Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til vintercaps/foret caps


Bokhylla

Anbefalte innlegg

Jeg har kikket litt på forede capser til bruk om vinteren (skitur på fjell, gåtur i hverdagen) og ser både Fjellreven, Klattermusen og  Lowe Alpine har noen varianter. Tenker jeg gjerne vil ha mulighet til å brette opp/ned den delen som dekker ørene, og at den puster bra.

Er det noen her som har en vintercaps/foret caps her, og vil dele sine erfaringer om hva som er bra/dårlig? Ser det er noen som har ganske kort brem, andre lengre og mer vanlig caps størrelse.

 

Takk for svar :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bokhylla skrev (17 timer siden):

Jeg har kikket litt på forede capser til bruk om vinteren (skitur på fjell, gåtur i hverdagen) og ser både Fjellreven, Klattermusen og  Lowe Alpine har noen varianter. Tenker jeg gjerne vil ha mulighet til å brette opp/ned den delen som dekker ørene, og at den puster bra.

Er det noen her som har en vintercaps/foret caps her, og vil dele sine erfaringer om hva som er bra/dårlig? Ser det er noen som har ganske kort brem, andre lengre og mer vanlig caps størrelse.

 

Takk for svar :)

Jeg har den fra Lowe Alpine, å den er suveren til sitt bruk, men å si at den puster er en kraftig overdrivelse. Man blir veldig fort klam og våt. Jeg bruker en tynn devold lue jeg kan bytte med om jeg blir for varm. Så bytter jeg litt fram og tilbake mellom de 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har bemerket at en del hundekjørere og polar-folk bruker ulike caps fra Helly-Hansen Work Wear. Det finnes sikkert andre fabrikanter, som har noe bra i arbeidsklær/-lue segmentet! 

Jeg har selv erfart, at svettevått fleecefor = kalt omslag om hodet!! Så jeg har en litt stor, vindtett caps med tynt fleecefor, hvor jeg stort sett alltid bruker en tynn ulllue eller (forsvarets) ull balaklava under.

Elgen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tshansentakk for innspill! Håper å finne en variant som kanskje gjør at man slipper den ekstraluen, men greit å vite den er bra ellers😀 De jeg har sett på fra Fjellreven ser og litt "tette" ut når jeg ser på materialet de er laget av, men usikker på hvordan de oppleves. Har kun en sommercaps  fra Klattermusen, og den er jeg veldig fornøyd med ift "klammhet", men blir jo noe helt annet på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.