erles Skrevet 5. april 2022 Skrevet 5. april 2022 Hei! Jeg har tenkt å gå fra Stekenjokkvegen og inn i Børgefjell, til Østre og Vestre Sipmeken. Jeg leste at det er «svært krevende terreng» mellom vegen og Østre Sipmeken. Er det noen som har noe erfaring fra den turen? Det er ikke lenger enn 3km, og jeg tenkte derfor dette kunne være en kurrant tur for unger. Man må vel også krysse ei elv, men utifra kart ser denne kryssbar ut. Tenker å reise i slutten av aug/tidlig sept. Mvh Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 5. april 2022 Skrevet 5. april 2022 Hei. Det er bro over elva. Se min tur her hvis du vil. Ellers bør det gå finfint. Greit terreng. 1 1 Siter
Jofa19 Skrevet 5. april 2022 Skrevet 5. april 2022 Enig med @Bjarne H.S. Ser ikke at det er grunnlag for å kalle terrenget for svært krevende😊 Kurrant tur. Siter
Kompåsenentusiasten Skrevet 8. april 2022 Skrevet 8. april 2022 erles skrev (På 5.4.2022 den 17.56): Hei! Jeg har tenkt å gå fra Stekenjokkvegen og inn i Børgefjell, til Østre og Vestre Sipmeken. Jeg leste at det er «svært krevende terreng» mellom vegen og Østre Sipmeken. Er det noen som har noe erfaring fra den turen? Det er ikke lenger enn 3km, og jeg tenkte derfor dette kunne være en kurrant tur for unger. Man må vel også krysse ei elv, men utifra kart ser denne kryssbar ut. Tenker å reise i slutten av aug/tidlig sept. Mvh Siter
Kompåsenentusiasten Skrevet 8. april 2022 Skrevet 8. april 2022 Var selv der og gikk inn for å fiske for mange år siden og kan ikke huske det var noe spesielt utfordrende å gå denne strekningen ! God tur ! 1 Siter
Kompåsenentusiasten Skrevet 8. april 2022 Skrevet 8. april 2022 Bjarne H.S. skrev (På 5.4.2022 den 18.16): Hei. Det er bro over elva. Se min tur her hvis du vil. Ellers bør det gå finfint. Greit terreng. Den reportasjen din brakte gamle minner inn i en gammal skrott på 70 år.Vi var innved reingjerdet nesten ei uke i juli og den eneste jeg snakket med var en svensk same som så over gjerdet.Da jeg nevnte tidlig for fiske svarte han " nu er det før tidligt,,,snart er det for sent " . Hei ! 3 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.