Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal ikkje Arcteryx-jakker tåle bruk?


FU

Anbefalte innlegg

I fjor sommar kjøpte eg ei softshelljakke frå Arcteryx; Gamma MX Jacket til 3000 kroner.

Den er ikkje så veldig mykje brukt og handvaska to gonger med Milo. Begge gongene blei vaskevatnet mørkt og jakka har blitt falma, særleg på ryggen. Har brukt sekk berre nokre få gonger med jakka.

Eg leverte inn jakka til forhandlaren i Bergen som meinte det ikkje skulle vere slik og at det var reklamasjon. Men Norsk Fjellsport AS, som tydlegvis handterer reklamasjonar for Arcteryx i Norge, meinte det ikkje var reklamasjon. Ifølge dei skal ikkje Polartec-materialet, som jakka er laga av, tåle spesielt mykje bruk før jakka mister fargen. Dette var heilt normalt.

Fleire som opplever at softshell-jakker til Arcteryx (og andre Polartec-produkt) ikkje tåler å bli brukt eller å bli handvaska?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Milo skal jo være et relativt mildt vaskemiddel, siden det er uten enzymer. Så kan heller ikke skjønne at det skal ha ødelagt fargen. Uansett synes jeg dette er for dårlig til Arc`teryx å være, reklamasjonsgrunn i aller høyeste grad mener jeg. Skal ikke være slik at en ikke kan vaske jakken 2 ganger uten at den farger av, ihvertfall ikke i det prissjiktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt min nesten daglig i to år. Aldri vasket(!). Begynner å falme litt, men jeg er utrolig fornøyd. Aldri hatt bedre jakke...

Tror jeg hadde ringt til importør - dette kan de vel ikke være bekjent av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"FU"...Eg leverte inn jakka til forhandlaren i Bergen som meinte det ikkje skulle vere slik og at det var reklamasjon. Men Norsk Fjellsport AS, som tydlegvis handterer reklamasjonar for Arcteryx i Norge, meinte det ikkje var reklamasjon. Ifølge dei skal ikkje Polartec-materialet, som jakka er laga av, tåle spesielt mykje bruk før jakka mister fargen. Dette var heilt normalt...

Dette er bare piss! SYkt dårlig service, både fra Norsk Fjellsport, og den ovennevte forhandleren. Hvis det i det hele tatt er slik at den mister fargen etter en stund burde du fått informasjon om dette når du kjøpte jakken. Og hvis ikke ny jakke, burde du helt klart ha fått en dispansjasjon for kjøp av ny jakke.

Dette forbeholder at du har fulgt riktig vaskeinstruksjoner og ikke har brukt blekemiddel ol..

Ville helt klart dratt tilbake til forhdandleren, krevd å snakke med sjefen eller hverfall daglig ansvarlig, og prøvd å få en løsning på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Arcteryx Gamma sofshell bukse. Kjøpte den for 3 år siden og vasker den etter hver helg den har vært brukt. Antageligvis har den blitt vasket 30 ganger og den er like sort som før. Jeg ser ingen tegn til at fargene falmer. Jeg bruker OMO colour og vasker den på et snilt program.

Jakken din høres ut som en klar reklamasjonssak - enten overfor butikken eller Milo.

En jakke til 3 høvdinger må tåle å bli vasket - særlig når det fremgår av vaskelappen at den kan vaskes! Den skal heller ikke falme etter så kort tid.

Har du vurdert å ta kontakt med ditt lokale Forbrukerådskontor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat sendt ein epost direkte til Arcteryx sin "Warranty"-epost og spurt om dette er offisielt Arcteryx-syn. Så får me sjå...

Må vedgå at eg trudde servicen til Arcteryx i Norge var betre enn dette. Hjå Bergans er det aldri problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Arcteryx Canada svarte: "I am sorry to hear that you are experiencing problems with your Gamma MX jacket. It sounds like it is an issue that should be covered by our warranty. "

Etter å ha fyllt ut eit skjema fekk eg ein RA (Repair Authorization) number og kan sende jakka til Nederland...Arcteryx tar i alle fall ansvar, i motsetnad til Norsk Fjellsport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.