Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped Lyra III telt, 3p- erfaringer?


Ellefjell

Anbefalte innlegg

Var på tilbud. Noen som kan si noe om dette teltet av egen erfaring? Duger dette i kraftig vind? Kjenner meg en smule skeptisk om det ikke kan barduneres og bare er "frittstående ".

Endret av Ellefjell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gabs88 skrev (1 time siden):

Ingen personlig erfaring men etter å ha sett litt på det imponerer det ikke mye. Det er ikke spesielt lett og prisen plasserer det i et område hvor du får tilsvarende for mye lavere priser og mye bedre telt om du legger litt mer i det.

Kunne være en god hjelp for TS om du kunne si litt om hva som ikke imponerer og hvilke tilsvarende telt som er mye billigere. Navn på telt, eller en link vil gjøre teltvalget mye lettere for de som er på teltjakt😃

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (1 time siden):

REI har flere anmeldelser fra kunder.

 

https://www.rei.com/product/164647/exped-lyra-iii-tent

 

Ingen personlig erfaring men etter å ha sett litt på det imponerer det ikke mye. Det er ikke spesielt lett og prisen plasserer det i et område hvor du får tilsvarende for mye lavere priser og mye bedre telt om du legger litt mer i det.

prisen på dette ligger på ca 3000..nedsatt som sagt. så kom gjerne med bedre i denne prisklassen. Og jeg er fullstendig klar over at jeg får et solid telt når jeg legger på en 4000 til på prisen. Setter pris på de med personlige erfaringer som kommenterer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, rayun said:

Kunne være en god hjelp for TS om du kunne si litt om hva som ikke imponerer og hvilke tilsvarende telt som er mye billigere. Navn på telt, eller en link vil gjøre teltvalget mye lettere for de som er på teltjakt😃

Det har jeg allerede gjort, men jeg kan nå legge til et par eksempler.

 

Du får tilsvarende for mye lavere priser, feks Sydvang Utoset: https://www.fjellsport.no/turutstyr/telt-lavvo/telt/sydvang-utoset-2-person-ul-tent-olivine-335-5107 som veier 300g mer og ofte har blitt solgt til feks 1500 kr.

Eller hvis du legger litt mer i det, så får du feks Helsport Sarek Superlight, som jevnlig blir solgt av XXL til 4499 kr. https://www.xxl.no/helsport-sarek-superlight-2-camp-tomannstelt-bla/p/1113359_1_style?page=1

 

Eventuelt testvinnende MSR Hubba Hubba. https://www.skittfiske.no/msr/212020/msr-hubba-hubba-nx-telt-green

 

Som gjør at jeg ikke hadde vurdert det, du skal bare litt opp i pris før det dukker opp alt slags knalltelt. Stadig vekk veldig gode telt på tilbud i 4500-5500 kroners klassen. Eller så kan du gå ned i halve prisen og nesten ikke merke forskjell.

 

 

Endret av Gabs88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellefjell skrev (14 timer siden):

Var på tilbud. Noen som kan si noe om dette teltet av egen erfaring? Duger dette i kraftig vind? Kjenner meg en smule skeptisk om det ikke kan barduneres og bare er "frittstående ".

Kan det ikke barduneres? Det er barduner i endene på bildet i lenken, og det ser ut til å være bardunfester over inngangene også. Du får spørre de som selger hvor mange barduner som følger med. Så blir spørsmålet hvor kraftig vind teltet skal tåle.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lompa skrev (5 timer siden):

Kan det ikke barduneres? Det er barduner i endene på bildet i lenken, og det ser ut til å være bardunfester over inngangene også. Du får spørre de som selger hvor mange barduner som følger med. Så blir spørsmålet hvor kraftig vind teltet skal tåle.. 

Joda...det kan også barduneres, men har sett en del videoer, som ikke gjør meg veldig overbevist hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellefjell skrev (2 timer siden):

Joda...det kan også barduneres, men har sett en del videoer, som ikke gjør meg veldig overbevist hittil.

Greit å ha i mente at det er også to sider i denne saken. For det ene er hva teltet tåler, og det andre er hva den som sitter inni teltet tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har blitt oppmerksom på etter erfaringen min med Norrøna sitt nye kuppeltelt er: Ja, teltet TÅLER vinden, men til hvilken pris for den som oppholder seg i teltet?

Det er ikke superdeilig å oppholde seg i et telt som blafrer som f uansett hvilke tiltak som gjøres, en hel helg.

Endret av sneakyowl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

chatmaster skrev (6 timer siden):

????????

Se posten over.

I tillegg kan en del telt "kollapse", altså trykkes inn/ned, uten at det nødvendigvis ødelegges. Lite hyggelig. At inner og ytter trykkes sammen er heller ikke spesielt gunstig. Så totalt sett, ikke regn med å få sove spesielt mye, og husk at dårlige avgjørelser tas oftere med manglende søvn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg havner vel på en Helsport superlett 2 eller 3 pers. Tenker at det har fått gode tilbakemeldinger og selv kan jeg bare si godt om kundeservice ved Helsport. 

Lompa skrev (18 timer siden):

Kan det ikke barduneres? Det er barduner i endene på bildet i lenken, og det ser ut til å være bardunfester over inngangene også. Du får spørre de som selger hvor mange barduner som følger med. Så blir spørsmålet hvor kraftig vind teltet skal tåle.. 

Joda...det kan også barduneres, men har sett en del videoer, som ikke gjør meg veldig overbevist hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.