Gå til innhold
  • Bli medlem

Skogrydding = gratis ved


kis

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg er så heldig at jeg har gratis ved rett over havegjerdet. Jeg spurte bonden som eier skauen og etter avtale kan jeg nå ta ned løvtrær i et definert område. Utrolig praktisk å bare kunne hoppe over gjerdet å sage ned et tre eller tre som litt adspredelse etter jobb. Siden dette er ren adspredelse benyttes ingen maskiner, kun buesag, øks og en gang i blant en kile for å kløyve vanskelige kubber. Ved har vi for hele vinteren, dessuten får man litt daglig mosjon og slipper å gå på helsestudio. Jeg hadde nylig en formtest i forbindelse med en legekontroll, og armstyrken var overraskendebra sett i lys av at jeg aldri har drevet med noen form for trening.

Dessverre for deg er Vesterålen langt unna Vestfold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kan du informere hos elektrisitetslinjeleverandøren? De har plikt til å rydde rundt linjene for å unngå at trær faller på dem ved storm. Og de er håpløst på etterskudd på mange steder i hele landet. Hvis du finner noen trær som truer strømlinjen, kan du tilby dem dine tjenester.

Ellers så har de en gang ryddet rundt strømlinjen på min tomt og da ble trærne bare liggende. Så kanskje er ideen ikke så bra allikevel og tilhører trærne rundt strømlinjene grunneiren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan reglene er for å hente ut tømmeret med bil (4x4)

Det går en utmarksvei inn til hogst området, når man har tilatelse fra grunneier er det da lov?

Motorferdsel i utmark, søk hos kommunen og du får tillatelse... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.