Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt vintertelt


Småvill

Anbefalte innlegg

SnorreL skrev (52 minutter siden):

Beskytte bardunen mot de skarpe kantene. 

Aha, ja har slite mye med det...Nei det har jeg ikke, Kudos til forfatter! sliter litt når man må  finne opp nye problemer..Turlivet var lettere før internett ;)

Endret av Tom B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tom B skrev (7 timer siden):

Mulig jeg ikke har lest tråden riktig...men hva er poenget med pakningene? Mange netter i telt vinterstid i div telt, men denne skjønner jeg ikke....

 

God Jul! Tom.

Som @SnorreL sier så er det for å beskytte bardunene mot de skarpe kantene på pluggene. Klart, de vil fungere uten, men med disse føler jeg meg tryggere på at gnisninger reduseres over tid. Så planen er i alle fall å prøve det, er ikke akkurat mange ekstra gram i vekt.

Om pluggene hadde vært rundere i kantene hadde jeg droppa det, men litt begrensa hvor bra jeg får det med ei fil. Pluss at pakningen kan flyttes sammen med bardunen om jeg skal bruke et av de andre hulla, så da slipper jeg samtidig å file alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsport har hatt en del skarpe kanter på sine blanke snøplugger, mange tråder om det her inne. Jeg hadde en pakke som nærmest kuttet seg gjennom både pakkpose, hansker og hender. Fikk returnert dem og kjøpte noen tynnere, lettere, sterkere, stivere og helt glatte rødlakkerte snøplugger fra aliexpress, samt en pakke snøanker i plast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom B skrev (På 26.12.2022 den 5.34):

Aha, ja har slite mye med det...Nei det har jeg ikke, Kudos til forfatter! sliter litt når man må  finne opp nye problemer..Turlivet var lettere før internett ;)

Sånn flaks at jeg ikke trenger å forholde meg til hvilke problemer du personlig ikke har opplevd da :) Å si at dette er å finne opp et nytt problem blir bare useriøst, da det er slik @Marius Engelsen sier, at dette med skarpe kanter på Helsport-pluggene er noe det finnes flere tråder om her inne på forumet (og noe flere av oss har erfart). Og det fine er at du på ingen måte trenger å forholde deg til denne løsningen om du ikke vil, så hvordan dette har gjort turlivet vanskeligere for deg forblir uklart for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.