Gå til innhold
  • Bli medlem

noen som vet hvor man får tak i turposer?


Anders Urdal

Anbefalte innlegg

Annonse

Kan du forklare litt mer spesifikt hva du ser etter?

Når jeg tenker på Mylar-poser så tenker jeg refleksivt på sånne overlevelsesposer/space blankets alà dette https://www.fjellsport.no/turutstyr/fjellsikkerhet/rescue-duker/coghlans-emergency-blanket-132x210cm-43g

men dette har jo ikke så mye med mat på tur å gjøre.
retort-poser har jeg aldri hørt om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror trådstarter er ute etter poser til å vakuumpakke/oppbevare mat, muligens langtidslagring?

I tilfelle er det eneste jeg finner ved et kjapt nettsøk disse posene på 15 cm × 24 cm til 8 kr stykket hos Petit agentur, som jeg ikke kjenner til selv.

Det kan virke som retort-poser er i noe samme gata: Retort pouch – Wikipedia

Ellers kan det nevnes at om du kjøper fra utenlandske nettbutikker som er VOEC-registrert skal vel moms bli inkludert i kjøpesummen, og dermed ingen «ekstra» fortolling når det krysser landegrensa (gitt at nettbutikken merker forsendelsen medriktig VOEC-nummer). Og jeg tviler på at slike poser er tollbelagte, for å si det sånn (toll og moms er to ulike ting, om det skulle være uklart).

Endret av Måssåbjønn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aico skrev (6 timer siden):

Kan du forklare litt mer spesifikt hva du ser etter?

Når jeg tenker på Mylar-poser så tenker jeg refleksivt på sånne overlevelsesposer/space blankets alà dette https://www.fjellsport.no/turutstyr/fjellsikkerhet/rescue-duker/coghlans-emergency-blanket-132x210cm-43g

men dette har jo ikke så mye med mat på tur å gjøre.
retort-poser har jeg aldri hørt om

hehe, ja ikke space blanket jeg er ute etter, men det er laget av lignende materiale men er annerledes, sånn som man får turmat i hvis du har kjøpt sånne poser du bare legger vann i ? er ute etter sånne poser som er tomme så jeg kan lage dem selv :) er de "retort posene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.