Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport service på sitt verste


Ellefjell

Anbefalte innlegg

Helsport har en gang hatt ekstraordinær kundeservice og var kjent for å finne gode løsninger som gav dem stor ansiennitet. Det har jeg selv erfart og vet at andre også har gjort.

Dette var en gang ....og det var FØR BRAV tok over og kjøpte Helsport (se egen historie om det)!

Viser til flere tilfeller, der de er lite kjent med forbrukerloven eller ikke akte å følge den. Man må først true dem med å kontakte forbrukertilsynet før det skjer ting. Og enda har vi ikke kommet til enighet i min konkrete sak. Helsport er dessverre mer interessert i å "vinne" i saken enn å finne gode og akseptable løsninger som begge parter kan gå fornøyde ut fra, og så heller kjenne at denne servicen vil jeg gjerne snakke positivt om til andre framfor å varsle andre. Jeg velger å varsle her og offentliggjøre min aktuelle erfaring:

Følgende var saken her:

Mitt oppi noen regnværsdager i sommer opplever jeg at mitt grønne Helsport Reinsfjell SL 3 telt, kjøpt i 2020, er lekk i stangekanalene - alle sammen (i følge senere kontroll gjennom serviceavdeling). Melder fra med en gang til kundeservice. Sender inn videofil. Godkjent reklamasjon. Jeg er nødt å bruke dette utette telt i flere dager til, greit. Selger har ikke telt på lager av samme sort, først om flere uker, reparasjonsavdeling har ferie tom slutten av august - greit. Jeg ber om reservetelt av en annen type (SL), vil ikke ha byttet for godt med noen andre telt, da jeg vil beholde mitt grønne telt. Nei, de kunne ikke sende noe reserve låne telt, for det hadde de ikke/ville ikke sende ut - de kunne kun gi meg en annen type telt som er tyngre eller hadde en annen form, og kassere mitt Reinsfjell.

Jeg henviser til forbrukerloven, og at de er nødt å erstatte med et reservetelt eller at jeg kan leie telt selv og sende dem regning for det. Da sluttet samtalen med selger og jeg sendte klage til forbrukerrådet.

Etter noen uker kom det en ny kollega som overtok saken og var mer positiv - jeg fikk reservetelt fram til mitt grønne Reinsfjell er blitt reparert - som jeg trodde -.

Håpet var at mitt gammelt telt, som betyr veldig mye for meg, kunne bli reparert. Nei - dette kunne det ikke ....jeg kunne få nytt telt som hadde en annen farge. Spurte om jeg kunne få tilbake mitt gammelt telt (bruke som leketelt eller hatt det opp ved godværsdager), siden de ikke kunne reparere det, mot at jeg betale for materialet som de kanskje kunne ha brukt (de har bare yttertelt, innertelt har jeg hjemme, siden det var helt og fint).

Nei, de kunne ikke ta en kompensasjon i form av en tusenlapp ish for ytterteltet som er lekk i sømmene og så sende det tilbake til meg pluss et nytt telt av en annen farge, MEN de tilbød meg å kjøpe ett nytt Reinsfjell SL 3 fra deres nettbutikk til 40 % rabatt (og vi vet at Helsport nettbutikk har grisepriser i motsetning til deres forhandler som xxl og co).

Så for å beholde mitt yttertelt er jeg da nødt å kjøpe et nytt telt til langt over 6000 kroner?

 

Endret av Ellefjell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kom ikke så godt frem, men som Marius, leser jeg innlegget ditt som at det ordnet seg til slutt og at du får et tilsvarende telt i den fargen det produseres med nå?

At de ikke vil sende tilbake det reklamerte teltet med produksjonsfeil er helt forståelig og vanlig praksis over alt. Utstyr med produksjonsfeil vil alle produsenter ha ut av sirkulasjon da de ikke vet hva som skjer med det videre. Du kan jo teoretisk selge det videre, så har Helsport enda en bruker som er misfornøyd med kvaliteten og potensielt ender de opp med enda ett garantibytte på samme telt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.