Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av fjellstøvel


Nikolaikp

Anbefalte innlegg

Hei.

Driver å undrer på om jeg skal kjøpe meg noen nye fjellstøvler. Og søker da hjelp fra dere som har mer peiling.

Har Alfa Walk King Advanced fra før av og er veldig fornøyd med dem. Men vil gjerne ha noen som er høyere. Vil også at skoene skal ha god stabilitet da jeg ofte bærer på tung sekk

Skoene vil bli brukt til absolutt alt. Korte og lange turer, fjell og mark, vinter og sommer etc. 

Har tittet en del på Crispi Hunter Evo. Noen som har erfaringer med denne skoen? 

Eller er sko fra Alfa, Lundhags osv et bedre valg? 

Kom gjerne med erfaringer, anbefalinger, tips og triks og hva enn mer dere har å si😁 takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis Crispi passer foten din, som jo er det viktigste, så er det en utmerket sko. Om noen av de andre nevnte er bedre, er mest snakk om smak og behag. Lundhags er kanskje noe lettere, enn da andre høye alternativene. For øvrig synes jeg det er liten forskjell i praktiske egenskaper. 

Jeg har ikke Hunter Evo, men har Hunter(eldre modell) og Titan NW. Jeg er veldig fornøyd, og Crispi står ikke tilbake for noen av de andre, kvalitetsmessig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på Crispi Titan NW, fantastisk komfort og kvalitet. Vet at noen syntes de er i mykeste laget, men for meg og mine 110 kilo med tung nok sekk er de gull.

Passer et merke godt på din fot så er det nok smart og holde seg til det. 

Endret av GubbePaaTur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikolaikp skrev (På 28.2.2024 den 14.58):

Stor forskjell på Cripsi Titan NW og Crispi Hunter Evo?😀

Hunter EVO er litt mer solid med skin helt opp, da også litt tyngere. Titan er lettere og mykere siden den har hovedsakelig stoff i skaftet.

Har ikke prøvd Hunter, men har Titan. Er godt fornøyd med de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha lest meg opp, på nåværende spesifikasjoner, så mistenker jeg at det er tykkere lær i Hunter EVO, enn i Titan. Det var i hvert fall det før. Det blir tyngre, mer solide og mer vannmotstandige, men tørker senere, når de først har blitt bløte, med tykkere lær.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.