Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste dunsovepose til frysepinn


Nusk

Anbefalte innlegg

«Knøttet» mitt blir 18 og hun ønsker seg lett men varm vintersovepose.. Det må jo nesten bli dun da.. 

Selv har jeg Glacier 1000, det er en høstsocepose og duger ikke til vinter, helsport x-trem har jeg også, men der sliter jeg litt med kuldehull da duna flytter seg. 
Men den går nu i nød..

Vi bor i Finnmark, og hun er 168 cm høy 

Hva anbefaler folket?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Nusk

Hvor mye penger har du tenkt å legge i soveposen da?. Det er litt avslag på Helsport Svalbard og Spitsbergen nå, men siden du har dårlig erfaring med dunpose fra Helsport (Samme her, leverte tilbake rago down pga dunvandring) så er du vel kanskje skeptisk.

Mointain Equipmet Glacier expedition evt Rab expedition er vel varme nok?, det er litt avslag på Milrab.no og Fjellsport.no nå

Hva med et to pose system?

Mammut Protection Down pluss Mammut relax fiber, da får du en god og varm vinterpose. Det tar litt mer plass i sekken, men ikke veldig.

Mammut soveposene får du samlet til ca 4.500 -5.000. Da har du jo også en fiberpose som beskytter dunposen mot sjokolade fingre, bålglør osv 😊

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MosseKråka skrev (1 time siden):

Hei Nusk

Hvor mye penger har du tenkt å legge i soveposen da?. Det er litt avslag på Helsport Svalbard og Spitsbergen nå, men siden du har dårlig erfaring med dunpose fra Helsport (Samme her, leverte tilbake rago down pga dunvandring) så er du vel kanskje skeptisk.

Mointain Equipmet Glacier expedition evt Rab expedition er vel varme nok?, det er litt avslag på Milrab.no og Fjellsport.no nå

Hva med et to pose system?

Mammut Protection Down pluss Mammut relax fiber, da får du en god og varm vinterpose. Det tar litt mer plass i sekken, men ikke veldig.

Mammut soveposene får du samlet til ca 4.500 -5.000. Da har du jo også en fiberpose som beskytter dunposen mot sjokolade fingre, bålglør osv 😊

 

Pris er ikke så viktig.. 5000-7000… 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, MosseKråka said:

@varmtvann Hvordan er plassen i neutrino ?, har sett litt på den i det siste. Liker litt tumleplass i posen, er den veldig tight?

Tror jeg ville sagt medium ca. Ikke tomleplass, sånn relativt tight. Er på vei på tur nå men kan dobbeltskjekke når jeg er tilbake (begynner å bli et år siden forrige bruk). Jeg er relativt spinkel 172 og ca 60 kilo med smal benbygning).

Endret av varmtvann
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg bestilte 2 poser, Helsport Svalbard som gikk rett i retur, helt umulig med duna! Fra nedre mage region og til midt på leggen var duna manglende.. Risting? Ja da fikk du enten dun oppå knærne eller du kunne få under. Og mye mindre dun i 5 kammer der enn resten av posen. 

Den fra ME var derimot perfekt. Iceline, god ned til -30c. Jevn fordelt, kamrene sydd flere retninger og duna var der den skulle da posen kom. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MosseKråka skrev (8 minutter siden):

Supert at du ble fornøyd til slutt👍.

Fryktelig skuffende med Helsport dun soveposer...Jeg har alltid hatt inntrykk av at de er et "Premium" merke og referanse innen soveposer

Ja, og dette er andre dun soveposen jeg er misfornøyd med. Har selv x-tren og den er kald! Reklamerte på den og fikk i svar «da er antagelig dunsovepose ikke noe for deg» ! 😳

Tenkte min var et engangstilfelle, men tydeligvis ikke.. De var bedre før de ble solgt til et stort firma 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.