Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

ALFA Impact oppsummering etter 18 måneders bruk

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Med mange års erfaring og mange par med ALFA Walk King gikk jeg høsten 2019 til anskaffelse av ALFA Impact. Disse ble tatt i bruk i november 2019.  Walk King holdt normalt i 12-15 måneder, og jeg regnet med at ALFA Impact - muligens - ville holde i 18 måneder.

Nå har jeg også kjøpt - og brukt - lettere og lavere sko i denne perioden, mens jeg tidligere utelukkende brukte ALFA Walk King. Til gjengjeld har jeg gått mye mer på tur enn før. Som pensjonist er det mulig å gå tur omtrent hver dag. Jeg prøver å ta en "hviledag" i uka....

Uansett vil jeg anta et mine "nye" ALFA Impact er brukt minst tilsvarende et års "normal" bruk. Hva er så statur for mine "nye" ALFA Impact. Først og fremst - de er fortsatt tette, og det skyldes ikke at de blir pusset og vedlikeholdt etter hver bruk. (Jeg  har likevel pusset disse skoene mer enn hva jeg pusset og vedlikeholdt ALFA Walk King skoene.)

Der nest: de er fortsatt bedre på glatt vått fjell enn Walk King noen gang var.

De ser fortsatt bra ut, med hele sømmer, og uten store skader i læret, men de ser ikke "nye" ut.

Sålen ser etter hvert halvslitt ut, Det er mulig å se at de er litt slitt, men fortsatt er det et bra "mønster".

Skoene er bra inngått - brukte. Walk King ville være betydelig mer "slitt" etter så pass lang bruk.

Jeg hadde trodd jeg måtte fikse/reparere et eller annet på skoene etter omtrent 18 måneder. Dette tror jeg ikke blir nødvendig før etter nye 5-6 måneder, om jeg bruker se like mye fremover.P9294766m.thumb.jpg.358c1b3b81432c53d05c075c5c086229.jpg

P5258018.JPG

P5258020.JPG

Endret av REJOHN
Lenke til innlegg
Del på andre sider
REJOHN skrev (5 minutter siden):

Der nest: de er fortsatt bedre på glatt vått fjell enn Walk King noen gang var.P9294766m.thumb.jpg.358c1b3b81432c53d05c075c5c086229.jpg

P5258018.JPG

P5258020.JPG

Betyr dette at undersålen/mønsteret har mykere gummi enn det som er på Walk king, og da kanskje også slites fortere?

Og hvordan opplever du hele sålen, mykere, hardere eller temmelig lik demping som det er på Walk king?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian J. Vabø skrev (Akkurat nå):

Betyr dette at undersålen/mønsteret har mykere gummi enn det som er på Walk king, og da kanskje også slites fortere?

Og hvordan opplever du hele sålen, mykere, hardere eller temmelig lik demping som det er på Walk king?

De gamle ALFA Marka hadde mykere gummi, og holdt på vått fjell. Mine Impact ser ut til å være forholdsvis "harde" omtrent som på Walk King. De henger likevel bedre på vått fell. (Jeg går ofte tur med broderen - som har Walk King, og det er lett å sammenlikne.)

Dempingen klarer jeg ikke å si noe om. Den er med andre ord antakelig den samme, men skoen er litt mindre stiv, mer bøyelig, men samtidig mer beskyttende mot stein og slikt ved at den ikke gir etter i bredden. (Slik jeg oppfatter det.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
REJOHN skrev (11 minutter siden):

De gamle ALFA Marka hadde mykere gummi, og holdt på vått fjell. Mine Impact ser ut til å være forholdsvis "harde" omtrent som på Walk King. De henger likevel bedre på vått fell. (Jeg går ofte tur med broderen - som har Walk King, og det er lett å sammenlikne.)

Dempingen klarer jeg ikke å si noe om. Den er med andre ord antakelig den samme, men skoen er litt mindre stiv, mer bøyelig, men samtidig mer beskyttende mot stein og slikt ved at den ikke gir etter i bredden. (Slik jeg oppfatter det.)

Takker for gode svar! :)

Får vurdere Impact den dagen mine Walk King ikke er mer.. men det er nok en stund til, jeg bruker neppe skoene så mye som du gjør :D 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.