Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa Kvist Advance 2.0 Gore-tex


tshansen

Anbefalte innlegg

God kveld godtfolk...

Jeg har hatt noen dager på tur igjen nå, å jeg savner en lavere sko til alt mulig turer som er litt mer egnet enn lave joggesko. 

Jeg kommer liksom ikke unna den nye skoen til Alfa. Er det noen av dere som har fått brukt den og kan gi meg deres synspunkter på den før jeg trykker på kjøp knappen? 

Alfa er merket som definitivt passer min fot best, så ander merker er egentlig ikke veldig aktuelle. Men spørsmålet er om jeg skal se etter andre sko enn akkurat denne? 

1168276341_Screenshot2021-07-09at23_00_28.thumb.png.2267c1cf545effe0a49d4260692d07ae.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke noe innspill på Alfaen, men for hva det er verdt: har akkurat handlet Merrel MOAb FST MId 2 GTX på XXL. Var på jakt etter et lettvekstalternativ som var litt "mer" enn bare joggesko. Merrell'en er jo omtrent halve prisen - satt som et skudd hos meg; jeg har ellers god match med Alfa Walk King og Crispi Skarven også...

 

https://www.xxl.no/merrell-moab-fst-mid-2-gtx-hikingsko-herre-svart/p/1156102_1_style

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt for ny, har kun versjon 1. Men regner med at det er en del likheter. På 1 så er den slisser i gummikappe nede på støvel. Det gjør at det lett blir slitasje der hvor stoffet er åpent. Det ser bedre ut på 2 siden gummikappe er hel. Ellers har jeg vært veldig fornøyd med de. De jeg bruker klart mest på småturer i marka på sommeren. Såle er litt tynnere enn f.eks Walk King og mindre vridningsstiv. Gir en go feel mot underlaget men samtidig blir jeg litt mer sliten i beina hvis jeg har gått bratt og steinete steder. Da snakker vi etter sånn 3 timers tur. Grep på de er bra selv om mine nå begynner bli rimelig slitt i sålen. Har ikke merket noe lekkasje på de. Husker ikke når jeg kjøpte de men min 2 år siden kanskje 4 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

borgern skrev (35 minutter siden):

Litt for ny, har kun versjon 1. Men regner med at det er en del likheter. På 1 så er den slisser i gummikappe nede på støvel. Det gjør at det lett blir slitasje der hvor stoffet er åpent. Det ser bedre ut på 2 siden gummikappe er hel. Ellers har jeg vært veldig fornøyd med de. De jeg bruker klart mest på småturer i marka på sommeren. Såle er litt tynnere enn f.eks Walk King og mindre vridningsstiv. Gir en go feel mot underlaget men samtidig blir jeg litt mer sliten i beina hvis jeg har gått bratt og steinete steder. Da snakker vi etter sånn 3 timers tur. Grep på de er bra selv om mine nå begynner bli rimelig slitt i sålen. Har ikke merket noe lekkasje på de. Husker ikke når jeg kjøpte de men min 2 år siden kanskje 4 år.

Takk for svar. Jeg fikk de til 2300,- hos Outnorth, så jeg la inn en bestilling og siden de har åpent kjøp får jeg prøvd de godt på foten før jeg eventuelt bestemmer meg. Jeg har prøvd en rekke forskjellige sko, men få jeg har vært like fornøyd med som Alfa skoene mine. Jeg er derimot ikke veldig fornøyd med grepet på sålen i mine Bever Pro... de er til tider ekstremt lunefull på våte berg/steiner/røtter. Noe m/77 skoene mine og en del lave joggesko fikser uten problem. Jeg antar at dette går mer på stivheten i sålen enn selve grepet i gummien, siden det er vibrant såle på begge. 

