Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp! Trøstetråd...


eaa

Anbefalte innlegg

Hjelp!

Jeg er så fjellsjuk... :D

Men jeg har vakt i helga. Og det er meldt dårlig vær. Og det er så altfor stille på Fjellforum.

Så jeg trenger litt trøst.

Legger derfor ut en teaser fra sist sesong, og håper at flere av dere kan gjøre det samme! :P

Jeg er altetende! Hva som helst, fra hvor som helst, fra når som helst - samma det, bare det er fjell!

La dette bli en lang perletråd av gode minner og gyldne øyeblikk, en ren skjær fristelse til gjentakelse og inspirasjon.

Som vi kan dukke inn i når dagene blir i overkant grå og pregløse, eller når humøret ligger furtende under sofaen

sammen med hybelkaniner og gamle peanøtter, når hverdagskavet tar kvelertak, når du er blakk og lei,

når kjerringa er sur (sikkert rettmessig), når bilen streiker, når mandlene er hovne,

når snømåkingen eller oppussingen snart tar drepen på deg.

Gå da bare hit - og så går alt igjen så meget bedre! :D

Pleeeez??!!

Her en god kameratflokk i solsida på Kniven i Smørstabbene en blank og himmelsk maidag i fjor.

Sukk - eia var vi der... 8)

post-51-133474516504_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!! Legger ved et bilde fra en flott tur vi hadde 16.juni i fjor. Målet denne dagen var Midtre og Østre Ringstind, og Stølsmaradalstind. Fantastisk vær og en topp dag. La det bli mange slike utover nå!!

Bildet er tatt rett under Østre Ringstind og vi ser Midtmaradalsryggen og Storen bak. Mål som jeg ennå ikke har nådd, men de kommer nok.... :D

post-2015-133474516586_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bidrag fra sommerski på nordvestlandet, medlemmene "gi", "g-arnt" og "oddis" med "essem" bak kamera. Ved Trollveggen, Breitinden var hovedmålet vårt. Dato, 3.juni 2007.

Hva skjedde med Åndalsnesplanene? Ble visst bra vær 3.mars...

post-3473-133474516724_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med Åndalsnesplanene? Ble visst bra vær 3.mars...

Nå presterte jo jeg i forespørselen (https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=11330) å si søndag 3. mars,

hvilket jo var ment å være 2. mars. Og da var det vel dårlig på vestlandet, og vi forsvant oppi skoddeheimen

i Jotunheimen istedet (http://www.fjellforum.com/viewtopic.php?t=11390).

Men, det kommer vel dager etter dette, og engang havner vi nok på vestsiden av kjølen, skal du se! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder her :)

Også jeg er veldig fjellsjuk, for heile fjellturen min i fjor gikk i dass, på grunn av været :wink:

Atomsilda, bildet dit fra oppstigninga til Ø. Ringstind, er det tatt fra SØ-eggen? Jeg har dessverre ikke vært på Ø. Ringstind, men på Mellomste Ringstind fra Ringskard.

essem, flott bilde av Trollryggen. Flott reisning på Stabben fra den kant!

Disse trakter er kjært og kjent for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide for en ny tråd :)

Den beste fjellturen jeg har hatt var den Mai turen vi hadde ved Okstindan. Første uken av mai 2006. Tenk å være på bre'en i 3 dager uten telt og ha over 15° varme så langt nord og nesten midnattsol på kveldene. Ikke en sky på himmelen og ikke et vindpust.

Man skal ikke kimse av gokk når været viser seg fra sin beste sidel :wink:

post-497-133474516743_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ofte legger ut bilder fra turer fra mine 2K turer, så føler jeg også litt for å legge ut noen bilder fra Romsdalen og mitt hjemsted..

Til dere fra samme kommune som meg, eller nabokommuner kan dere nok røpe hvor bildene mine er tatt i fra.. Er jo litt gøy om det finnes flere på FF som har ferdes i de trakter som jeg har gått i mine barne og ungdomsår...

post-2512-133474516774_thumb.jpg

post-2512-133474516791_thumb.jpg

post-2512-133474516807_thumb.jpg

post-2512-133474516819_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjarne!! Vi sitter vel akkurat ved foten av toppen i sør. Gikk mer rett opp fra sør opp ei lang bratt snørenne. Et par små ekle partier rett etter snørenna. Ikke direkte vanskelig, men må være stø på foten....ikke så enkelt som jeg trodde det var på forhånd. Flott utsikt fra toppen! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...under sofaen sammen med hybelkaniner og gamle peanøtter...

