Gå til innhold
  • Bli medlem

Fake nettsider eller gode dealer?


Chirsbom

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er som de fleste interessert i å gjøre gode aka rimelige kjøp av turutstyr. Ting koster jo stadig mer.

Har et produkt jeg er veldig interessert i, av et utenlandsk merke. Lokalt koster dette tilsvarende Fjellreven aka høy prisklasse. Men ser at dette finnes i USA og UK til en langt rimeligere sum.

Jeg har tidligere kommet over ganske overbevisende nettsider som er fake. Da er gjerne litt for like priser på alt, eller tekstformatering avsløret at dette ikke er legit.

Potensielt kan jeg spare 80% av prisen ift. å kjøpe lokalt. Hva annet enn overnevnte er farsko her rødt flagg, eller er det faktisk slik at differencen kan være så stor?

Lurer på om jeg er villig til å "brenne" 1000 kr på om mulig spare 5000 kr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Like greit å linke nettsiden, men dette høres falskt ut. 80% rabatt nettsider er vanligvis enten nettsider som selger falske varer eller nettsider som tar pengene dine og stikker.

Det jeg ville ha gjort er å se på om resten av nettsiden virker legitim, hvis de har alt annet på fullpris men et par fjellreven produkter til 80% rabatt så kan det jo være noe de ønsker å kvitte seg med.

Men hvis alt er billig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jo man finner noen gode kjøp, men vanligvis blir det langt mindre lukrativt når man får lagt på mva. og fraktkostnader. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har irritert meg over at frakta blir dyrere enn produktet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send Mail til produsent hvis du er usikker. De vet ofte hvilke selgere som er legitime. Det har avklart ett par tvilstilfeller for min del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Masse rart på den siden der: Adressen de oppgir til butikken finnes ikke i Dallas, og masse feil i koden på siden som har data fra andre sider (paul smith shop feks), under betingelser har de feks punkt om at de ikke tar imot mat og drikke i retur, hos en "butikk" som kun selger klær.. Og de åpner kl10 på morgenen på hverdager, mens de utrolig nok åpner tidligere på lørdager og søndager... Siden er registrert i China, og bruker betalt privacy tjeneste for å skjule den som har registrert den. osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.