Gå til innhold
  • Bli medlem

Nord-Norge i 2-3 uker uten bil - tips til fine turer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! De siste 5-6 årene har jeg i sommerferiene ofte tatt tog eller buss rundt i Sør-Norge og gått på fjellet, typisk langs DNT sine Signa-TUR-ruter men nå har jeg lyst til Nord-Norge. Jeg har 2-3 uker å bruke. Jeg har ikke bil, så må være mulig å komme dit via kollektivtransport både tur - retur (gjerne fly).

Jeg er i 30-årene og i god form. Liker best å veksle mellom telting alene og litt DNT-hytter i ny og ne for å møte folk. Tips til turer? Har sett på å dra til Nordkapp og bare gå så langt sørover jeg klarer, eller Nordlandsruten.

Tips til fine turer?

Annonse
Skrevet

Hva med å starte i området rundt Narvik mot Kiruna og deretter gå nordover? Her er det mye krigshistorie og sikkert mye man kan finne når man kommer litt bort fra veiene. Er skrevet masse litteratur om slagene i narvik fjellene.

Tore

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.