Gå til innhold
  • Bli medlem

Delorme Inreach batteriet tok kvelden - bytte


Anbefalte innlegg

Har en gammel Inreach fra da det var Delorme, og batteriet lader bare ut mens jeg prøver å lade. 

Vurderer ny Inreach Mini 2, samtidig er nytt batteri ganske billig. 

99,- fra norsk forhandler. 

Jeg tenker mitt om slike batterier. Kjipt om huset, sekken, eller teltet brenner ned, eller at batteriet konker i en nødsituasjon.

Hva ville du ha gjort? Ny enhet eller fiks? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er litt vanskelig å synse om brannfare om du bytter batterier. Kostnaden var ikke rare greiene, så nok kanskje verdt et forsøk å bytte.

Brannfaren er nok størst når du lader, legg enheten i en gammel gryte med lokk når du lader. Skru den på og legg den ute, og lad på nytt når den er utladet. Legg den litt kaldt og sjekk om driftstiden endrer seg. Du vil da lære batteritiden å kjenne, og kanskje etter hvert stole på at den ikke tar fyr.

Hvis utfører en statistisk regneøvelser med antall ganger de har tatt fyr på grunn av batteriet (X), dividert på hvor mange dingser du har/har hatt med oppladbart batteri (Y). Så er sannsynligheten: X/Y= For å øke det statistiske beregningsgrunnlaget kan du hente inn data fra noen du kjenner også🙂

Endret av Omnilite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona er elsikkerhetsjef for området, og jobber med brannstatistikk, så jeg er litt miljøskadet på feltet 😅

Men det er i nesten alle branntilfeller som er oppe i media, snakk om brann eller svidde ledninger i tredjeparts batterier, ledninger, osv.

Kjenner jeg blir skeptisk til et batteri til bare 99/199, uten produsentens kvalitetssikring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navigatøren skrev (4 minutter siden):

Jeg bytta fra den gamle Delorme inreachen til en inreach mini 2 og jeg kunne ikke vært mer happy. 

Den nye kan brukes mer til navigasjon i tillegg til å ha kurant batteritid. 

Takk

Jeg har bestilt både mini 2 og nytt batteri. Får teste begge i stua og se på fordeler og ulemper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.