Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte Osprey Renn i et svakt øyeblikk, uten å sjekke kommentarer her først. Rook og Renn er samme sekk? Bare herre og damemodell? Hun kommer nok aldri til å bikke 20 kg i den sekken, så tror ikke hun trenger bærekomfort for mer enn det.

• Liker 1
Annonse
Skrevet
1 hour ago, ingen87 said:

Jeg bestilte Osprey Renn i et svakt øyeblikk, uten å sjekke kommentarer her først. Rook og Renn er samme sekk? Bare herre og damemodell? Hun kommer nok aldri til å bikke 20 kg i den sekken, så tror ikke hun trenger bærekomfort for mer enn det.

Ja, det ser ut som Renn er damemodellen.

:)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Landet på en Gregory Katmai RC 65 liter. ( Ser at denne sekken er lite beskrevet på dette forumet, så flesker til).  2,24 kg( med medfølgende regntrekk) for last opp til noe over 20 kilo. ( Nær halvannen kilo tyngre sekk enn min Gossamer Gorilla 50 liter, som jeg eventuelt ville brukt på september-turene, var det ikke for tynne skulder-remmer....slik som min nylig revnede Bergans Helium sekk og har). Mange funksjonelle lommer og enkelt justerbart bæresystem...med meget god polstring. (Pssst! Odørhemmende og). Da jeg for noen år siden skulle ha storsekk, valgte jeg Osprey sitt flaggskip pga lovord om justeringsmuligheter, kontra Gregory sin. Dette tror jeg ikke gjelder lenger, når jeg møter sistnevntes løsninger her. Liker og at den blir litt "bollete" i formen, istede for høy og slank. Lettere å få plassert tyngden nede mot ryggen bl.a.

En herlig sekk å pakke! Etter mang en tur med Bergans Helium 55, med få lommeløsninger, er dette rene luksusen. Kanskje litt farlig med 10 liter ekstra ift tyngden sluttvis. Men ser jo at utstyr som er lett fort kan ha litt volum og...og derav blir liggende igjen hjemme. Ofte droppet Mountain Equipment Helium 600 dunposen ved pakking, og heller funnet andre gode løsninger som ikke bygger så mye. Katmai gir meg derimot litt følelsen av fråtseri, når både fluffy dunpose og dunfylt liggeunderlag, samt Hilleberg Enan telt og "rifla" underlag glir ned, og fortsatt gir god plass til tøyskift, brenner, proviant, el-systemer og noe mer. Og noko attåt;)

Rondane sør og Jotunheimen nord blir testarena nå på barmark, i første omgang. Virker forsåvidt stabil nok for skitur vinterstid og. Så får vi se om sekken duger til planlagt langtur neste sensommer i Børgefjell. ( Redd jeg faller tilbake på volumbesparende løsninger, men fullgode, da jeg øyner en mulighet for å få plass til "den lille" packraft;)

PS! Sekken fikk jeg for to høvdinger hos Platou Sport!!!

Endret av Myriameter
  • Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.