Gode sko er et et absolutt for meg, prisen bryr jeg meg lite om da jeg bruker det såpass mye. Crispi passer ikke foten min like godt som Alfa. Salomon skoene jeg har er veldig trang i størrelse å i motsetning til andre sko, må jeg opp i 49 ⅓ for at de skal passe. Mot 47-48 hos alfa 🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grep har både med stivhet, mønster, gummiblanding, treghet i gummi etc. Har ikke bever selv så vet ikke hvordan de er. Alfa Berg synes jeg har bra grep. Men best grep på vått hadde et par tidligere Viking fjellstøvler med UGC jeg hadde. Dårligst har Salomon vært

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste skogene jeg har hatt i forhold til grep på vått er militærstøvlene mine, også noen nye terreng løpe sko jeg kjøpte hin dagen. Var faen meg som å gå med borrelås på bena (i forhold til hva jeg var vant med) Det er jo egentlig det første problemet med sko i dag for mitt bruk

Alternativet er at jeg skaffer meg noen ekstremt lette joggesko, også skaffer jeg meg noen sealskin sokker (vanntett) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å kjøpe samme sko, men har ikke kommet så langt ennå. Kom fram til at det fortsatt er litt liv igjen i mine gamle førstegenerasjons Kvist - de holder tross alt vannet ute på tross av et nokså medtatt ytre.

Ser fram til en liten omtale om du ender opp med å beholde dem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blindgjenger skrev (På 10.7.2021 den 17.34):

Har tenkt å kjøpe samme sko, men har ikke kommet så langt ennå. Kom fram til at det fortsatt er litt liv igjen i mine gamle førstegenerasjons Kvist - de holder tross alt vannet ute på tross av et nokså medtatt ytre.

Ser fram til en liten omtale om du ender opp med å beholde dem!

Skal komme med første inntrykk av skoene etter litt bruk. Er jeg heldig er de her i morgen eller tirsdag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering her.... Jeg fikk skoene for litt siden, i størrelse 48, å de var ALT for store. Jeg bruker normalt 48 i fjellsko da det er greit å ha litt rom med tærne. Men når jeg tok på meg skoen å presset foten fram slik den tok ani med tærne, fikk jeg plass til mer enn en pekefinger bak helen. Så disse blir sendt i retur og nye i en størrelse mindre er allerede på vei fra Outnorth 🙈 At jeg ikke bare fikk sendt begge størrelsene med en gang. 

Jaja, learning by doing. Ny oppdatering kommer når jeg har fått testet de på tur. 

Det første som slo meg når jeg prøvde skoene på var hvor lett de var. Helt sykt i forhold til hva jeg er vant til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første inntrykket er fortsatt veldig bra. Jeg fikk mitt nye par i 47 som passer perfekt! Jeg bestilte først i størrelse 48, men de ble alt for store! Usikker om alfa har bommet litt på størrelse her eller om bare turskoene er litt tynnere totalt sett enn jaktstøvlene og fjellskoene deres? I walking king og bever skoene mine må jeg ha størrelse 48. 
 

nei, bare å komme seg på tur å få testet de skikkelig

4286CBB0-9BE6-4220-BF6F-29FE3FF2F2C0.thumb.jpeg.98035cdea83511566e2b9e71ca935d6b.jpeg0CB34FFF-13ED-4D87-9137-B14CCE710C71.thumb.jpeg.abb6c515cde8c72989fec1c642511b52.jpegED6BD5C5-0C81-480A-947B-1FE109EEAA54.thumb.jpeg.a1de97a4d43d808e7771a3c319d03bb4.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
tshansen skrev (På 21.7.2021 den 9.08):

Første inntrykket er fortsatt veldig bra. Jeg fikk mitt nye par i 47 som passer perfekt! Jeg bestilte først i størrelse 48, men de ble alt for store! Usikker om alfa har bommet litt på størrelse her eller om bare turskoene er litt tynnere totalt sett enn jaktstøvlene og fjellskoene deres? I walking king og bever skoene mine må jeg ha størrelse 48. 
 

4286CBB0-9BE6-4220-BF6F-29FE3FF2F2C0.thumb.jpeg.98035cdea83511566e2b9e71ca935d6b.jpeg0CB34FFF-13ED-4D87-9137-B14CCE710C71.thumb.jpeg.abb6c515cde8c72989fec1c642511b52.jpegED6BD5C5-0C81-480A-947B-1FE109EEAA54.thumb.jpeg.a1de97a4d43d808e7771a3c319d03bb4.jpeg