Hehe, ikke ukjent den der (blant annet av det du nevner :wink: ). Skulle nesten tro du hadde vært under vår sofa og lett etter leker på avveie, som jeg er av og til. :)

Vel, gyldne øyeblikk ja... Dette burde bli en lang tråd, helt enig!

For å plukke noe i jungelen, velger jeg et bilde fra en tur som virkelig kjemper i teten når det gjelder beste turminne. Vår maratontravers over Maradalstinder, Sentraltind og nordover Skagastølsryggen i august 2006 gir meg frysninger, fortsatt:

post-42-133474516859_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten nøtt til Nils dette her.. Hva er det vi ser på dette bildet her, og kan du gi meg navnet på øyen som ligger foran den store øyen bakerst på bildet?

Jeg heter ikke Nils da men :wink: Du står nok oppå Båten og kikker ut på Otrøya. Den lille øya måtte jeg slå opp på kartet for å finne navnet på, Tautra :)

Får litt trolske følelser når jeg ser tørt fjell, og skyer som danner et mektig landskap..

Fra Lauparen mot Militærluå

En annen topp innenfor samme kommunegrense som de foregående bildene...

Her tror jeg du står på kommunens høyeste topp, Sandfjellet. Jeg ser i alle fall Næremstindane, og fjellene på Ørskogfjellet.

Varden ringer ingen bjeller i farta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjarne!! Vi sitter vel akkurat ved foten av toppen i sør. Gikk mer rett opp fra sør opp ei lang bratt snørenne. Et par små ekle partier rett etter snørenna. Ikke direkte vanskelig, men må være stø på foten....ikke så enkelt som jeg trodde det var på forhånd. Flott utsikt fra toppen! :shock:

Ja, Austre Ringstind er nok lettest fra S.

For mange år tilbake forsøkte jeg å gå rundt Austre Ringstind fra Ringskard til Lavskard, men måtte snu ved en veldig bregleppe Ø. for Ringstind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur ikkje det er naudsynt å sjå langt frå Båten for å finne varden: Ytstetinden.

Hehe, trur nok det stemmer ganske godt. Bildet er ikke tatt i fra toppen av Båten. Måtte diskutere det min far som har vært der oppe over 200 ganger, men at det er i mellom Liahornet og Båten en plass. Jeg sammenlignet bilder tatt i fra Brustindsvannet, Liahornet og Båten. Resten skal stemme ganske godt :?:

Varden er nok på Ystetinden, og det er nok ganske godt besøkt her på denne årstiden av en del skikjørere..

Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Fin tråd :-) - flere som er fjellsjuke. Etter en mislykket tur mot Trulsbu i romjula er det ikke blitt noen fjellturer, men det er blitt mange kjempe fine turer i Nordmarka - det er ikke et dårlig alternativ, men det er jo ikke fjellet....

Nå krysses fingre, armer og bein for mange fine dager i påsken. Sender bilde tatt Palmelørdag 2007. Vi hadde en utrolig fin tur fra Netosæter. Været var fantastisk, utsikten ble bare bedre og bedre oppover i lia, og nedfarten til teltet i måneskinn vil være på netthinnen i laaaaang tid.

post-838-13347451792_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det vårskiturer som står for tur, over fjell og vidde.

Når sola begynner å ta tak er det godt å kåmmå seg oppå en måssårabbe og bærre legge seg nedpå, å nyte solvarmen. :-)

post-126-13347451793_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mutters alene satt jeg på toppen av Store Skagastølstind...:

Gikk du opp helt alene også?

Og var det Andrews du gikk?

Hekter likeså godt på et virkelig godt minne fra de traktene jeg også. :wink:

post-51-133474518516_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk du opp helt alene også?

Og var det Andrews du gikk?

Gikk siste biten opp alene ja, via Heftyes renne. Turfølget mitt ventet ved Hjørnet.

Nils har åtteren på hjemmefra, som kona pleier å tjore'n fast med. Men Nilsemann slet seg fra løypestrengen sin denne dagen (og neste méd), og rømte til fjells med oss! :lol:

Utrolig hva man klarer med baufil vet du… :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.