Skrotnissen Skrevet fredag kl 14:53 Skrevet fredag kl 14:53 Hei! De siste 5-6 årene har jeg i sommerferiene ofte tatt tog eller buss rundt i Sør-Norge og gått på fjellet, typisk langs DNT sine Signa-TUR-ruter men nå har jeg lyst til Nord-Norge. Jeg har 2-3 uker å bruke. Jeg har ikke bil, så må være mulig å komme dit via kollektivtransport både tur - retur (gjerne fly). Jeg er i 30-årene og i god form. Liker best å veksle mellom telting alene og litt DNT-hytter i ny og ne for å møte folk. Tips til turer? Har sett på å dra til Nordkapp og bare gå så langt sørover jeg klarer, eller Nordlandsruten. Tips til fine turer? Siter
+torese Skrevet fredag kl 15:16 Skrevet fredag kl 15:16 Hva med å starte i området rundt Narvik mot Kiruna og deretter gå nordover? Her er det mye krigshistorie og sikkert mye man kan finne når man kommer litt bort fra veiene. Er skrevet masse litteratur om slagene i narvik fjellene. Tore Siter
Barskekarsten Skrevet fredag kl 20:46 Skrevet fredag kl 20:46 Sørøya på langs er enkelt med kollektivtransport og en fin tur. Siter
foroll Skrevet fredag kl 20:54 Skrevet fredag kl 20:54 Saltfjellet har mange områder med DNT-hytter og grei tilgang med kollektivtransport. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.