Interessant. Jeg har 47 både i Kvist v1 og Walk King. Blir nok en v2 i ikke altfor fjern framtid, så blir spennende å se om 47 fortsatt passer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har du fått testet Kvist-støvlene? Har hatt to lange fotturer, 100 km i Valdres/Vassfaret og 75 km over Vikerfjell,  i sommer og fått moste lilletær begge gangene. Hadde sekk på hhv 19 og 11 kg og dagsetapper på 15-38 km. Første turen brukte jeg Salomon Supercross joggesko som åpenbart er for smale, ellers gode og vanntette. På den andre turen brukte jeg noen lette Merrell fjellstøvler med goretex-membran som ikke virket lenger. Dvs at jeg gikk med våte støvler hele veien omtrent. På Intersport fikk jeg anbefalt både Kvist og Viking fjellstøvler, samt Viking Anaconda terrengjoggesko. Jeg ønsker noen lette, gode sko med bra grep og som er vanntette. Trenger ingen tunge monsterstøvler a la Walk King så lenge det ikke er jotunheimunderlag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

peik skrev (2 timer siden):

Har du fått testet Kvist-støvlene? Har hatt to lange fotturer, 100 km i Valdres/Vassfaret og 75 km over Vikerfjell,  i sommer og fått moste lilletær begge gangene. Hadde sekk på hhv 19 og 11 kg og dagsetapper på 15-38 km. Første turen brukte jeg Salomon Supercross joggesko som åpenbart er for smale, ellers gode og vanntette. På den andre turen brukte jeg noen lette Merrell fjellstøvler med goretex-membran som ikke virket lenger. Dvs at jeg gikk med våte støvler hele veien omtrent. På Intersport fikk jeg anbefalt både Kvist og Viking fjellstøvler, samt Viking Anaconda terrengjoggesko. Jeg ønsker noen lette, gode sko med bra grep og som er vanntette. Trenger ingen tunge monsterstøvler a la Walk King så lenge det ikke er jotunheimunderlag. 

Ja, jeg har brukt de en del siden jeg fikk de. Jeg er veldig fornøyd, grepet i sålen overrasker veldig positivt. De har bedre grep enn jaktstøvlene mine. 

Det er godt med stramming som fungerer bra for å være halvhøye sko... nei, det er rett og slett blitt favoritten min på fjelltur. Ser har jeg lest alt for mye om viking sine såler som løsner, så de har jeg styrt elegant unna i mange år. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

tshansen skrev (På 21.7.2021 den 9.08):

Jeg fikk mitt nye par i 47 som passer perfekt! Jeg bestilte først i størrelse 48, men de ble alt for store!

Har akkurat fått et par Kvist v2 i hus, og de er som du sier større i størrelsen enn v1. For meg er v1 i str 47 såvidt store nok, mens v2 i 47 har god plass til å vifte med tærne. De er fortsatt ikke større enn at de sitter behagelig på føttene, så tror det skal gå bra. Greit å ha plass til tjukkere sokker, også.

Får se om jeg får tatt noen prøveturer i løpet av uka, men førsteinntrykket er godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Hei,

Har dere flere omtaler på kvist 2.0 over tid? Velger mellom disse og walk king. Trenger nye fjellsko og trenger noe for lange turer, typisk 6-8 timer per dag. Vi planlegger en reise til Kilimanjaro. Har fått en følelse at walk king vil være bedre tilegnet til formålet men liker utseende av kvist mye bedre, samt at de er lettere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg har hatt mine ca et år nå, og holdbarheten virker fortsatt god. Har ikke opplevd de problemene jeg hadde med originale Kvist.

Jeg synes Walk King er mye bedre enn Kvist i steinete terreng (tenk steinurene i Jotunheimen og Rondane). Der blir sålene på Kvist for tynne for mine føtter. I snillere terreng føles WK fort unødvendig stive og tunge.

På Kilimanjaro vet jeg sannelig ikke hva jeg ville valgt. Det kommer kanskje an på hvilken rute dere tenker å gå. Jeg har bare gått Marangu-ruta, og der tror jeg Kvist ville funke helt fint. De andre Kili-rutene kjenner jeg ikke. Jeg gikk med M77 marsjstøvler i sin tid, null stress. Var vel det jeg senere gikk Meru med også.

