Gå til innhold
  • Bli medlem

Regn i Spiterstulen


Wishmaster

Anbefalte innlegg

Annonse

hei

Har vært i Jotunheimen noen ganger på vinteren: OK, sommer kaller jeg det Tåkeheimen! Men været er et ikke noe å gjøre sp meget med untatt bra klær. telting kan bli noe vått over tid. Det er jo ikke annet enn å sjekke Yr og vurdere hva som er akseptabelt for turfølget.

Elgen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg skal selv til jotunheimen på fredag, og innom hurrungane, for å bestige norges syv høyeste topper. Skal være der i 7 dager, og sover i telt.

 

Det har jo regnet der hele sommeren i følge Yr.no, og det skal fortsette å regne hele tiden ser det ut til.

Så jeg håper virkelig ikke at det bare blir å bare gå i en sky og se på tåken fra toppene. Det blir jo litt stusselig utsikt…

  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Marius Engelsen said:

Jeg skal selv til jotunheimen på fredag, og innom hurrungane, for å bestige norges syv høyeste topper. Skal være der i 7 dager, og sover i telt.

 

Det har jo regnet der hele sommeren i følge Yr.no, og det skal fortsette å regne hele tiden ser det ut til.

Så jeg håper virkelig ikke at det bare blir å bare gå i en sky og se på tåken fra toppene. Det blir jo litt stusselig utsikt…

Nei håper for din del at du får ok vær og utsikt, har vært og skal tydligvis fortsette med mye ustabilt vær og nedbør. Skulle selv til Jotunheimen tidligere i sommer men droppa det pga. været.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal (kanskje) til Jotunheimen til helgen vi også. Var oppover for en drøy uke siden og det var samme ustabile vær da også, men fikk oss noen (dags)turer likevel. Skikkelig av og på vær hadde vi, med alt fra steikende sol til kraftige byger. Ganske vått i terrenget og stedvis glatte stier, typ Beitostølen og omegn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rayun skrev (5 timer siden):

Skal (kanskje) til Jotunheimen til helgen vi også. Var oppover for en drøy uke siden og det var samme ustabile vær da også, men fikk oss noen (dags)turer likevel. Skikkelig av og på vær hadde vi, med alt fra steikende sol til kraftige byger. Ganske vått i terrenget og stedvis glatte stier, typ Beitostølen og omegn.

Jeg var på Uranostind for 14 dager siden, i snø, regn og vind. Er egentlig en godværsgåer, ble overraska over hvor greit det var å være på tur i drittvær. Men viktig å tenke klær da, det er jo ikke alltid man husker å drasse med seg polvotter til en helgatur i fjellet i juli :) 
Men fra fredag ser det skikkelig dritt ut. Jeg har bestilt en tur lørdag, hadde ikke dratt tror jeg om det ikke hadde vært for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wishmaster skrev (På 15.7.2023 den 18.21):

Ifølge YR regner det nesten hver dag i Spiterstulen, og har gjort det de siste ukene. Ser regnfull ut neste uke også. Er det så ille som appen viser? Vi har allerede utsatt turen dit en gang, men har som mål å reise om en uke.

Min erfaring er at værmeldinga ofte endrer seg, og at det nesten er håpløst å se før maks et par dager før avreise. Det er også lurt å lese tekstvarselet i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I have a plane ticket for this friday so that I can take a couple of weeks to hike from Haukeliseter to Sota Sæter. I hope YR is wrong, because it looks like continuous rain. Lets hope for the best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.