Gå til innhold
  • Bli medlem

Dovre på sitt beste?


Mayhassen

Anbefalte innlegg

Det var hvertfall flott!

Turen gikk sammen med Arne, og planen var en rolig lørdag og tur på søndag. Jeg skulle fotografere moskus og nyte Dovre i finvær, mens vi beveget oss rolig inn til Maribu.

Da værmeldinga snudde litt, og finværet skulle ta en slutt på lørdagskvelden, begynte nye planer å svirre i topplukket.

Vi var litt irriterte på at vi ikke dro fra Gjøvik før kl 08, var jo nå vi skulle vært på Hjerkinn!!

Tingene skulle alikevel gå vår vei denne lørdagen, og det ble ikke et eneste moskus-bilde, selv om vi suste forbi endel.

Vi gikk på i et bra tempo på et flott trugeføret, vi startet med Storstygge-Svånatinden, som vi var på 15.30, deretter bar det kjapt videre innom noen mindre topper, og 17.15 sto vi på Store Langvasstind.

Da var sola gått ned og kvelden et faktum, det var en til tider spennende nedfart mot Svånadalen, og ikke en fullt så spennende retur nedover til Maribu gjennom den samme dalen..

Nå har forresten Arne kun 6 topper igjen fra å klare alle på et år, vi heier han inn!

post-1657-133474593108_thumb.jpg

post-1657-133474593115_thumb.jpg

post-1657-133474593124_thumb.jpg

post-1657-133474593136_thumb.jpg

post-1657-133474593149_thumb.jpg

post-1657-133474593161_thumb.jpg

post-1657-133474593169_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, som du skriver på storebjørn3.jpg så er vinterfjellet så uendelig vakkert. November og desember har altfor korte dager, men lyset er helt spesielt, og når det da er knallvær så ser fjellet så rent og nytt ut som aldri ellers.

Det hadde vrengt seg langt inni hjerterot, mellomgulv og alt det der om jeg ikke hadde fått utnytta denne helga. Hadde nesten glemt at dette året har gitt bra toppfangst til meg å være, var jo over 3 måneder siden sist. Regner også med at dette var siste for i år, men har en liten drøm om at jeg tar feil og iallfall får en Rondetopp før året er omme.

Ellers har jeg blitt sugen på Dovre nå av bildene dine Mayhassen! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får heie Arne fram mot de siste toppene!!! :roll: Den mannen er seig...

Seig, ja! Tenk på grunnlaget han har fått i løpet av de siste 2 årene. Nesten alle 2000-meterene i fjor, og snart i mål med alle i år. Inkludert de på Jan Mayen også! Han går nok sålene av de fleste i seighet ja…

Igjen leverer du høykvalitetsbilder Mayhassen! ”Dovre på sitt vakreste?”, spør du. Ja, det er jaggu ikke mye om å gjøre! :? Stilig bilde av Arne med solnedgangen i bakgrunnen, blant annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Flotte bilder! Det frister virkelig å besøke området! Men hvordan er det med pulk i dette området? Evt på Dovre generelt? Ser på bildene at det er litt steinur her og der. Skyldes dette bare lite snø i perioden dere var der, eller er dette noe som kan være slitsomt i området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.