Men sørg for at det er plass til sokker uansett hva dere ender opp med av fottøy. I høyden kan det være vanskelig å holde varmen, og på toppen av Kilimanjaro er det kaldt, særlig når siste etappen gjerne går om natta for å få med soloppgangen fra toppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wazza029 skrev (På 10.8.2022 den 9.36):

Hei,

Har dere flere omtaler på kvist 2.0 over tid? Velger mellom disse og walk king. Trenger nye fjellsko og trenger noe for lange turer, typisk 6-8 timer per dag. Vi planlegger en reise til Kilimanjaro. Har fått en følelse at walk king vil være bedre tilegnet til formålet men liker utseende av kvist mye bedre, samt at de er lettere.

Vel først og fremst vil jeg trekke fram sålen. Hvor utrolig mye bedre denne er på våt stein, røtter og andre utfordringer det snakkes lite om på turer 🤣 Jeg har selv prolaps i rygg, så vet alt om hvor skadelig det kan være å nesten falle. 

Mine er brukt mye og bærer ikke preg av slitasje i det hele tatt. De er en soleklar favoritt og jeg hadde valgt disse foran Walk King. Jeg opplever ikke kvist som for tynn i steinete terreng, heller motsatt. At de er bedre, gir bedre grep og føles mer i kontakt med underlaget. (litt vanskelig å forklare) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Blindgjenger said:

Ser jeg har hatt mine ca et år nå, og holdbarheten virker fortsatt god. Har ikke opplevd de problemene jeg hadde med originale Kvist.

Jeg synes Walk King er mye bedre enn Kvist i steinete terreng (tenk steinurene i Jotunheimen og Rondane). Der blir sålene på Kvist for tynne for mine føtter. I snillere terreng føles WK fort unødvendig stive og tunge.

På Kilimanjaro vet jeg sannelig ikke hva jeg ville valgt. Det kommer kanskje an på hvilken rute dere tenker å gå. Jeg har bare gått Marangu-ruta, og der tror jeg Kvist ville funke helt fint. De andre Kili-rutene kjenner jeg ikke. Jeg gikk med M77 marsjstøvler i sin tid, null stress. Var vel det jeg senere gikk Meru med også.

Men sørg for at det er plass til sokker uansett hva dere ender opp med av fottøy. I høyden kan det være vanskelig å holde varmen, og på toppen av Kilimanjaro er det kaldt, særlig når siste etappen gjerne går om natta for å få med soloppgangen fra toppen.

Takk for tilbakemeldinger alle sammen. Vi skal gå Machameruten, skal prøve å underforske litt om den er veldig forskjellig fra Marangu. Men høres ut som kvist kan være et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tshansen skrev (43 minutter siden):

Jeg opplever ikke kvist som for tynn i steinete terreng, heller motsatt. At de er bedre, gir bedre grep og føles mer i kontakt med underlaget. (litt vanskelig å forklare) 

Det er fascinerende hvor ulikt folk opplever fottøy. Der noen vil ha tunge støvler vil andre ha løpesko. Det er viktig å kjenne sine føtter :)

wazza029 skrev (52 minutter siden):

Vi skal gå Machameruten, skal prøve å underforske litt om den er veldig forskjellig fra Marangu. Men høres ut som kvist kan være et alternativ.

Machame bør også være relativt lettgått med god sti, så tror Kvist skulle takle den ruta også.

Litt avhengig av årstid kan det være ganske så gjørmete før dere kommer gjennom skylaget. Og mot slutten er det litt brattere og med løs grus, så der kan det være tungt å gå opp (men lett å løpe ned). Totalt sett tror jeg Machame er ei finere rute enn Marangu (og noe mindre trafikkert).

Heh, nesten så jeg får lyst til å ta en ny tur, selv om jeg vet at jeg sånn rundt 4000m vil begynne å lure på hvorfor i all verden jeg utsetter meg for dette - og attpåtil betaler for det :D

Har du forresten sett på Walk King Air? Har dem ikke selv, men blir vel en slags mellomting mellom WK og Kvist. Kanskje litt slemt å dra inn flere alternativer... 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blindgjenger skrev (6 timer siden):

:D Har du forresten sett på Walk King Air? Har dem ikke selv, men blir vel en slags mellomting mellom WK og Kvist. Kanskje litt slemt å dra inn flere alternativer... 😇

Jeg har hatt Walk King gammel utgave. Jeg har nå Walk King Air og Kvist.

