GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen begynner Ä synes at ajungilak tundra junior er for kort. Hva kjÞper vi til han nÄ? Har to til etter han sÄ trenger ikke vare til han er voksen. Den han har nÄ veier 1300 g og er 6.5 liter. 

Han har vÊrt veldig fornÞyd med den han har nÄ. Han er ganske varm av seg. MÄ tÄle 3 sesongs rogalands vÊr. 

Har ikke noe spesielt budsjett. Men Þnsker at den skal tÄle Ä bli behandlet av 11 Äringen alene pÄ speider tur. 

Annonse
Skrevet

Det finnes jo dameposer som er beregnet for lengder rundt 170-175. Du kan jo sjekke om det finnes noen i «guttevennlig» farge. Jeg har barn i stÞrrelsen 145- 150 som har slike, men de er jenter, dah .... 

Skrevet
TOT skrev (5 minutter siden):

Det finnes jo dameposer som er beregnet for lengder rundt 170-175. Du kan jo sjekke om det finnes noen i «guttevennlig» farge. Jeg har barn i stÞrrelsen 145- 150 som har slike, men de er jenter, dah .... 

Noen konkrete forslag. Tror de fleste farger utenom rosa/lilla er godkjent 😀

Skrevet

Helsport Alta Junior Flex er bÄde nÞytral i fargen (grÞnn) og god og varm. Passer for 130-160, men koster litt hvis du ikke finner den pÄ tilbud. 

Skrevet
Leif J skrev (12 timer siden):

Helsport Alta Junior Flex er bÄde nÞytral i fargen (grÞnn) og god og varm. Passer for 130-160, men koster litt hvis du ikke finner den pÄ tilbud. 

Jr nr 2 hos oss har denne. Men den blir bÄde litt varm og muligens litt kort for han her. Hadde hÄpet Ä finne noe tynnere og litt mindre i volum.  Med liggelengde 170 evt 180. 

Skrevet (endret)

Min eldste har en mountain hardwear pose som er justerbar, 135 - 165 cm. Finnes vel bÄde i "gutte" og "jente" farve. Den heter bozeman jr. 

Endret av Hammer
Skrevet (endret)
toneta skrev (18 timer siden):

Noen konkrete forslag. Tror de fleste farger utenom rosa/lilla er godkjent 😀

Mener warmpeace viking har "short" versjon i den lengden (for folk opptil 170). 

Endret av Sovjetunionen
Skrevet (endret)
TOT skrev (8 minutter siden):

Japp! https://www.hektapatur.no/sove-ute/soveposer/warmpeace-viking-600

Men det koster jo litt for en pose til jr. ... 

Mulig dun er litt optimistisk Ă„ sende av gĂ„rde med en elleveĂ„ring pĂ„ speidertur ogsĂ„ đŸ€”đŸ€”. Vet at isbjĂžrn lager soveposer pĂ„ mĂ„l, de laget til mine nevĂžer, de er 170 og funker kjempefint (soveposene er 170 altsĂ„). De er dog en del stĂžrre og tyngre enn warmpeace. 

Endret av Sovjetunionen
Skrevet (endret)

Mine to er 11 og 12 Är nÄ, de har hatt WP Viking 600 i ca 3 Är nÄ. KjÞpte til begge sÄ snart eldstemann vokste ut av Alta JR posen sin, Og kjÞpte da i 170 cm og 180 cm ut fra antagelse at de havner omtrent der nÄr de er vokst ut. Som 3-sesongs pose sÄ gjÞr det ikke sÄ mye om den er bittelitt lang i begynnelsen. Begge to  digger disse posene og klart mer fornÞyd enn med Alta Jr. Holder de ut ungdomsÄrene sÄ er de verdt det og de kan finne ut hva de trenger selv. 

De bruker ogsÄ disse posene pÄ vinteren, da inni en av mine soveposer i et dobbelposesystem.

(Ikke dermed sagt at mitt valg av poser passer for andres behov)

EDIT: vi hadde da den versjonen av Alta Jr som ikke er justerbar pÄ lengde. Tror de gikk opp til 150 cm personlengde.

Endret av Terka
  • Liker 1
Skrevet

Har sett pĂ„ warmpeace ja. Faren har den og er veldig fornĂžyd 😀 var bare litt usikker pĂ„ Ă„ sende den med han alene. Men det fungerer altsĂ„ fint? 😀 

Skrevet

Du kjenner nok dine barn best 😊

Guttungen her har vÊrt pÄ tur med denne soveposen uten voksne herfra bÄde med venner og med skolen/klassen. PÄ overnatting med klassen har jeg sendt med et solid liggeunderlag (som ogsÄ er billigere enn de andre) ut fra forventing om at mange  barn sammen kan herje litt, men ikke bekymra meg for soveposen.

Skrevet

Denne fÄr plass i soveposerommet pÄ ryggsekken. FrÞkna mi har den og er tÄlig fornÞyd. Kanskje ikke den aller varmeste med tcomf -1, men den er romslig nok til at man kan ha pÄ en tynn dunjakke inni. 

Skrevet

Ser den Mountain hardware bozeman ligger pĂ„ finn. Kanskje prĂžve den fĂžrst. Evt kjĂžpe en warmpeace sĂ„ mor kan arve etterhvert om poden blir for lang etterhvert 😀

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.