Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen tips til caps?


Gabs88

Anbefalte innlegg

Caps er noe jeg alltid har på meg i fjellet, og jeg kjøpte for en tid tilbake en caps fra Sealskinz som jeg er greit fornøyd med. Veldig god kvalitet på det meste, men desverre ikke på selve låsen som stadig vekk løsner... :( Føler i grunn at jeg må bruke caps i kombinasjon med hetter når det er regn, men det er også behagelig med tanke på sol.

 

Men finnes det noe som faktisk skiller seg ut i markedet? Eller er stort sett alt samme skiten?

 

Jeg kunne feks gjerne ha tenkt meg en caps som er totalt vanntett fremme, men luftig bak. Men også gjerne noe som sitter litt bedre på hodet hvis det er skikkelig vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri fått med meg noen caps som er vanntett i front og ventilerende i bakkant. Men jeg har flere luftige capser med litt ulike bruksområder.

Patagonia har en som har et slags softshell-materiale i front, og netting i bakkant (med stramming), den bruker jeg bl.a. på toppturer i godvær. Ikke vanntett, men sitter godt, og er veldig behagelig.

Ellers har jeg et par løpecapser for når jeg løper på stier og slikt. De er vel fra Under Armour og Silva, og begge disse er veldig luftige, litt stretchy og med strammebånd bak. Løpecapser må jo sitte godt på i og med at de er beregnet på bruk i (høy) fart.

Ellers hender det at jeg bruker sånn Bula-caps med myk brem på turer, men de sitter nok ikke like godt på uten litt modifisering av stramminga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ofte caps som jeg får fra forskjellige leverandører eller sponsorer. 

Det er ofte en type caps som går igjen når det kommer til kvalitet og passform til meg. Når det det kommer til vanntetthet, er det få capser som gjør dette bra, men fjellreven har en caps som du kan smøre inn med den voksen de har. Da blir den så å si vanntett. 

Ellers så vet jeg at https://www.northernplayground.no/nb/shop/the-cap?fit=men får mye skryt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Extremities har vanntett skyggelue, i hvert fall, men ventilasjon bak, bortsett fra i utringinga, er det jo ikke.

https://www.terra-nova.co.uk/products/torrent-waterproof-cap/

Jeg tyr for det meste til klassiske amerikanske fitted baseballcaps, men det ser ikke ut som de er like lette å få tak i, i ullmateriale, som de var før. Og det er de i ull som funker best. Også ser de fleste ut som de er beregnet på rappere, og baseballspillere, nå for tida😬 Det er stort utvalg i luer med helt idiotisk fasong🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.