre først har budt opp til dans. Subsidiert: Hold kjeft og innse at fanklubben din er verre enn meg når det gjelder å avspore, komme med usakligheter, og flytte fokus fra argumenter til personangrep.

Ettersom moderator vel har en viss grad av taushetsplikt kan jeg nevne at du kom med et innlegg som oste av rasisme og var virkelig offtopic i en tråd om et nystarta miljøforum for kun få uker siden. Så der har du et konkret eksempel. Moderatorene her gjør forøvrig en utmerket jobb og er rimelig tolerante. Beviset på det er at du ikke er kasta ut på livstid for lenge siden. Å la en som skaper så masse ekstraarbeid være medlem viser at de ønsker takhøyden skal være stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lyver, knutis. Det er forskjell på å stille seg kritisk til import av fremmede kulturer til Norge, som er uforenlige med vestlige og menneskerettslige verdier, og å være rasist. Så dersom du synes det oste av rasisme, er det klart at du ikke har forstått bæret av hva rasisme er for noe.

Det blir imidlertid helt håpløst når du kommer her og sprer slike påstander uten at noen kan sjekke dem. Det er slike som deg som burde tas av moderatorene. Da jeg i tråden du refererer til ytret at innvandringen utgjør det største miljøproblem i Norge i dag, var dette utelukkende pga den kultur og de holdninger mange ikke-vestlige innvandrere tar med seg. Dette er kultur og holdninger som truer det norske samfunn. Det har ingenting med hudfarge å gjøre. Jeg bryr meg nada om hudfarge, og at du påstår at jeg er rasist er både enormt frekt og støtende. Det utgjør også et soleklart og grovt brudd på nettiketten.

Jeg hadde intet ønske om å ta opp dette tema i denne tråd, men du fremtvinger det. Jeg håper moderatorene merker seg hvem som starter en ny runde med bråk, og ikke (som vanlig) på autopilot konkluderer med at det er jeg som har skapt "dårlig stemning".

NB: Moderatorene ønsker slett ingen takhøyde. Tvert imot. Det er kun enkelte tekniske begrensninger som gjør at de vegrer seg fra å fjerne meg på livstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest nedover denne tråden her ligger snart haken ned på gulvet!! Maken til barnslighet/smålighet/paranoia/usaklighet/fientlighet hadde jeg knapt nok trodd var mulig.

Erling12; hva har gjort deg til denne bitre personen (retorisk; krever ingen svar)?

All honør til Morten som med sitt lange innlegg med teskjeer prøver å få igjennom et budskap som ikke er i nærheten av å trenge inn. Jeg tilhører ingen fanklubb....

Mitt tips er at du printer ut hele tråden og leser den stille og rolig ikveld. Lar være å svare på tråden noen dager og ser om det hele går over. Jeg er helt sikker på at du finner noe annet betydningsfullt å bruke tiden på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et personangrep. Det nytter ikke å ytre noe som ikke "alle" er enige i på Fjellforum, for da er det fritt frem for å droppe trådens tema og avspore. Eksemplene er nå blitt ganske tallrike i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Finnmark

Så overraskende at du kommer inn i tråden og skriver innlegg med personfokus 8)

Vedrørende ditt forslag: Jeg skal vurdere å forlate forum den dagen det er et mangfold av meninger her, og ikke bare en traust Gutteklubben Grei-saueflokk. Så lenge forumet er så ensrettet og happy-go-lucky-naivt som nå er det helt nødvendig at jeg blir. Det trengs også en kraftig stemme som påpeker all den urett og uredelighet moderatorene på forum bedriver.

Jeg ber instendig folk om å droppe innlegg utenfor saken i denne tråden nå. Jeg ønsker ikke personfokus, men forbeholder meg retten til å forsvare meg mot angrep. Jeg benytter også anledningen til å takke for den støtten jeg får på pm. Jeg forstår at ikke alle orker å gå i krigen, men det er godt å få energitilskudd av oppmuntrende ord når man står på barrikadene for rettferdighet og redelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett mange debatter her inne som har holdt seg til tema,( men du har ikke vært med i noen av de debattene). I de trådene du starter så går det bra en stund, til forumdeltakerne føler seg tråkket på av en som beskylder de for og " gnåle ", "sutre", og en som sier " Hvis du ikke fatter ", osv, osv,.

Så hvis du klarer og holde en debatt i live uten og komme med hentydninger om folks personlighet eller kapasitet så kan vi kansje se en debatt hvor du slipper å " gnåle " om personangrep. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis du klarer og holde en debatt i live uten og komme med hentydninger om folks personlighet

Hehehe. Det er stor underholdning å se nettopp deg messe om dette 8) Jeg vet at mange debattanter her inne er særdeles hårsåre og går fra konseptene bare man er uenige med dem (for eksempel du). Men det kommer ikke på tale å dulle med dem av den grunn.

Personlig har jeg ikke noen problemer med å takle personangrep. Som du ser ivaretar jeg en saklig tone til tross for en rekke slag under beltestedet om at jeg er "sykelig", "rasist", "bitter", oppfordringer om at jeg skal slutte på forum osv. Slikt preller av på meg. Det jeg imidlertid nekter å godta er moderatorer som med autopilot og enorme skylapper legger all skyld på meg, uansett hva som har utspilt seg i en tråd med "dårlig stemning".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal vurdere å forlate forum den dagen det er et mangfold av meninger her,.

Du - hvordan kan vi vite at vi noengang kan stole på deg? Du lovte en gang at du ALDRI skulle opptre under et annet nick - remember?? Inntil du står for de meningene du har så sier jeg: get a life!

For øvrig - for å holde meg til topic: en ildsjel som lager en hjemmeside eier den fullt og helt og kan legge den ned når han vil. Det er hans rett og det sier seg selv for alle andre enn den som vil trolle for trollingens skyld. Gang etter gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lyver, kjiver.

Jeg har kun lovet å ikke opptre under et annet nick så lenge Tom-nicket er åpent. Jeg opptrådte heller aldri med andre nick før Tom ble bannlyst. Get a life selv. (For øvrig ville ingen seriøs moderator komme med utsagn som "get a life" til en bruker).

For øvrig - for å holde meg til topic: en ildsjel som lager en hjemmeside eier den fullt og helt og kan legge den ned når han vil. Det er hans rett

Wow, dette var jo en stor nyhet. Dette har vel blitt sagt cirka femti ganger hittil i tråden, og undertegnede er blant dem som sterkest har understreket Mortens eiendomsrett. Er du et troll som spammer tråder uten å sette deg inn i innholdet, kjiver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser ivaretar jeg en saklig tone ".

Sitat Erling12:

Du må gjerne forsøke å avsløre inkonsekvens i min argumentasjon - bare vær klar over at du aldri vil lykkes. Med mindre du er masochist anbefaler jeg at du kryper stille tilbake inn i den lavvoen du kom fra.

Saklig, Erling12 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du blander inn en annen tråd som du selv oppsøkte bare for å yppe, understreker at du er på tynn is her 8) For øvrig traff jeg ganske godt med det sitatet. At du ikke tåler litt krydder i språket får være ditt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forøvrig noen tillfeller hvor Erling12 selv ikke har tålt " krydder i språket og svarer da følgende:

Altså en seier for dem som har avsporet med personangrep

Nok et personangrep.

Personlig har jeg ikke noen problemer med å takle personangrep.

osv, osv,

Listen er lang, Erling12, 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på krydder og sure oppstøt vettu, veslegutt. Det er også forskjell på humoristiske formuleringer og personangrep i form av sykeliggjøring og det som verre er. Å skille mellom slike ting er nok ikke din sterkeste side... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.