Gå til innhold
  • Bli medlem

Tursko til vinterbruk


Bokhylla

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen anbefalinger til tursko som er gode på vinterføre om man skal gå litt i bakker? Jeg tenker noe ala "vinter terrengsko", men litt mer robust ift både varme og holde snøen ute,uten å bli alt for klumpete. 

 

Jeg har ordentlige isbrodder til når det er skikkelig golkeføre, men ønsker gjerne noen tursko som har godt grep og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baffin sko fungerer godt, jeg kjøpte Baffin Tundra for en stund tilbake. De ser ganske ekstreme ut men de veier kun 890 gram per sko i str 42, som kan sammenlignes med feks Alfa Walk King som veier 650g per sko i str 42.

De er i prakss bare luftig skum så selv om de ser store ut så er de myke, behagelige og varme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

@Gabs88takk for svar! Hvilken størrelse har du i disse ift hva du vanligvis bruker? Ser det står flere plasser at Baffin er litt småting størrelsen.

@tshansentakk for svar! Skal sjekke ut merket. Ikke prøvd noe fra de før.

@Trine RSmine gamle fjellsko jqr nesten mistet sålen sin, så må eventuelt bytte den før pugging blir aktuelt. Men ikke dumt forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tshansen skrev (På 12.11.2023 den 15.11):

Jeg har ingen erfaring med de selv, men jeg vet at icebug får en del skryt for nettopp dette. (svensk merke) 

https://icebug.com/no

Jeg er på mitt 3. par Icebug, fordi det er piggsko og jeg går tur med 2 huskyer, som tenner på alle plugger, når de fx ser en katt! Hvis det bare er vinterstøvler ville jeg kanskje velge noe annet eller bruke mine fjellstøvler, hvis de ellers er romslige nok til tykkere sokker. Fordi med vinterstøvler er min erfaring, at romslige støvler med relativ tynn sokk er mye varmere enn stramme støvler med tykke sokker.

Icebug har mange ulike modeller og passformen blant disse er også ganske ulik. Jeg har brede og høye (kraftige) føtter. Så første par uten GTX var romslige og greie. Annet par med GTX ganske smale så måtte 1 str opp. Nåværende ny er romslige omkring tæerne, men strammer over vristen, så jeg kun kan bruke de uten de ellers greie tykke såler. Kunne ikke få denne modell (Ivalo) i str 47. Så en bør prøve de grundig i butikk. Ved netthandel kan det bli mye retur.

Elgen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gabs88takk for svar :) SkaSkal følge med hva som dukker opp på tilbud eventuelt.

@elgentakk for svar og innspill! Ja helt enig i at luft og god såle er en veldig god kombo når det kommer til varme. Jeg kjøpte mott første par Lundhags fjellsko i sommer, hvor det virkelig er plass i tåboksen. En helt ny opplevelse ift de fleste "dame" sko. De kan sikkert fungere godt nå og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.