Gå til innhold
  • Bli medlem

marmot always summer - skal dunet se sånn ut?


Anbefalte innlegg

Hei

Driver å handler til min første tur i sommer, og kjøpte en egen sommerpose, da jeg hadde en 3 sesongs syntetisk fra før. Endte opp med å kjøpe Marmor Always Summer,

https://www.marmot.com/equipment/sleeping-bags/down-bags/mens-always-summer-40-sleeping-bag/AFS_195115053703.html

Jeg syntes den er veldig slafsete og ser sånn ut, er det normalt? Skulle tro dunet var mer samlet? Er dette vanlig, vurderer å levere den tilbake og heller kjøpe denne

https://www.milrab.no/utstyr/soveposer/sommerposer/mountain-hardwear-phantom-30f-1c-reg-alpine-red/
 

IMG_9081.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser ut som om dunet er klumpet seg sammen. Jeg vil tro det vil være kuldepunkter i den posen der hvor det ikke er dun. Litt risting vil kanskje hjelpe?

Jeg ville nok valgt Mountain Hardwear-posen. Den er lettere, har høyere "fill power" på dunet, men den er smalere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke så uvanlig nei. Men det skal ikke være sånn. Det finnes så mange elendige dunprodukter, og særlig de tynne lette ender ofte opp sånn.

Se for deg hvor lite dun det er igjen etter ett par netter og litt fukt.

Eks. Western Mountaineering bruker litt overfill i flere av (alle?) dunproduktene deres. Det gir høyere vekt, større pakkvolum og høyere pris (som selvsagt ikke er gode salgsargument). Men du får samtidig ett dunprodukt som faktisk virker, også etter noen netter med litt fukt.  Det er ihvertfall deres påstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.