Jeg har kanskje ikke gått i nok steinete terreng og utenfor sti til å sette nok pris på Walk King Air, og heller ikke nok med tung sekk? WK er harde og klumpete i forhold til Kvist. WK er veldig gode på foten da, varmere på vinteren, høyere (bedre i vått terreng), og trolig ett bedre valg utenfor sti der man ikke kan se hvor man kyler ned føttene.

Men så lenge jeg kan se hvor jeg setter bena går jeg lettere og kjappere med Kvist.

Underlaget kjennes godt gjennom Kvist, kanskje jeg ville synes det er en ulempe på lange turer eller over mange dager?

På helgeturer på sti i vestlandsfjellet med lett sekk er ihvertfall Kvist gode for meg. Sånt terreng med mye spiss og skarp steinur har vi ikke i kystnære fjell på Vestlandet, så det kan jeg ikke si noe om.

På snøen synes jeg kvist er for lett, myk, kald og tettsittende. Der er WK air kjempegode.

(Jeg har kvist i 42, og WK air i 43 for å unngå at tærne hamrer mot skoen i nedoverbakke. Kvist er såpass myk at den kan ha en tett passform).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/11/2022 at 1:16 PM, Blindgjenger said:

Det er fascinerende hvor ulikt folk opplever fottøy. Der noen vil ha tunge støvler vil andre ha løpesko. Det er viktig å kjenne sine føtter :)

Machame bør også være relativt lettgått med god sti, så tror Kvist skulle takle den ruta også.

Litt avhengig av årstid kan det være ganske så gjørmete før dere kommer gjennom skylaget. Og mot slutten er det litt brattere og med løs grus, så der kan det være tungt å gå opp (men lett å løpe ned). Totalt sett tror jeg Machame er ei finere rute enn Marangu (og noe mindre trafikkert).

Heh, nesten så jeg får lyst til å ta en ny tur, selv om jeg vet at jeg sånn rundt 4000m vil begynne å lure på hvorfor i all verden jeg utsetter meg for dette - og attpåtil betaler for det :D

Har du forresten sett på Walk King Air? Har dem ikke selv, men blir vel en slags mellomting mellom WK og Kvist. Kanskje litt slemt å dra inn flere alternativer... 😇

Da er det bare å joine i oktober :) jeg vet at det kommer til å bli tøft, men gleden er der. Må komme i skikkelig form før vi skal igang. 
 

Når det gjelder sko så ble valget Walk King Air til slutt :) jeg prøvde et par kvist 2.0 i butikken og syntes de var gode, men allikevel føltes litt for lange på foten og ikke så store i bredden. Jeg supinerer litt og derfor tenkte å få en bredere sko. Hoved grunnen for at valget ble air til slutt var vekt. Leste litt mer om Machameruten og ser ut som det kan være ganske bratt, tør ikke gå reise ditt og klage underveis i turen at jeg gikk for en sko som veier nesten 1 kg (47 is tørrelsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wazza029 skrev (8 timer siden):

Da er det bare å joine i oktober  :) jeg vet at det kommer til å bli tøft, men gleden er der. Må komme i skikkelig form før vi skal igang. 

Hehe, takk, men skal nok en tur til Malawi på den tida - med fotturer i moderate 500-2000moh ;)

Greit å være i rimelig form, men viktigere enn formen er egentlig å huske å ta det med ro. Høyden er verre enn sitgningen. Så lenge du ikke går fortere enn at du kan puste greit gjennom nesa (altså med lukket munn) bør du greie deg bra. Ikke fall for fristelsen å gampe opp ei kneik. Har prøvd, og ble sittende ganske lenge før jeg greide å fortsette :(

wazza029 skrev (8 timer siden):

Når det gjelder sko så ble valget Walk King Air til slutt :) jeg prøvde et par kvist 2.0 i butikken og syntes de var gode, men allikevel føltes litt for lange på foten og ikke så store i bredden. Jeg supinerer litt og derfor tenkte å få en bredere sko. Hoved grunnen for at valget ble air til slutt var vekt. Leste litt mer om Machameruten og ser ut som det kan være ganske bratt, tør ikke gå reise ditt og klage underveis i turen at jeg gikk for en sko som veier nesten 1 kg (47 is tørrelsen).

Da bør du være godt skodd. Er enig i at Kvist 2.0 er lange i foten for størrelsen. Tror nesten jeg kunne gått ned en størrelse fra Kvist "1.0".

