Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

Optimus Nova trangia adapter

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fant en Optimus Nova som var levert inn på 100% fornøyd garanti hos XXL. Brennere ser ut til å aldri være brukt og XXL solgte den for 800,- så jeg slo til. Tenkte at den kunne være greit ha stående i Trangia settet mitt. Men når jeg kom hjem å tenkte å bestille trangia adapteret til Nova så finner jeg det ikke til salgs i norge.

Har det gått ut av salg? finnes det noen alternativ måte å montere den på?

(Logg inn for å se skjult innhold)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har den andre adapteren som er abildet i denne tråden, men jeg vet ikke om den er lettere å få tak i. Kjøpt på Glømmi sport i Nittedal for mange år siden.
https://classiccampstoves.com/threads/trangia-x2-or-nova-conversion.25118/

Ser ut som den de bruker på dagens mulitfuel som er fra primus, kanskje den er som reservedel der?

Endret av dsk
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne ikke dy meg på å bruke 10 min på å lage en. Kan bli mye bedre!

Tok en tom maisboks og klippte ned til ca 5 cm høyde.
Klipte ned en del spor (det ble 10, burde være noe symmetrisk)

Brakk av hver annen for å få luftinntak.

Bøyde 3 som skulle gi en motkant så den ikke falt igjennom, og brettet 2 dobbelt på toppen slik at de låser når man setter nedi.  Der stoppet jeg.

et 8mm hull i senter og ei skive glava i bunnen og alt skulle virke.

2020-09-12 12.08.00.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neppe super holdbart, men veldig lett og raskt å lage.  Med 3 eller  4 kanter som virker som stopp for å falle igjennom og 3 eller 2 låser og tilstrekkelig med huller for luft, plass til rør med reguleringshendel og det burde være OK.   Sprayboks med buet bunn kan være en fordel i forhold til lekkasje ved hullet i bunn.  Litt stivere og mer solid blikk, og helst rustfritt  kan jo også være en ide.

Nå er jeg spent på om noen kommer med en enklere og bedre løsning.

dsk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en X2 adapter på XXL fra en restekasse for ca 1/2 år siden (100kr). Produktmerkingen var den til Nova som er bilde av i tråden (bøyle og skål).

Det kan jo være at en og annen butikk har de hengende på en knagg fortsatt selv om de ikke har på nettet lengre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 hours ago, dsk said:

Kunne ikke dy meg på å bruke 10 min på å lage en. Kan bli mye bedre!

Tok en tom maisboks og klippte ned til ca 5 cm høyde.
Klipte ned en del spor (det ble 10, burde være noe symmetrisk)

Brakk av hver annen for å få luftinntak.

Bøyde 3 som skulle gi en motkant så den ikke falt igjennom, og brettet 2 dobbelt på toppen slik at de låser når man setter nedi.  Der stoppet jeg.

et 8mm hull i senter og ei skive glava i bunnen og alt skulle virke.

Gadd aldri å lage noe bedre i rustfritt, da rustfritt arbeidsherder og er noe skit å arbeide med.

Men ikke mye brukt etter jeg kjøpte skikkelig adapter, men kjekt å ha på hytta når jeg kommer fra fjellet og bare kan putte Novaen i stormkjøkkenet for å lage skikkelig mat.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.