Gå til innhold
  • Bli medlem

Fått svar!! Garmin InReach-abonnement: "safety" eller "recreation"?


Anbefalte innlegg

Forsøkte lete etter noe enkelt svar i havet av poster om gps. 

Men som tittel sier: hvilke abonnement anbefales når bruker går et par toppturer ila uken, noen lengre helgeturer i fjellet og en og annen langtur ila et år? 

Står jo ikke hva som er forskjellen på disse greiene.

 

Endret av StianK78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StianK78 endret tittelen til Fått svar!! Garmin InReach-abonnement: "safety" eller "recreation"?
Annonse

https://www.garmin.com/nb-NO/p/837461

image.thumb.png.65b9806b961574d8212412719b488ac6.png

 

Safety har 10 mld per måned og sporingspunkter koster penger.

Recreation har 40 mld per måned og ubegrenset med sporingspunkter.

Expedition har ubegrenset antall meldinger, ubegrenset med sporingspunkter, raskere sporingspunkter og ubegrenset med værinformasjon,

Men det som er litt intressant er at det er billigere å ha Safety (165 kr) og sende totalt 40 meldinger, enn å ha recreation. Fordi hver melding koster 5,5 kroner, så 165+(30*5.5)=330 kroner, mens Recreation koster 380 kroner per måned.

Så den egentlig forskjellen ligger i sporingspunktene, som gir deg mulighet til å spore hvor du har gått og eventuelt også dele rutene dine slik at andre vet hvor du er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvordan du bruker dingsen, og antar du snakker om mini. Jeg har min avslått, og slår den bare på for å melde at jeg fremdeles lever eller sjekke værmelding. Så utenom på lengre turer er den ikke på, men som oftest med. Jeg har med andre ord det billigste abonnementet. Hvis du derimot skal la slekten følge deg minutt for minutt gå for et som har denslags inkludert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.