Gå til innhold
  • Bli medlem

tur til sommeren


Jan Kristian

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Fjellfinn
akkurat startet å planlegge en tur til sommeren, men vet ikke om jeg skal sove i telt, eller gå hytte til hytte. er heller ikke helt sikker på hvor jeg skal, mulig det blir jotunheimen. noen som har noen forslag? tenkte jeg skulle ta en ukestur (maks to uker).

Trollheimen.

Ta toget til Oppdal. Sleng på sekken med telt og mat for 10 dager ved Stasjonsbygget. Labb oppå Blåøret langs veien fra Museet via Hovden (evt ta stolheisen opp), gå over til Brattskarven og telt ved Kutjønna første dag. Dag to ned til Vekvesetra, rundt Tjønnpiken og ut Svadalen, gjerne ta over Svahøa hvis du orker bratt terreng og nedpå Gjevillvasshytta til kvelds, evt telte ved Svatjønna.

Spent på dag 3 til 10 ?

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det blir tur til memurbu, noen som har vært der?

Jo da, men kun to netter. Hvis du vil bo der er det valg nok: fra ren luksus til mer spartansk. Jeg fikk fin service etter en (alt for) lang tur. Kom for sent til middag, men fikk en gigantisk tallerkenrett med blanding av masse forskjellige greier. Herlig.

Memeurubu er selvsagt noe 'utsatt' p.g.a. hordene som vil over Besseggen. Ellers fint utgangspunkt for Surtningssui og hele rekken av topper videre innover til S. Veotinden. Har ikke teltet selv i dalen, men den er bred og fin så det er nok massevis av fine plasser der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hei. Jeg er godt kjent på Memurubu, og har bodd der i mange år. Det er et flott utgangspunkt for mange fine turer. I Memurudalen er det flust med flotte teltplasser. Oppi Memurudalen der Surtningssubekken kommer ned til stien, er det en flott teltplass. Da er det bare en kort tur opp til toppen av Surtningssue (2368 moh), men også et fint utgangsunkt med tanke på mange andre topper i nærheten. Det er ellers mange flotte fiskevann i området. Hordene som går Besseggen kan du glatt unngå hvis du går mot Hestjønn eller opp Memurudalen og oppover mot Stongtjønne og Vestre Memurubre. Der er det bare kyr, reinsdyr og en og annen fjellfant. Bare spør om du lurer på noe mer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg har funnet ut hvor jeg skal gå nå. tenker jeg tar bussen til gjendesheim, så går jeg over besseggen, og telter i memurbu, deretter tar jeg ferga til gjendebu, og vandrer til spiterstulen og telter der, så går jeg opp på galdhøpiggen og ned igjen og sover over på samme stedet, deretter går jeg over glittertinden og telter i glitterheim, og så ned til memurbu igjen og camper der litt, og venter på noen som kommer etter, bare for å gå besseggen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng opp norgeskartet på en stor vegg, finn ei pil fra et gammelt dartspill og et skjerf/buff e.l. Tre buffen over hodet å kast mot kartet. Gleder meg til turrapporten.

Dette var en artig ide :)

En annen måte er å velge ut en del aktuelle turer / fjelltopper på forhånd, foreta en numerisk koding av alle aktuelle forslag, for så å trekke ut turen på www.random.org

Nyttig dersom det er motstridende interesser inne i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.