Gå til innhold
  • Bli medlem

Primuser til Ukraina


Tom42

Anbefalte innlegg

I fjor oppfordret jeg de som ville å gi en gave til Strømmestiftens, så sendte jeg en vedovn til dem. Det kom faktisk inn et par tusen kroner.  I dag sitter jeg som en grønnsak, og har ingenting å bidra med, bortsett fra å oppfordre FF's medlemmer til å sende litt av overskuddesprimusene til Ukraina.  f eks  111 og multifuelbrennere.  Ukraina mangler mye strøm, og har problemer med å koke mat.     Oppfordrer alle å klargjøre litt  av overskuddet, og klargjøre disse.  Alle pakker til Ukraina sendes gratis fra Posten

Bruker kun mine egenkomponerte  vedovner, en sannhet som dessverre hører fortiden til.  Det er nå ett år siden jeg var på tur sist, en styggkald tur i Lardalskogene,  og om en uke fra i dag, 20 desemer 2021, forbrant jeg meg stygt.  Jeg ble fløyet til  Brannskadeavdelingen i Bergen hvor jeg ble behandlet for 30% brannskader på overkroppen. 

2a.thumb.JPG.6f1d3c980386e6f3d1ed39fcee6dac27.JPG

Kroppen tacklet skadene dårlig, noe som medførte hjertestans og et hjerneinfarkt.  Siden dengang har jeg vært innlagt på en rekke sykehus og opptreningsanstalter, men er nå hjemme.  Sliter med å gå, med rullaror,  og sliter enda  mer med en stor posjon angst.  Redd for alt og særlig for å falle.  Angsten er et produkt av gjennopplivingen.  Jeg burde ha tatt en operasjon i halsen, men legene tviler på at jeg overlever en narkoseomgang til.   Så der er jeg nå. 

Har likevel et ønske:  Hardagervidda i august - i år.  For min del sa hjertelegen kan du dra.

Ønsker dere alle en riktig god jul

  • Liker 1
  • Takk 5
  • Trist 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja du har maksa uhellskvotet så det holder, og vi ser jo på bildet at du fikk i overkant mye. Veldig kjedelig å høre at formen er blitt så dårlig som du beskriver.

Når du ikke klarer å lage Tom's Woodstove lenger, ja da skjønner alle her på Fjellforum at formen er dårlig. Benytter anledningen til å håpe at formkurven vil peke oppover og at du får en bedring Tom.

PS! Tar forøvrig oppfordringen din om å bidra med hjelp til Ukraina. Så takk for posten og påminnelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trasig at det skulle gå slik for deg Tom! Og der det ene vonde følger det andre, huff og huff! Men du er åpenbart en sterk kar med mange mil i kroppen som nå hjelper deg.

Du får se nøye på kartene dine Tom, fiskevann som du kan kjøre (eller blir kjørt) til, slå opp telt og dra frem en tur-stol og fiskestanga. Kanskje padle litt?

Ønsker deg god bedring om mange gode stunder med slekt, venner, telt og fiskestenger!

Har alt tatt oppfordringen om Ukraina, men dette kan ikke gjentas for ofte syns jeg.
Har sendt noen "hjelpesendinger" selv og flere er snart på vei. Deler av egen overflod. https://www.fjellforum.no/search/?q=Ukraina&quick=1&type=forums_topic

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rayun skrev (16 timer siden):

Ja du har maksa uhellskvotet så det holder, og vi ser jo på bildet at du fikk i overkant mye. Veldig kjedelig å høre at formen er blitt så dårlig som du beskriver.

Når du ikke klarer å lage Tom's Woodstove lenger, ja da skjønner alle her på Fjellforum at formen er dårlig. Benytter anledningen til å håpe at formkurven vil peke oppover og at du får en bedring Tom.

PS! Tar forøvrig oppfordringen din om å bidra med hjelp til Ukraina. Så takk for posten og påminnelsen.

Takk for svar.  Håper å treffe deg ennå en gang.  Kanskje du finner meg på Tom’s place til høsten.

123.JPG.1f666f278172f764c5edf9e96dceee95.JPG

0EA1B1234.JPG.bbd0939044b45a16c95bc973ade42042.JPG

Og slik ser jeg ut, på utsiden, nå.

tom.thumb.jpeg.cf94235e1f972a04a08ab72128fb0059.jpeg

Sist jeg var der var etter tredje forsøket.  Kneet smertet for mye.  Først med gummibåt til Vikbekken, andre gang var med varehengen, og tredje gang gikk jeg fra Synken parallelt med Mår.  Det går et traktorspor der som ender der hvor bekken fra Sletteidvatnet renner ut i Reksjåen

Det siste jeg gjorde kvelden før ulykken var nesten å ferdigstille 2 ovner, og jeg håper at det ikke er så altfor lenge til jeg igjen kan komme meg inn i «Smerteklinikken», og fullføre verkene. 

Da får du ha det så bra R, og god jul.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom42 skrev (På 14.12.2022 den 17.52):

Har likevel et ønske:  Hardagervidda i august - i år.  For min del sa hjertelegen kan du dra.

Ønsker dere alle en riktig god jul

Skikkelig triste greier. Det er likevel håp i hengende snøre.

 

Nå har ikke jeg vært mange gangene på Hardangervidda, men har et (antakelig) liknende forhold til Blåfjellenden som du har til din teltplass. Jeg kan ikke se for meg å ikke gå innover, og ikke få lov til å oppholde meg der flere ganger, men i min alder, gis det ingen garanti. Jeg forstår godt ditt ønske om å komme inn på vidda. Jeg tror du får til dette.

En riktig god Jul. (Eller : Hils Eders hustru og sharmante børn, med ønske om en glædelig Jul og et velsignet nyt aar.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.