En og annen tung stund kommer nok uansett, men det er glemt når du ser utover et landskap som stort sett ligger mer enn 4 km under deg. Da jeg var på toppen av Kili var det riktignok overskyet, så jeg så bare kjegleformede Mt Meru som stakk opp gjennom et hvitt hav av skyer. Stilig syn. Fikk mye flott utsikt i dagene før, da :)

Til inspirasjon, her er et par bilder av Kilimanjaro tatt fra Mt Meru.

IMG_1426.jpg.f03cf6625cf1c0a5ceed943334e1deab.jpg

IMG_1431.jpg.4da84b79d5f570c8a87fc4212e7b5a95.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutes ago, Blindgjenger said:

Hehe, takk, men skal nok en tur til Malawi på den tida - med fotturer i moderate 500-2000moh ;)

Greit å være i rimelig form, men viktigere enn formen er egentlig å huske å ta det med ro. Høyden er verre enn sitgningen. Så lenge du ikke går fortere enn at du kan puste greit gjennom nesa (altså med lukket munn) bør du greie deg bra. Ikke fall for fristelsen å gampe opp ei kneik. Har prøvd, og ble sittende ganske lenge før jeg greide å fortsette :(

Da bør du være godt skodd. Er enig i at Kvist 2.0 er lange i foten for størrelsen. Tror nesten jeg kunne gått ned en størrelse fra Kvist "1.0".

En og annen tung stund kommer nok uansett, men det er glemt når du ser utover et landskap som stort sett ligger mer enn 4 km under deg. Da jeg var på toppen av Kili var det riktignok overskyet, så jeg så bare kjegleformede Mt Meru som stakk opp gjennom et hvitt hav av skyer. Stilig syn. Fikk mye flott utsikt i dagene før, da :)

Til inspirasjon, her er et par bilder av Kilimanjaro tatt fra Mt Meru.

IMG_1426.jpg.f03cf6625cf1c0a5ceed943334e1deab.jpg

IMG_1431.jpg.4da84b79d5f570c8a87fc4212e7b5a95.jpg

Fine bilder, og ikke minst med fantastisk utsikt. Når det gjelder inspirasjon, tenker jeg å få en bok om Kili, men ikke noe som beskriver praktiske detaljene rundt det slik at det blir ikke en "spoiler" :) Tenker mer på noe inspirerende, kanskje skjønnliteratur, noen ideer eller anbefalinger der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wazza029 skrev (13 minutter siden):

Fine bilder, og ikke minst med fantastisk utsikt. Når det gjelder inspirasjon, tenker jeg å få en bok om Kili, men ikke noe som beskriver praktiske detaljene rundt det slik at det blir ikke en "spoiler" :) Tenker mer på noe inspirerende, kanskje skjønnliteratur, noen ideer eller anbefalinger der?

Hmm, nei dessverre, har vel egentlig bare lest ting som er praktisk retta om fjellturene. Jeg mangler sjelden inspirasjon når det gjelder turer til Afrika :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
tshansen skrev (På 21.7.2021 den 9.08):

Første inntrykket er fortsatt veldig bra. Jeg fikk mitt nye par i 47 som passer perfekt! Jeg bestilte først i størrelse 48, men de ble alt for store! Usikker om alfa har bommet litt på størrelse her eller om bare turskoene er litt tynnere totalt sett enn jaktstøvlene og fjellskoene deres? I walking king og bever skoene mine må jeg ha størrelse 48. 
 

nei, bare å komme seg på tur å få testet de skikkelig

4286CBB0-9BE6-4220-BF6F-29FE3FF2F2C0.thumb.jpeg.98035cdea83511566e2b9e71ca935d6b.jpeg0CB34FFF-13ED-4D87-9137-B14CCE710C71.thumb.jpeg.abb6c515cde8c72989fec1c642511b52.jpegED6BD5C5-0C81-480A-947B-1FE109EEAA54.thumb.jpeg.a1de97a4d43d808e7771a3c319d03bb4.jpeg

Flott med slike tråder. 

Ble kjøp av ett par Kvist fra XXL nå som de hadde 25% på en del ting. Skoene havnet da på 1125,- 

Er spent på størrelsen, så i værste fall må jeg bytte til en str mindre slik du gjorde, men satser på at de passer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.