Gå til innhold
  • Bli medlem

Stille liten sekk med pulkdrag?


Sidensvansen

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en dagstursekk i canvas-stoff etc., noe som ikke bråker så mye ihvertfall, og helst i rolige naturfarger, ikke skrikende sportsfarger. Sekken må være ganske liten, helst MAX 20 liter, og ikke bare ha ett stort rom, men heller flere små. Den må ha hoftebelte med noe festeanordning til enten pulk eller hundekobbel etc.

Dette finner jeg ikke! Er det noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjellpulken har en 25-liters sekk som er veldig ålreit, men høy egenvekt. Finnes i både rød og svart variant. Jeg hadde den gamle 20-liters varianten, men den hadde glidelåsåpning i toppen som selvfølgelig røk etter en tids bruk. Byttet til Acapulka sekk, som er helt fantastisk og dundersolid både til pulk og annen bruk, men disse er mye større (38/43L). Ellers vet jeg at Helsport hadde en mindre sekk, Snota, som hadde D-ringer, men denne produseres ikke lenger.

https://sommerbutikken.no/fjellpulken-selesekk-25l-m-barnebelte-4778.html?gclid=CjwKCAiA3aeqBhBzEiwAxFiOBtFSAKzeuCFbTP0vl02KoHmzXm4i8yZEFAeDsbxTKCVAeZCUU-fPvBoCLygQAvD_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tilfeldigvis skal ha en jaktrifle med i tillegg (eller ikke) kunne norske Vorn LT12 eller EV30 (større) vært noe. 12-ern har ikke mollefester på hoftebeltet for eventuell pulkinnfesting (vær kreativ), men EV30 har dette.

Høy egenvekt på disse, men også bygd som en tanks.

Fjällraven Lappland 15 ser også innafor ut. Jeg ser to mulige festepunkter for et taudrag i karabinere i bakre del av hoftebeltet.

https://www.fjallraven.com/no/no/vesker-utstyr/ryggsekker-bager/vandreryggsekker/lappland-hike-15

Ellers vet jeg ikke hvordan en sekk på under 20 liter ikke for det meste kan ha "et stort rom" uten at man kun får plass til pass og lommebok.

Endret av sneakyowl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Noe større enn det du etterspør, men jeg er veldig fornøyd med min Lundhags Gneik 34 liter sekk. Jeg bruker den nesten daglig når jeg går tur med hund. Hunden er koblet til d-ringene i hoftebeltet med en hanefot, og jeg har ca. 12 kg vekt i sekken for ekstra trening. Jeg bruker også sekken når jeg trekker dekk eller pulk. Da har jeg både hund og taudrag festet i d-ringene. Sekken er i et stille stoff, tåler mye bruk, har smarte løsninger og er passe stor til både dagsturer på barmark og til lengre turer med pulk. Kan absolutt anbefale denne sekken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg med stor sikkerhet kan si, er at om du finner en sekk som du synes har nok hoftebelte og skulderstropper til å trekke pulk, kan den brukes.

Fest karabinkroker/sjakler nederst på skulderstroppene, eller få sydd på D-ringer/sjakler/løkker på hoftebeltet.

Det trenger IKKE å være en dedikert pulksekk, det er slett ikke alltid de med ferdige pulkfester som er best å trekke med (eks. Bergans Helium. Den har festene for langt framme).

Om du ikke vil sy selv, så gjør skomakere og systuer dette enkelt for deg.

 

 

Acapulka Randonne bruker jeg til å trekke pulk, den har ett solid hoftebelte med polstring langt fram. Ferdig med D-ringer og feste for hundekobbel på begge sider foran :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.